این 11 شرور مشهد را بهم می ریختند / عملیات پلیس برای دستگیری آنها در مخفیگاه

به گزارش رکنا، اعلام گزارش چندین فقره سرقت خودرو، لوازم و قطعات خودرو و موتورسیکلت در یکی از مناطق غربی مشهد به پلیس، تیم دایره تجسس کلانتری آبکوه را سرخط پیگیری‌های این پرونده کرد.

تحقیقات ابتدایی مجریان قانون نشان از این موضوع داشت که همه این سرقت‌ها با یک شگرد صورت گرفته است از همین رو مأموران به بررسی برخی از محل‌های ارتکاب جرم برای یافتن سرنخی از مجرمان پرداختند.

در تحقیقات میدانی ضابطان قضایی چند دوربین مداربسته مشاهده شد که کاملا اشراف به صحنه‌های جرم داشته‌اند بنابراین مأموران طی حکم قضایی تصاویر این دوربین‌ها را تخلیه و مورد بررسی قرار دادند.

یورش به گعده دزدان سابقه‌دار مشهد

تصاویر به دست آمده چند دوربین هویت چند نفر از متهمان را فاش کرد و مشخص شد که آن‌ها به صورت باندی فعالیت می‌کنند. مأموران با ترسیم چهره فرضی متهمان شناسایی شده اطلاعات خود را در اختیار تیم‌های گشتی کلانتری قرار دادند و پیگیری‌هایشان را ادامه دادند تا اینکه خبری از رؤیت یکی از متهمان به دست آمد.

تعقیب سارق سابقه‌دار در مشهد

مأموران با کسب این سرنخ و با زیر نظر گرفتن این متهم مخفیگاهش را شناسایی کردند. همه چیز بر مبنای یک نقشه حساب شده پیش می‌رفت تا اینکه سر و کله چند فرد مشکوک دیگر در این مکان پیدا شد.

مأموران که بیم فرار سارقان را داشتند مرحله اجرایی نقشه خود را پیاده کردند و وارد مخفیگاه متهمان شدند. متهمان که حسابی از این حرکت پلیس غافل‌گیر شده بودند بدون اینکه موفق به فرار شوند در برابر قانون به زانو درآمدند و دستگیر شدند.

در این عملیات ضربتی و غافل‌گیرانه ۱۱ متهم دستگیر شدند که در تحقیقات بعدی پرونده مشخص شد ۳ تن از متهمان به دام افتاده از زورگیران تحت تعقیب بوده و تاکنون مرتکب ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف مشهد از جمله کوی امیرالمومنین (ع)، جانباز و فرامرز عباسی شده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: ۸ متهم دیگر نیز از سارقان حرفه‌ای خودرو، موتور سیکلت، لوازم و قطعات خودرو هستند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: ۱۱ متهم به دام افتاده این پرونده از مجرمان سابقه‌دار هستند که پیش‌تر به اتهام سرقت و زورگیری از سوی پلیس دستگیر شده و به زندان افتاده بودند.

این مقام ارشد نظامی مشهد ادامه داد: پرونده متهمان پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای کشف تعداد جرائمشان تحویل مرجع قضایی شد و بررسی‌های پلیس در این باره همچنان ادامه دارد.

زورگیری از مرد ورزشکار پایان قلدری های زورگیران مشهد

سرهنگ صارمی در ادامه به تشریح عملیات دستگیری یک سارق خشن دیگر که از ورزشکاران در پارک‌ها زورگیری می‌کرد، پرداخت و گفت: مأموران دایره تجسس کلانتری شهید آستانه‌پرست با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه مردی پنجاه‌ویک ساله حین ورزش صبحگاهی در یکی از پارک‌های مشهد هدف زورگیری خشن قرار گرفته، تحقیقات خود را آغاز کردند.

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: شاکی پرونده در اظهاراتش نوشت که یک مرد جوان حین ورزش به او حمله‌ور شده و گوشی تلفن همراه و ۲۵۰ هزار تومان وجه نقدش را سرقت کرده است. مأموران کلانتری شهید آستانه‌پرست با همکاری شاکی پرونده چهره فرضی این زورگیر خشن را ترسیم کردند و با تطبیق مشخصات آن با فهرست مجرمان دریافتند که این فرد از سارقان سابقه‌دار تحت تعقیب قانون است.

صارمی بیان کرد: ضابطان قضایی پس از شناسایی متهم طی اقدامی اطلاعاتی رد او را زدند و در یکی از خیابان‌های هسته مرکزی مشهد دستگیرش کردند. این زورگیر سابقه‌دار ابتدا مدعی شد که بعد از خلاصی از زندان مرتکب هیچ‌گونه جرمی نشده و شاکی را اصلا نمی‌شناسد، اما پس از رویارویی با مال‌باخته به حرف آمد و به جرمش اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی گفت: این متهم سابقه‌دار سی‌ونه ساله پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات به دادسرای ثامن مشهد معرفی شد و پیگیری‌ها برای کشف دیگر جرائم احتمالی او ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

 

کدخبر: 565610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟