2 استعفای معنادار و شبانه معاونان کرونایی در وزارت بهداشت ایران + متن استعفاها

به گزارش رکنا، در متن استعفای رضا ملک‌زاده آمده است: بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم:
مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.
اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی جناب عالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده اید.

نامه استعفا

ادعاهای بی اساس جناب عالی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد این جانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنین دفاع و اقدام جناب عالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در دراز مدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره مندی از درمانهای پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.
عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیتهای علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی 7 سال گذشته که در سخت ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد، عدم تشکیل شورای معاونین طی 6 ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی.
دکتر رضا ملک‌زاده
استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران

در پی استعفای ملک‌زاده از معاونت تحقیقات وزیر بهداشت، علی نوبخت، نایب رئیس و دبیر شورای مشورتی مدیریت بیماری کرونا هم امشب از سمتش استعفا داد که زمان انتخاب شده برای این استعفا به دلیل موضوع ملی اعمال محدودیت های کرونایی جای تامل دارد.

در استعفانامه نوبخت خطاب به دکتر نمکی آمده است:

با سلام و احترام

با نهایت تاسف بدینوسیله عدم توفیق همکاری با آن رفیق شفیق را اعلام میدارم

عدم اجرای پیشنهاد مشفقانه حقیر و دوست بلند پایه ما در جلسه مورخ ۱۶-۸-۹۹ و موافقت اولیه جنابعالی که می‌توانست باعث وحدت شده و از جو موجود جلوگیری نماید.

اینک بعد از سخنان آن جناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارت خانه باقی نگذاشته است.

با آرزوی توفیق / علی نوبخت

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 629761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟