گفتگو با مغز متفکر 7 شرکت کلاهبرداری لیزینگ خودرو در تهران / اسامی 7 شرکت + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 56.29M | مدت زمان ویدیو: 00:07:01

به گزارش اختصاصی رکنا، سردار علیرضا لطفی رییس پلیس آگاهی تهران به خبرنگار رکنا گفت: کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران در طرح مقابله با شرکت هایی که تحت عنوان لیزینگ اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند عملیات و اقدامات فنی و اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان در جستجو در فضای مجازی و تحقیقات میدانی و تعامل با سازمان های مختلف موفق به شناسایی تعدادی شرکت کلاهبردار تحت عنوان شرکت های لیزینگ خودرو شدند.

اعترافات رییس باند لیزینگ خودرو تهران

وی افزود: ماموران با اقدامات فنی و با توجه به فعالیت این شرکت ها و متواری نشدن مدیران شرکت ها با هماهنگی سرپرست دادسرای ناحیه 6 اقدام به پلمپ و دستگیری مدیران این شرکت ها نمودند.

شرکت های کلاهبرداری در نقش لیزینگ

سردار لطفی اظهار داشت: تلاش های شبانه روزی کارآگاهان برای ردیابی این شرکت های کلاهبرداری کلید زده شده و کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران موفق به شناسایی 7 شرکت به نام های، 1- زرین خودرو پیشرو جاویدان 2- نوآوران سپهر سپید 3- اطلس پایتخت 4- آسمان پاک صحرا 5- پیشگامان یدک قطعه پارسیان 6- گوهر صنعت آتوسا 7- اطلس خودرو ساتین، شدند و در این خصوص عملیات ویژه صورت گرفت و تعداد 17 نفر از اعضای این شرکت ها دستگیر و مبلغ 7 میلیارد ریال از این دفاتر کشف شد.

رییس پلیس آگاهی تهران در خصوص شناسایی مدیر اصلی این شرکت ها که برای ردگم کنی مدیریت اصلی را به نام یکی از همدستانش زده بود گفت: در تحقیق از 17 متهم که در این 7 شرکت فعالیت داشتند مشخص شد فردی به نام فرزین این شرکت ها را تاسیس کرده و یکی از همدستان خود را به عنوان مدیر شرکت انتخاب کرده است که در این راستا کارآگاهان اقدامات فنی خود را آغاز کرده و موفق به دستگیری متهمان اصلی این پرونده شدند.

وی افزود: در تحقیقات از متهمان مشخص شد که اعضای این باند با تاسیس این شرکت های کاغذی به بهانه فروش خودرو به صورت لیزینگ و شرایط از شهروندان مبالغ زیادی را دریافت کردند که کارآگاهان اداره چهاردهم قبل از اینکه مدیر اصلی این شرکت با پول های به دست آمده پا به فرار بگذارد موفق به دستگیری وی شدند.

سردار لطفی در پایان گفت: با دستور سرپرست دادسرای ناحیه 6 تهران، اعضای این باند برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار دارند و تلاش برای شناسایی افرادی که در دام این شرکت ها گرفتار شده اند ادامه دارد.

گفتگو با رییس باند کلاهبرداران لیزنیگ خودرو

فرهاد 31 ساله که یک سابقه کلاهبرداری در پرونده اش دارد می گوید من کاری نکردم و چون دوستانم کلاهبرداری کردند و به من پول قرض دادند می گویند من کلاهبرداری کردم.

این در حالیست که همه همدستان فرهاد او را مدیر اصلی باند معرفی کرده اند و او را طراح باند می شناسند.

سابقه داری؟

بله، کلاهبرداری بود اما من کلاهبرداری نکردم ماجرای کارت بانکی بود که به من اتهام زدند.

الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

کلاهبرداری به شیوه شرکت لیزینگ خودرو، البته من کاری نکردم.

چطور طعمه هایت را شناسایی می کردی؟

80 میلیون نفر جمعیت ایران است، اگر 70 میلیون نفر را کنار بگذاریم 10 میلیون نفر هستند که رکب بخورند و هر چی ما بگوییم و هشدار بدهیم مردم ساده رکب می خورند و طعمه می شوند.

چه شرکت هایی مورد تایید هستند؟

باید به شرکت هایی بروند که مجوز داشته باشند و شرکت ها در سامانه بانک مرکزی ثبت شده باشند.

چند شرکت به نام شما است؟

2 شرکت و مابقی شرکت ها به نام دوستانم بوده که من زمانیکه ورشکسته شده بودم از آنها پول قرض گرفتم و حالا می گویند این کلاهبرداری ها کار من بوده است. من اگر می خواستم پول مردم را بخورم همان زمان که ورشکسته شده بودم با پول مردم از کشور خارج می شدم.

دوستانت شرکت ها را چطور ثبت کردند؟

یکی از دوستانم به سراغم آمد و گفت چند نفر از دوستانش می خواهند شرکت ثبت کنند که آنها را راهنمایی کردم و با هم کار می کردیم.

دوستانت با پول مردم چه کردند؟

قرار بود آنها با پول مردم که سرمایه گذاری کردند دلار، طلا بخرند و بعد سود آن را بردارند و پول مردم را بازگردانند اما دوستانمان با پول مردم ویلا کرایه کردند، خودرو و موتورسیکلت گرانقیمت خریدند و مواد مخدر کوک و گل می کشیدند و خوشگذرانی می کردند که هم اصل پول رفت هم سود آن و وقتی گیر کردند ما را لو دادند.

ثبت شرکت را چطور تهیه می کردی؟

شما در اینترنت جستجو کنید مجوز ثبت شرکت ، 2 هزار تا مجوز ثبت فروش آماده آگهی شده که با 2 میلیون تومان می توانید خریداری کنید و از یک نفر در سن و سال من که هزاران رویا در ذهن دارد چه انتظاری دارید که با گرفتن یکی از این مجوزهای ثبت شرکت یک دفتر اجاره نکند و شرکت راه اندازی نکند.

چه تضمینی برای این شرکت ها وجود دارد که کلاهبرداری نکنند؟

هیچ تضمینی وجود ندارد شرکت ها کلاهبرداری نکنند، مهم سرمایه ای است که طرف برای کارش شروع می کند و مهمتر از همه باید شرکت ها مجوز ثبت شان در سامانه بانک مرکزی ثبت شده باشد که از این شرکت ها هم دیدم که کلاهبرداری کردند اما مهمترین موضوع این است که شرکت ها در سامانه بانک مرکزی ثبت شده باشد.

شرکت هایی که در سامانه بانک مرکزی ثبت شده باشند می توانند تابلو نصب کنند، مثل اینکه یک دندانپزشک تابلو نداشته باشد اما کارش را انجام می دهد.

حرف آخر؟

کسی از شکم سیری کلاهبرداری نمی کند، من اگر کار بود و ماهی 3 میلیون تومان حقوق می گرفتم هیچ وقت کاری نمی کردم که جایم اینجا باشد، هیچ کسی دوست ندارد در بازداشتگاه و زندان باشد.

دام های وسوسه انگیز

یکی از شاکیان پرونده به خبرنگار رکنا گفت: آبان ماه سال گذشته، 3 نفر بودیم که برای خرید 3 خودرو نزدیک به 100 میلیون تومان پول به حساب شرکت لیزینگ خودرو واریز کردیم و قرار بود بعد از 25 تا 45 روز کاری خودرو را به ما تحویل بدهند اما هر ماه وعده وعیدهایی به ما می دادند و مدیر شرکت همیشه پاسخگو تماس های ما بود تا اینکه هفته گذشته تلفن موبایل مدیر شرکت لیزینگ خودرو خاموش شد.

وی افزود: تازه متوجه شدیم که این متهم و همدستانش هر 4 ماه یک بار دفترشان را تغییر می دادند و در این مدت افراد زیادی مثل ما بازیچه دست این کلاهبرداران شده بودیم.

پسر جوان ادامه داد: ما با توجه به ثبت شرکت در قوه قضاییه به این شرکت اعتماد کردیم اما قاضی پرونده عنوان کرد که شرکت باید در سامانه بانک مرکزی ثبت شده باشد تا اعتبار داشته باشد که ما خودمان نیز در این امر کوتاهی کردیم و خودمان نیز طمع کردیم که با 30 میلیون تومان می توانیم خودروی 70 میلیون تومانی بخریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 599840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟