اولین فیلم از لحظه برخورد موشک‌های ایران در پایگاه امریکا / عمق تخریب را ببینید !
حجم ویدیو: 21.51M | مدت زمان ویدیو: 00:03:16

به گزارش رکنا، شبکه سی ان ان در گزارشی به پناه گرفتن سربازان آمریکایی در سنگر‌های متعلق به دوران صدام در زمان بمباران موشکی ایران علیه پایگاه عین الاسد پرداخت.

این گزارش به نقل شرح حال شماری از نیرو‌های آمریکایی به هنگام حمله هوایی ایران علیه پایگاه عین الاسد در عراق پرداخت.

در این گزارش در خصوص وضعیت یکی از نیرو‌های آمریکایی نوشته شده است: «آکیم فرگوسن» هنگامی که تیم او این پیام رادیویی استخوان‌سوز را دریافت کرد، در پناهگاه به سر می‌برد: شش موشک بالستیک به سوی آن‌ها شلیک شده بود.

او در این خصوص می‌گوید: من در حالی که اسلحه خود را در دست داشتم، سر خود را پایین نگه داشته بودم و تلاش می‌کردم مکانی امن پیدا کنم.

او همچنین گفته: من ۱۰۰ درصد آماده بودم تا بمیرم.

اما به نوشته سی ان ان، فرگوسن و دیگر سربازان و پیمانکاران آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد، پس از پرتاب شماری موشک‌های بالستیک در صبح روز هشتم ژانویه زنده ماندند.

همچنین سی ان ان نوشته است: چندین سرباز به سی ان ان گفته اند این رخداد (بمباران موشکی ایران) نظر آن‌ها را در خصوص هنر جنگی تغییر داده است. فرگوسن می‌گوید: شما به همدیگر در اطراف نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید کجا باید فرار کنیم؟ چگونه شما قصد گریختن از آن را دارید؟

او در ادامه تصریح کرد: من آرزو می‌کنم هیچ کس این مقدار ترس نداشته باشد. هیچ کس در جهان نباید چنین احساسی را داشته باشد.

به نوشته سی ان ان، این بمباران موشکی، گسترده‌ترین حمله به یک پایگاه استقرار نیرو‌های آمریکایی در طی دهه‌های گذشته به شمار می‌رود. به گفته سربازان آمریکایی، عدم تلفات و قربانی در این حمله موشکی، چیزی کمتر از معجزه نیست.

سی ان ان در ادامه گزارش خود می‌نویسد: نگاهی دقیق‌تر به این مکان، نمایانگر یک پایگاه آسیب پذیر در برابر این نوع از حملات است.

سی ان ان همچنین می‌نویسد: بیشتر سربازان وارد سازه‌های (سنگرهایی) هرم مانند در سرتاسر پایگاه شدند. این سنگر‌ها در زمان حکومت صدام حسین مخلوع ساخته شده بود.

سربازان آمریکایی می‌گویند آن‌ها مطمئن نبوده اند که آیا پناهگاه‌های دوران صدام خواهند توانست در برابر موشک‌های بالستیک مقاومت کنند یا خیر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟