دستگیری گوشی قاپان مشهدی / این باند 20 نفره زورگیرهای خطرناکی بودند

به گزارش رکنا،اعضای این باند سارقان گوشی قاپ که با اقدامات پلیسی به دام افتاده بودند روز شنبه در محل پلیس آگاهی خراسان رضوی مقابل چشم شاکیان و با حضور معاون دادستانی مشهد در امور جرایم خاص به جرم خود اعتراف کردند.

برخورد قاطع دستگاه قضا

معاون دادستان مشهد در امور جرایم خاص در جمع سارقان و شاکیان بر برخود قاطع و جدی دستگاه قضا با سارقان و عاملان ایجاد ناامنی در جامعه تاکید کرد.

قاضی سید جواد حسینی افزود: باندی که به دام افتادند در کوچه و خیابان های خلوت با تهدید چاقو اقدام به سرقت به عنف می کردند.

وی ادامه داد: دستگاه قضا با افرادی که به اموال مردم تعدی کنند و موجب سلب آسایش مردم شود برخورد شدید خواهد داشت.

معاون دادستان مشهد گفت: طبق تاکید رئیس کل دادگستری استان و دادستان مشهد، پرونده های این گونه جرایم در استان با دقت و فوریت رسیدگی می شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: همچنین طرح های خوبی برای مبارزه با این گونه جرایم در دست اجراست که نتایج خوب آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: سارقانی که امروز در این محل حضور دارند سریال گوشی ها را مخدوش و از بین می‌بردند و گوشی ها را برای فروش به افغانستان ارسال می‌کردند.

معاون دادستان مشهد گفت: این پرونده در حال حاضر ۸۰ شاکی دارد که پیش بینی می‌شود این تعداد به هزار شاکی برسد.

قاضی حسینی افزود: هیچ ارفاقی در فرایند دادرسی و رسیدگی به این گونه پرونده ها نمی‌شود و با افرادی که با تعدی به جان و مال مردم منجر به سلب آسایش شهروندان می‌شوند، به صورت شدید برخورد خواهد شد.

سرقت سه هزار دستگاه گوشی

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به افزیش سرقت به عنف موبایل قاپی در مشهد، در فرایندی معکوس از طریق مالخران به سارقان رسیدیم.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: طی ۲۵روز کار تحقیقاتی و فنی با هماهنگی مقام قضایی در اقدام ضربتی این باند سرقت دستگیر شدند.

وی ادامه داد: طرح های مختلفی برای افزایش امنیت در مشهد و استان خراسان رضوی در دست پیگیری است و از تمام ظرفیت برای برخورد با عاملان ناامنی در جامعه استفاده می شود.

توصیه های پیشگیرانه

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه شهروندان نقش مهمی در کاهش آمار سرقت های خیابانی دارند گفت: با رعایت نکات ایمنی به راحتی می توان از فراهم شدن زمینه برای سارقان جلوگیری کرد.

قاضی حسینی افزود: شهروندان باید از در دست گرفتن گوشی های گران قیمت در خیابان ها و کوچه های خلوت پرهیز و تا حد امکان برای مکالمه از هندزفری استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد از این سرقت ها از رانندگان در داخل خودروها انجام می شود از این رو هنگام مکالمه با تلفن همراه در داخل خودرو باید شیشه های خودرو بالا باشد.

وی تاکید کرد: شهروندان حتما نرم افزارهای ضد سرقت به روز را در گوشی های خود نصب کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز گفت: کیف قاپی معمولا با موتورسیکلت انجام می شود لذا شهروندان باید مراقب این افراد باشند.

سرهنگ شفیع زاده افزود: همچنین شهروندان باید از تردد در خیابان های خلوت و تاریک به ویژه در ساعات پایانی شب خودداری کنند.

وی ادامه داد: هنگام خروج از خودرو از گذاشتن لوازم قیمتی و کیف دستی خودداری شود و از به نمایش گذاشتن پول و اشیاء قیمتی نیز پرهیز شود.

سرهنگ شفیع زاده با بیان اینکه استفاده از چک های بین بانکی بهترین راه حمل پول است تصریح کرد: هنگام تردد در خیابان از حمل کیف دستی در قسمت داخلی خیابان جلوگیری و کیف دستی به سمتی به دیوار حمل شود.

یکی از سارقان نیز که ۱۹ سال سن داشت در این جلسه گفت: روزانه حدود دو دستگاه گوشی تلفن همراه برای تامین پول مورد نیاز برای خرید مواد مخدر سرقت می‌کردم.

وی افزود: به شیشه اعتیاد دارد و حدود دو سال است که از طریق گوشی قاپی و سرقت کسب درآمد می‌کنم.

یکی از مالخران نیز گفت گوشی های سرقتی را در منطقه خواجه ربیع برای ارسال به افغانستان به فروش می رسانده است.

شاکیان حاضر در پلیس آگاهی خراسان رضوی هم خواستار برخورد شدید با این سارقان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟