پدر و پسر در زندان کاشان غوغا به پا کردند / نذری نوش آبادی ها در شب هفتم محرم

به گزارش رکنا، محسن محبوبی، رئیس زندان کاشان گفت: 2 فرد نیکوکار هزینه نذری خود را که هر سال شب هفتم محرم با آن عزاداران را اطعام می‌کنند امسال تصمیم گرفتند بدلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رسم و طریقت حسینی را سرلوحه کار خود کنند و یک مددجوی زندان کاشان را آزاد کنند.

او، تصریح کرد: این مددجوی ۵۰ ساله که نزدیک به ۹ سال از عمر خود را به علت ضرب و جرح در زندان گذرانده بود توسط عباسعلی عظیمی و فرزندش منوچهر عظیمی آزاد شد.

به گفته او، مددجوی آزاد شده محکوم به پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که پس از مشارکت نیکوکاران و کسب توافق صلح و سازش، شاکی، با دریافت ۳۵۰ میلیون ریال رضایت خود را اعلام کرد.

آزاد شدن یک زندانی در کاشان

رئیس زندان کاشان، با تاکید بر اینکه تمام هیئتی‌های ما باید در عمل و رفتار خودشان حسینی باشند و عمل به آموزه‌های اخلاقی دین و امامان معصوم را الگوی زیستن خود قرار دهند تا یک جامعه شایسته داشته باشیم گفت: خوشبختانه بانیان نذری محرم در کاشان و آران و بیدگل از اول محرم تاکنون با اعطای هزینه نذری خود در تلاش برای آزادی زندانیان محکوم مالی هستند که نتایج آن به صورت مشروح اطلاع رسانی خواهد شد.

محبوبی، یادآور شد: آیین گلریزان بانیان نیکوکار هیات قاسم ابن الحسن (ع) آستان مقدس باب المراد نیز شب سوم محرم در راستای ترویج فرهنگ مشارکت نیکوکاران برای آزادی زندانیان، در شهرک صنعتی صباحی بیدگلی برگزار شد که یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال (یکصد و سه میلیون تومان) جمع آوری شد.

او، در پایان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از مددجویان زندان کاشان محکومان مالی هستند که در صورت مشارکت نیکوکاران می‌توانند به آغوش خانواده بر گردند افزود: انتظار می‌رود نیکوکاران بخشی از هزینه نذری‌های خود را به پیروی از امامان معصوم به آزادی زندانیان اختصاص دهند تا به تعبیر قرآن با نجات یک نفر یک جامعه را نجات دهند و شور و شعور، گریستن و نگریستن، بالیدن و نالدین بصیرت و‌معرفت حماسه حسینی را پیوند دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟