اعدام در زندان رجایی کرج /  پرونده قتل در نمایشگاه بین المللی تهران به آخر رسید

به گزارش رکنا، مرد جوان که 14 سال قبل دوست و همکارش را به قتل رسانده بود، در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.

۱۴ اردیبهشت سال 85 جسد مرد جوانی در چاه آسانسور نمایشگاه بین‌ المللی تهران پیدا شد و پرونده‌ای جنایی را در مقابل تیم تحقیق قرار داد. در بررسی‌های اولیه هویت مقتول به‌نام مهرعلی، 40 ساله از کارگران نمایشگاه برملا شد. معاینات پزشکی قانونی علت مرگ را اصابت جسم سخت به سر اعلام کرد.

اعدام یک زندانی در رجایی شهر کرج

در ادامه بررسی‌ها عامل این جنایت که همکار مهرعلی بود دستگیر شد. امیر که آخرین بار با مقتول دیده شده بود و اختلاف قدیمی او با مقتول انگیزه‌ای شد تا تیم جنایی او را بازداشت کند. امیر بعد از جنایت محل را ترک کرده بود و وقتی مأموران برای بازداشت او راهی شهرستان شدند متوجه شدند او فرار کرده است و همین موضوع فرضیه جنایت را قوت بخشید.

قتل در نمایشگاه بین المللی تهران

تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا اینکه یک سال بعد تعقیب تیم جنایی به پایان رسید و متهم جوان دستگیر شد. او در تحقیقات گفت: من و مهرعلی هر دو در نمایشگاه بین‌المللی کارگر بودیم اما من به‌دنبال کار دیگری می‌گشتم تا درآمد بیشتری داشته باشم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که قاچاق مواد مخدر انجام دهم ولی برای این کار هم نیاز به پول داشتم. به سراغ مهرعلی رفتم تا از او پول بگیرم اما وقتی درخواستم را مطرح کردم او مخالفت کرد و من بشدت از دست او عصبانی شدم.

متهم جوان ادامه داد: چند روز قبل از حادثه یک میله آهن ۳۰ سانتیمتری خریدم و در طبقه هفتم پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی که محل استراحت‌مان بود پنهان کردم. روز حادثه، من و مقتول در استراحتگاهمان تنها بودیم و دوباره موضوع پول را مطرح کردم. اما وقتی جواب منفی داد از شنیدن این حرف بشدت عصبانی شدم و میله آهنی که از قبل خریده بودم را برداشتم. مهرعلی داشت چای می‌خورد که به او حمله کردم. پس از مرگ مهرعلی ۳۰۰ هزار تومان وجه نقدی را که همراه داشت برداشتم و جسد او را داخل چاه آسانسور انداختم و لوازمش را نیز در گوشه‌ای از خیابان انداختم.

اعدام مرد جوان در زندان رجایی شهر کرج

با اعتراف متهم به جنایت و بازسازی صحنه قتل، پرونده این جنایت به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قضات دادگاه کیفری حکم قصاص او را صادر کردند. با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، مدتی قبل وی برای اجرای حکم در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت اما توانست از اولیای دم مهلت بگیرد. اما پس از اتمام مهلت، چند روز قبل امیر بار دیگر پای چوبه دار رفت و اینبار به درخواست خانواده مقتول وی پس از 14 سال از جنایت به دار مجازات آویخته شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟