آخرین جزئیات از سقوط بوئینگ ۷۳۷ اکراینی / هرآنچه باید درمورد سقوط هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ بدانید

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، شرکت هواپیمایی اکراین صبح امروز پس از ترک فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت کی اف پس از ۱۲ دقیقه پرواز به علت نقص فنی سقوط کرد.

آخرین جزئیات از سقوط بوئینگ ۷۳۷ اکراینی در خاک ایرانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، شرکت هواپیمایی اکراین صبح امروز متعلق به ایرلاین اوکراینی (UIA) با ریجستر UR-PSR پس از ترک فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت کی اف پس از ۱۲ دقیقه پرواز به علت نقص فنی در یکی از موتور‌های دچار سانحه شد و در شهریار استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما حدود ۱۶۷ نفر مسافر و ۹ خدمه پرواز داشته طبق برآورد‌های انجام شده متاسفانه تمامی مسافرین و کروی پرواز در این حادثه جان باختند.

هرآنچه باید درمورد سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس بدانید

هواپیمای پرواز ۶۱۰ لاین‌ایر در تاریخ ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۸ در ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت محلی از جاکارتا در اندونزی از زمین برخاست. مقصد این هواپیما شهر پانگکال پینانگ، بزرگ‌ترین شهر جزایر بانگکا-بلیتونگ اندونزی بود، که ۱۲ دقیقه پس از پرواز، این هواپیما به دریای جاوه سقوط کرد و تمام ۱۸۹ مسافر و خدمه‌ی آن جان خود را از دست دادند، تقریبا ۵ ماه بعد، هواپیمای ای‌تی ۳۰۲ از آدیس آبابا در اتیوپی در روز یکشنبه ۱۰ مارس ۲۰۱۹ در ساعت ۸:۳۸ صبح به وقت محلی از زمین برخاست. مقصد این هواپیما، شهر نایروبی در کنیا بود، ۶ دقیقه پس از برخاستن، هواپیما نزدیک شهر بیشوفتو در اتیوپی سقوط کرد و تمام ۱۵۷ سرنشین و خدمه‌ی آن کشته شدند.

آخرین جزئیات از سقوط بوئینگ ۷۳۷ اکراینی در خاک ایران

این درحالی است که هواپیما حادثه دیده صبح امروز هم پس از ۱۲ دقیقه پرواز در شهریار سقوط می کند.

هر ۳ هواپیمای سقوط کرده از سری بوئینگ ۷۳۷ مکس بودند؛ یکی از پرفروش‌ترین هواپیماهای تاریخ. زمانی‌که شرکت ایرباس در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که یک هواپیمای جدید با قیمت مناسب و بهره‌وری بالا در زمینه‌ی سوخت می‌سازد، بوئینگ نیز در ساخت نسخه‌ی مربوط‌به خود عجله کرد.

MCAS چیست و چرا سقوط می کنند؟

امروز سومین هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی در شاهد شهر شهریار سقوط کرد،پیش از این نیز دو فروند بویینگ ۷۳۷ مکس در اندونزی و اتیوپی سقوط کرده بود که در پی آن، پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس متوقف شده و غول هواپیماسازی بویینگ خواستار جمع آوری این هواپیماها برای بررسی و رفع عیب این مدل از هواپیماهای مسافری شده بود.

آخرین جزئیات از سقوط بوئینگ ۷۳۷ اکراینی در خاک ایران

اما متاسفانه تاکنون جمع آوری نشده و هرچند وقت یکبار و در کشورهای مختلف این بوئینگ ۷۳۷ دچار حادثه می شود،این درحالی است که طی روزهای اخیر سهام بویینگ در پس توقف تولید ۷۳۷ مکس به شدت سقوط کرده بود که احتمالاً سقوط امروز نیز این اتفاق را تشدید می کند.

براساس این گزارش کاشانی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سقوط صبح امروز بوئینگ ۷۳۷ ایرلاین اکراینی گفت: در حال بررسی جزئیات حادثه سقوط هواپیمایی ۷۳۷ اوکراینی در مسیر تهران -کی اف هستیم، اما هیچ پرواز بین المللی لغو و یا با تاخیر انجام نمی‌شود.

همچنین سال گذشته این هواپیما در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه امروز (۲۴ اردیبهشت) با ۱۴۱ مسافر و کادر پرواز فرودگاه شیراز را به مقصد تهران ترک کرد که خلبان پس از دقایقی پرواز متوجه نقص فنی در موتور شماره ۲ این هواپیما می‌شود.

پس از این اتفاق خلبان هواپیما را به سمت فرودگاه شیراز هدایت و اقدام به فرود اضطراری کرده است، در جریان فرود به هیچ یک از مسافران آسیبی وارد نشد و مسافران قرار است با پرواز‌های بعدی به مقصد تهران اعزام شوند.

طبق برآوردهای کارشناسی شده حادثه صبح امروز بوئینگ ۷۳۷، شرکت هواپیمایی اکراین به علت آتش سوزی موتور هواپیما اعلام شده است.

نقص فنی در مدل های هواپیما بوئینگ ۷۳۷ در گذشته

متاسفانه این مشکل به امروز یا دیروز منتهی نمی شود بلکه بوئینگ ۷۳۷ تاکنون بیشترین حادثه را در جهان داشته و بیشترین کشته را نیز به خود اختصاص داده است و در واقع خطرناک‌ترین هواپیمای حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش بلومبرگ بوئینگ ۷۳۷ از بدو تولد در سال ۱۹۶۸ تاکنون حدود ۱۴۰ سانحه را تجربه کرده است،در واقع می‌توان ادعا کرد که به ازای هر ۵۰۰ هزار ساعت پرواز، هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ در جهان شاهد یک سانحه بوده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟