قاضی مسعودی مقام : شنبم نعمت زاده در5 شرکت 500 حساب بانکی داشت !

به گزارش رکنا ، امروز - دوشنبه - در ادامه چهارمین جلسه شبنم نعمت‌زاده در آخرین دفاع به قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران گفت: تاسیس شرکت آدونیس از افتخاراتم است و دلیل تاسیس این آزمایشگاه هم این بود بود که وقتی اولین محصول را وارد کردم ۷ ماه طول کشید تا آزمایشگاه جواب آزمایشات را بدهد و شخصا دنبال کارهای خودم بودم.

قاضی مسعودی‌مقام خطاب به شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق( متهم پرونده ) گفت: به دوستان و آشنایانتان بگویید زیاد نامه‌نگاری نکنند. شما در مرحله دادسرا دو ماه بعد از بازداشت آزاد شدید و چون گزارشاتی رسید مبنی بر اینکه قصد خروج از کشور دارید برایتان قرار بازداشت صادر شد.

وی با بیان اینکه کارها را خودم انجام دادم و و آقازاده و دختر فلانی بودن درباره من صدق نمی‌کند،گفت: به طور شخصی به مراجع مربوطه مانند گمرک، اداره دارو و آزمایشگاه مراجعه می‌کردم و شخصا پیگیر بودم.

نعمت‌زاده ادامه داد: حتی تصمیم گرفتم یک بخش تولید نیز برای این داروها راه‌اندازی کنم و این در زمانی بود که آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت بود و از طریق یک بنگاه اقتصادی سعی کردم مجوز تولید در داخل تهران را خریداری کنم، این کار یکسال طول کشید و در نهایت نیز به خاطر مشکلات شرکت توسعه رسا بخش تولید تعطیل شد.

وی با بیان اینکه وقتی دیدم ادعاهای لشگری‌پور برای بهتر شدن اوضاع صحیح نیست شخصا وارد کار شدم، گفت: سعی کردم مشکل را حل کنم اما آدم وقتی حرفهای لشگری‌پور را می‌ شنود یاد بی‌بی‌سی می‌افتد که یک حرف راست را با چند دروغ مخلوط کرده و تحلیل خود را می‌کند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه من مال باخته‌ام خطاب به قاضی مسعودی مقام گفت: برخلاف موارد اتهامی جلو آمده‌ام و گفتم که بدهی را پرداخت می‌کنم حتی سال گذشته که بازداشت شدم در برکت و تیپیکو در بهمن ماه زمینی را با مذاکره گرفتم تا تسویه کنم اما نشد.

وی با بیان اینکه هنر قاضی استفاده از شخصیت شناسی برای متهم است گفت: من حدود بیست میلیارد از شرکت توسعه طلب دارم ولی آن را نمی‌گویم و مدیرعامل وقت می گوید بدهکارم در صورتی که من بدهکار نیستم و طلبکارم.

متهم به موضوع جوایز اشاره کرد و گفت: مبالغ زیادی به صورت جوایز داده شد و من از بازگشت ریالی قطع امید کردم ولی حرفم این است که دارایی لشگری‌پور به نام دیگری یعنی همسر و برادر همسر و غیره بوده است.

نعمت زاده در خصوص حساب های بانکی اش گفت: متأسفانه بانک‌ها با من همکاری نمی‌کنند و گزارش حساب مرا نمی‌دهند. لشگری‌پور آن موقع می‌گفت صد میلیارد بدهی است در حالی که ۱۸۰ میلیارد چک برگشتی بود.

وی افزود: من سعی کردم بدهی‌ها را تسویه کنم و از کمک‌های تأمین‌کننده‌ها بسیار سپاسگزارم. ما شرکتی را داشتیم که ۳ میلیارد به آن بدهکار بودیم و مدیرش آمد و گفت ۳ میلیارد دیگر هم دارو می دهد تا داروها را بفروشیم و پول و بدهی او را بدهیم ولی برخی سنگ می‌انداختند.

متهم خطاب به دادگاه گفت: آبروی خود و خانواده ام را نمی‌برم و صادقانه کار کردم. پدر من شاید پدر خوبی نبود ولی برای کشورمان مدیربسیار خوبی بود و به عنوان مدیری خوب به او قطعا مدیونم. تمام عید و تعطیلات در ماهشهر بودیم تا ماهشهر ساخته شود آنجا بیابان بود تا ساخته شد. به همین دلیل به عنوان مدیر از پدرم سپاسگزارم و دلم می‌خواهد مدیران و جوانان از امثال پدرم باد بگیرند.

وی افزود: شاید پدرم در خانواده پدر خوبی نبود و نه شب و نه صبح او را نمی دیدم و وقتی خواب بودیم می‌آمد و وقتی بیدار می‌شدیم رفته بود.

شبنم نعمت‌زاده از نامه محرمانه خود به قاضی‌ مسعودی‌مقام درباره برخی گزارش ها علیه خود خبر داد.

قاضی مسعودی مقام در واکنش به سخنان متهم گفت: در مرحله دادسرا پرونده شخصیت تشکیل شده است و ممکن است یک آدم خوب و صالح اشتباهی کند و اتهامی متوجه او گردد. اینکه داروها را اخفا کنیم و تاریخ آن‌ها بگذرد پذیرفته شده نیست.

شبنم نعمت زاده در واکنش به سخن قاضی گفت: هیچ دارویی پنهان نشده است.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: پس چرا انبارها روز به روز کشف می‌شود؟ که متهم پاسخ داد: ما هیچ انبار دیگری نداریم و انبار پنهانی اصلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: در البرز فروش نداشتیم و داروی پنهانی وجود ندارد و از کشف انبار جدید اطلاعی ندارم.

قاضی گفت: اکثر متهمان جرایم اقتصادی با توجه به محتویات پرونده معمولا تا پایان دادنامه در بازداشت هستند.

قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: شما از 5 شرکت 500 حساب بانکی داشتید.

متهم پاسخ داد: در پرونده عنوان شده که حدود 500 حساب وجود دارد در حالی که این حسابها، حسابهای شرکت هستند و بخاطر فعالیتهای مالی شرکت پخش هر حسابی که به نام شرکت باز می‌شد بانک یک حساب نیز به نام دارندگان امضا افتتاح می‌کرد.

مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: شما این حسابها را برای استفاده از دسته‌چکها باز می‌کردید؟

متهم پاسخ داد: اینطور نیست، اما 20یا 30 حساب داشتم ، مدیران بانکها برای اینکه من در بانک آنها حساب داشته باشم نزد من می آمدند .

چهارشنبه آخرین جلسه برگزار می شود، در این مدت یک گام مثبت در راستای پرداخت مبالغ انجام نشده است و قرار بازداشت موقت شما تا ۱۶ آبان اعتبار دارد و اگر تا این مدت رای نهایی صادر نشود قطعا قرار بازداشت شما تمدید می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟