به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ دوم "اسماعیل عبدی" معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت: برخی از افراد در فضای سایبری با استفاده از فروشگاه های اینترنتی اقدام به فروش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی بدون مجوز می کنند که این امر می تواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد چرا که اکثر این داروها تقلبی بوده و از مواد مخدر و امثال آن تهیه و در بین عموم مردم توزیع می شوند.

وی در ادامه افزود: افرادی که اقدام به خرید اینترنتی می کنند هوشیار باشند که تمام مراحل امنیتی را رعایت و به هیچ وجه بدون نسخه پزشک اقدام به خرید دارو به خصوص از فروشگاه های اینترتی نکنند.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: مراقب باشید که اطلاعات خصوصی از جمله مشخصات فردی و نوع بیماری و شرح حال خود را برای آن ها بازگو نکنید تا دچار مشکلات و گرفتاری های بعدی شوید.

معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی فاتب در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه اکثر وب سایت هایی که اقدام به فروش داروهای تقلبی و غبرمجاز می کنند ساز و کار قانونی را ندارند که در این حالت در صورت بروز مشکل به هیچ وجه پاسخگو نیستند.

سرهنگ عبدی در پایان خاطرنشان کرد : امروزه افراد سود جو و فرصت طلب از قابلیت های فضا مجازی استفاده کرده و به جهت کسب درآمد، اقدام به راه اندازی سایت ها و وبگاه هایی در خصوص فروش دارو و کالاهای بهداشتی می کنند و اغلب سایت های فروشنده دارو و کالاهای بهداشتی اقدام به کلاهبرداری از خریداران کرده و یا کالاهای فاقد مجوز، تاریخ گذشته و غیرقانونی را عرضه می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟