50 درصد از فرزندان شیرخوارگاهی والدین معتاد دارند

به گزارش رکنا، محمد محمدی قیداری  به وظایف محوله بهزیستی و مددجویان زیرپوشش این سازمان اشاره و اظهار کرد: بهزیستی سازمانی است که در راستای ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه فعالیت دارد و در قانون تشکیل سازمان بهزیستی وظایفی با اتکا به مشارکت‌های مردمی تبیین شده که در همین راستا بیش از 93 درصد وظایف بهزیستی واگذاری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه تامین رفاه خیل عظیمی از معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سوی دیگر وظیفه سر و سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم نگه داشته شده جامعه نیز در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی جای می‌گیرد، گفت: یکی دیگر از ماموریت‌های مهم بهزیستی کنترل آسیب‌های اجتماعی است که در این حوزه نیز سازمان فعالیت‌های بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از طلاق بهزیستی از طریق مراکز مشاوره و کارشناسان وارد عمل شده است، گفت: اما آنچه مسلم است، همین مبحث طلاق مجب ورود فرزندان به بهزیستی می‌شود.

محمدی قیداری با ارائه آماری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیرپوشش بهزیستی افزود: 50 درصد از فرزندان در شیرخوارگاه از معتادان هستند که قطعا ورود خیرین در این حوزه کمک شایانی به این کودکان و خانواده آنها خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 330 خیر 295 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را حمایت می کنند، گفت: خیرین در این بخش علاوه بر بحث مادی در سایر بخش‌ها نیز وارد عمل شده و کمک حال بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به فعالیت‌های بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز قبل و حین و پس از ازدواج مشاوره‌های لازم به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار احصا شده 50 درصد از معلولیت‌های موجود در نتیجه مسائل ژنتیکی به وجود آمده است، تصریح کرد: با توجه به این آمار طبق قوانین برنامه ششم انجام آزمایشات و مشاورات قبل از ازدواج اجباری شده که امید است با عملیاتی شدن آن 50 درصد از معلولیت‌ها کاهش پیدا کند.

محمدی قیداری با اشاره کمک خیرین به بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف اضافه کرد: اعتماد مردم به بهزیستی افزایش یافته که این اعتماد را می توان در افزایش چشمگیر کمک های مردمی به بهزیستی استنباط کرد، همچنان که در نیمه نخست امسال مردم ۷ میلیارد تومان به مراکز مختلف بهزیستی کمک کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟