به گزارش رکنا، پرونده درگیری دو نفر در سمنان به این صورت بود که یکی از طرفین دعوا برای انتقام راه عجیبی را انتخاب کرد. او برای پیداکردن شاکی مژدگانی تعیین کرده و فضای مجازی را برای انتقام انتخاب کرده بود. او شاکی خود را در اینستاگرام به مرگ تهدید می‌کرد و از مردم خواسته بود که شاکی را به او معرفی کنند تا مژدگانی دریافت کنند. او از کاربران خواست تا فردی که قصد داشت او را به قتل برساند را به او معرفی کنند.

این پرونده با شکایت شاکی روی میز پلیس فتای سمنان قرار گرفت. فردی با در دست‌داشتن شکوائیه‌ای به پلیس فتا مراجعه کرد. او مدعی شد که فردی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و فحاشی علیه او و خانواده‌اش کرده است. بنابراین در این زمینه پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی به وسیله تیم کارشناسان این پلیس آغاز شد. در ادامه مأموران دریافتند که متهم با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب تهدیدآمیز برای شاکی کرده است.

انتقام در فضای مجازی

با توجه به اینکه تهدید اشخاص در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم است، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی این فرد، گرداننده صفحه را شناسایی کردند. آنها درنهایت طی اقدامی پلیسی و با هماهنگی مقام قضائی او را به همراه مدارک دیجیتال دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری ابتدا سعی در گمراه‌کردن و فریب پلیس داشت. او در ادامه با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه‌شدن با ادله دیجیتال لب به سخن گشود، به جرم خود اعتراف کرد و برای ادامه سیر مراحل قضائی روانه دادسرا شد.

سرهنگ حسین صادقی، رئیس‌پلیس فتای استان سمنان، شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را ابزاری مفید و در حین حال خطرناک معرفی کرد و گفت: «حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت. کارشناسان سایبری همواره با اشراف و تسلط کامل بر فضای مجازی با مزاحمان و کلاهبرداران اینترنتی برخوردی قاطع خواهند داشت.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟