بازداشت مردی که آبروی دختر کرمانشاهی را برد / همه عکس ها را دیدند

فردی که با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی یک دختر کرمانشاهی قصد اخاذی از او را داشت، در دام پلیس فتا گرفتار شد.
به گزارش رکنا، رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر عامل اخاذی از دختر کرمانشاهی در فضای مجازی به دام افتاداخاذی از وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت او در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ علی عباسی کسانی افزود: با بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شبکه اجتماعی اینستاگرام شاکی هک شده و مجرم با دسترسی به‌تمامی تصاویر، اطلاعات و چت‌های شخصی قربانی، این اطلاعات را دستاویز اخاذی و تهدید قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی عملیاتی دستگیر و به این پلیس منتقل شد.
رییس پلیس فتا اظهار داشت: متهم در مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اقرار کرد و مشخص شد با ارسال پیام با محتوای " حساب کاربری شما به علت خطا و فعالیت زیاد در حال پاک شدن است، اگر می‌خواهید از پاک شدن جلوگیری کنید لینک دریافتی را ارسال کنید" قربانی را مجاب به ارسال لینک بازیابی رمز عبور برای وی کرده است.
سرهنگ کسانی تصریح کرد: مطابق ماده ۱ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به‌طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت‌شده است دسترسی یابد، به حبس از نود ویک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تمام حساب‌های کاربری رسمی در شبکه‌های اجتماعی دارای یک هولوگرام آبی‌رنگ به معنای تائید شده در کنار اسم کاربر هستند، لذا شهروندان به‌هیچ‌عنوان کد یا لینکی که برای احراز هویت دریافت می‌کنند نباید برای کسی ارسال کنند، همچنین گوشی تلفن همراه خود را حتی برای چند لحظه در اختیار افراد غیرقابل‌اعتماد قرار نداده و رمز دو مرحله‌ای حساب خود را فعال کنند.
رییس پلیس فتا استان اظهار داشت: کاربران فضای مجازی مخصوصاً خانم‌ها باید از انتشار اطلاعات خصوصی و عکس‌های شخصی در فضای مجازی خودداری کنند و توجه داشته باشند فضای مجازی حریم شخصی نیست، از سویی به هویت‌های کاذب در فضای مجازی اعتماد نکرده و از برقراری ارتباط با افراد ناشناس پرهیز کنند.
سرهنگ کسانی یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند، همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟