حکم مهدی جهانگیری قطعی نشده است/ متهم دختر آبادانی تبرئه نشده است + فیلم
حجم ویدیو: 12.83M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00

به گزارش رکنا، اسماعیلی ادامه داد: سند تحول قضایی، سند تحقق عدالت و خدمت به مردم همچنین سند اعتماد به شهروندان و استمداد از آنها در برپایی عدالت و دادگستری است. این سند، آسیب شنایی وضع موجود و گره گشایی و تضمین حقوق مردم است و البته برای اجرای آن اجماع ملی و همکاری همه نهادهای حاکمیتی را می طلبد.
وی با اشاره به نقش مردم در اجرای این سند گفت: نقش مردم بی نظیر است و مشارکت مردم و نهادهای مردمی بیانگر آن است از نظر قوه قضاییه، مردم صاحبان اصلی و ذینفعان واقعی این سند متعالی و پیشرفته هستند.
سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد با تلاش یکایک همکارانش در قوه قضاییه و سایر نهادها با اجرای دقیق این سند قوه قضاییه در تراز جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره صدور حکم مهدی جهانگیری گفت: متاسفانه ادعای یکی از فعالان حوزه فضای مجازی در ارتباط با صدور حکم مهدی جهانگیری کذب بود و هنوز حکم قطعی صادر نشده و تا جایی که اطلاع دارم برای هفته آینده هم جلسه ای برای رسیدگی به این پرونده در دادگاه تجدید نظر برگزار می شود. ما به وعده های خود عمل می کنیم و تقاضا داریم دیگران هم اخبار جعلی نسازند کمااینکه این روزها شاهد اخبار کذب فراوانی هستیم.تخلفات افراد شاغل در سازمان
رسیدگی به تخلفات افراد شاغل در سازمان خصوصی سازی
غلامحسین اسماعیلی  مبنی بر اینکه رسیدگی قضائی به موضوع واگذاری ایران ایر تور و ارتباط آن با پرونده رئیس سابق خصوصی سازی با توجه به اینکه در کیفرخواست صادره برای پوری حسینی به آن اشاره نشده است، توضیح بفرمایید و اینکه آیا این موضوع جداگانه رسیدگی می‌شود؟ گفت: این بخش سه ضلع دارد، ضلع اول آن این است که بارها اعلام کردیم که با خصوصی سازی و واگذاری بخش های تولیدی به بخش خصوصی موافقیم و اعلام می‌کنیم که اصل ۴۴ قانون اساسی باید دقیق اجرا شود. بخش دوم این است که موضوعات و تخلفاتی وجود دارد که در فرایند واگذاری های انجام شده است که آیا قیمت مناسب بوده و آیا خریدار اهلیت لازم را داشته است؟ بعد از هیأت داوری اگر اعتراض شد شعبه ویژه دادگاه به آن رسیدگی می‌کند.
وی افزود: ضلع سوم نیز موضوع تخلفاتی است که افراد شاغل در خصوصی سازی مرتکب شدند که رسیدگی به آن وظیفه ذاتی ما است و به آن ورود کردیم و نسبت به رئیس سابق خصوصی سازی پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است. برای اینکه مشخص شود کسی که در مظان اتهام است چه تخلفاتی انجام شده است به واگذاری های شرکت ها رسیدگی شده است که برخی از آنها در حال رسیدگی است.
هنوز حکم پرونده مهدی جهانگیری صادر نشده است
وی در خصوص پرونده دختر آبادانی و تبرئه متهم گفت: این موضوع صحت ندارد.
اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان گفت: این موضوع در حال رسیدگی است و اما در رابطه با فرد خریدار تا امروز اعلام تخلف نشده است و تخلفات در رابطه با نحوه واگذاری بود و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل نشده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

دختر آبادانی

کدخبر: 647965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟