اعداد تابلو‌های بزرگترین آژانس صرافی جهان در لندن، Travelex پس از کشف این که سایت این صرافی توسط یک باج‌افزار طراحی شده توسط هکر‌ها هک شده است، خاموش شدند. سایت صرافی بین‌المللی Travelex در آخرین روز سال میلادی مورد حمله هکر‌های گروه سودینوکیبی قرار گرفته است.

طراحان این باج‌افزار که با نام ارایول هم شناخته می‌شوند، با تماس با شبکه‌های انگلیسی اعلام کرده‌اند که وبسایت صرافی Travelex را مورد حمله قرار داده‌اند و ۶ میلیون دلار از این صرافی پول طلب کرده‌اند. پس از این تماس تلفنی، این صرافی بین‌المللی مجبور شده است که سیستم‌های وصل به سیستم اصلی خود را خاموش کند و بدین ترتیب مانع دسترسی مشتریان به پول‌های خود شود. بر این اساس، تراولکس وبسایت‌های خود در بیش از ۳۰ کشور جهان را از دسترس خارج کرده است. این صرافی که در فرودگاه‌ها و مراکز شهری سراسر دنیا باجه و خودپرداز دارد، برای انجام کارهایش به قلم و کاغذ روی آورده است.

گروه هکر وبسایت تراولکس ادعا می‌کند که نخستین بار، ۶ ماه پیش توانسته است وارد شبکه داخلی صرافی تراولکس شود و ۵ گیگابایت اطلاعات فردی مشتریان این صرافی را به سرقت ببرد و روی حافظه‌های ذخیره‌سازی خود نگه دارد. اعضای این گروه در گفت‌وگوی تلفنی خود اعلام کرده‌اند که اطلاعات حساس مشتریان از جمله تاریخ تولد، اطلاعات کات‌های اعتباری و شماره بیمه آن‌ها را در اختیار دارند. این گروه تهدید کرده‌اند که اگر پول درخواست شده به حساب آن‌ها ریخته نشود، تمام اطلاعات سایت را پاک خواهند کرد و آن را به سران تراولکس بازمی‌گردانند.

حمله هکر‌ها به سایت صرافی بین‌المللی تراولکس

گفتنی است، پلیس لندن مسئولیت انجام تحقیقات روی این پرونده هک را به عهده گرفته است، ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. تراولکس می‌گوید این شرکت در حال همکاری با پلیس است و از کارشناسان فناوری اطلاعات و امنیت سایبری خواسته است که بی‌وقفه روی این مسئله کار کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟