اینجا تگزاس نیست؟ / اینجا مشهد با باندهای تا دندان مسلح است! + جزییات تکاندهنده

به گزارش رکنا، عملیات‌های اطلاعاتی و ضربتی پلیس خراسان رضوی منجر به شناسایی و دستگیری ۱۳ نفر از گردانندگان دو باند بزرگ شرارت مسلحانه و سرقت در مشهد شد.

مرحله اول این عملیات را مأموران پلیس امنیت عمومی استان طرح‌ریزی و اجرا کردند. طبق تحقیقات صورت گرفته ضابطان قضایی و اعلام اخباری جسته‌گریخته از سوی منابع اطلاعاتی، اخباری به دست آمد که نشان می‌داد افرادی تبهکارپس از راه‌اندازی یک باند شرارت با تهدید سلاح جنگی مرتکب زورگیری‌های خشن در برخی از مناطق مشهد شده‌اند.

مأموران با جمع‌آوری سرنخ‌های به دست آمده و احضار چند نفر از شاکیان این پرونده دریافتند که متهمان تحت‌تعقیب با قدرت‌نمایی اسلحه جنگی در شهر‌های مشهد، قوچان و چناران اقدام به شرارت، سرقت‌های خشن و زورگیری کرده‌اند.

مأموران پس از تکمیل تحقیقات خود با اشراف اطلاعاتی و رصد میدانی رد یکی از عوامل این باند بزرگ شرارت را در یکی از مناطق مشهد زدند و به واسطه او مخفیگاه دیگر همدستانش را شناسایی کردند.

مجوز قضایی صادر شد و مجریان قانون تدارک یک عملیات ضربتی را دیدند و با در نظر گرفتن همه جوانب ایمنی وارد مرحله اجرایی شدند. ضابطان قضایی در اقدامی غافل‌گیرانه پا به مخفیگاه متهمان گذاشتند و این افراد را قبل از اینکه موفق به فرار شوند، زمین‌گیر کردند.

به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه اسلحه کلت‌کمری جنگی به همراه ۴ فشنگ و ۲ قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه شمشیر، یک قبضه قمه، یک قبضه چاقو و مقادیری مشروبات الکلی دست‌ساز را کشف کردند.

در ادامه این عملیات هم ۳ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که سیستم موتور آن‌ها برای بالا بردن قدرت شتاب تغییر یافته بود توقیف و به دستور مقام قضایی روانه پارکینگ شد.

بنا بر اعلام سرهنگ امید نودهی طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۲ نفر از متهمان دستگیر شده به اتهام قتل و مشارکت در قتل تحت‌تعقیب مراجع قضایی قرار داشتند و بقیه اعضای باند نیز دارای سوابق متعدد هستند.

کشف ۵۱ خودروی سرقتی

در کشاکش عملیات انهدام باند بزرگ شرارت‌های مسلحانه از سوی مأموران پلیس امنیت استان ماموران انتظامی مشهد نیز دست یک باند سرقت سریالی خودرو را در این شهر رو کردند.

پرونده این سارقان حرفه‌ای نیز با اعلام ده‌ها گزارش مردمی به پلیس در کلانتری رسالت تشکیل شد و از سوی مأموران دایره تجسس این مجموعه انتظامی مورد پیگیری قرار گرفت. بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی مأموران از فعالیت باندی مجرمان این پرونده حکایت داشت ازاین‌رو مجریان قانون به جمع‌آوری سرنخ‌های موجود از سارقان پرداختند.

مأموران دایره تجسس کلانتری رسالت مشهد پس از چند روز کار اطلاعاتی سرانجام رد یکی از متهمان این پرونده که زنی جوان بود را زدند و به واسطه او دیگر همدستانش را هم شناسایی کردند. مأموران در قدم بعدی طی حکمی از مقام قضایی به سراغ متهمان رفته و در اقدامی ضربتی اعضای این گروه سارق که ۲ زن و ۳ مرد بودند را غافل‌گیر کردند.

متهمان به دام افتاده، اما دست به انکار واقعیت زدند تا شاید بتوانند از چنگ قانون بگریزند و یا کفه سنگین جرمشان را سبک‌تر کنند، ولی این پایان راه سرقت‌های سریالی‌شان بود و مدارک و شواهد کافی علیه آن‌ها وجود داشت. مأموران دایره تجسس کلانتری رسالت در ادامه این عملیات ۵۱ دستگاه خودروی سرقتی که به تازگی از سوی متهمان دزدیده شده بود را از مناطق مختلف مشهد کشف و راهی پارکینگ کردند.

به گفته سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد با هماهنگی و پشتیبانی مراجع قضایی خودرو‌های سرقتی کشف شده به مال‌باختگان تحویل داده شد. گفتنی است که ۸۰ درصد از خودرو‌های مکشوفه در این پرونده سواری پراید بوده و مابقی پژو و وانت مزدا بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

 

کدخبر: 560899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟