سند آمریکایی بودن رئیس یک فدراسیون منتشر شد + جزئیات

به گزارش رکنا،  در فدراسیون نجات غریق و و غواصی چه می گذرد؟ فدراسیونی که سالهاست بدل به حیاط خلوت ورزش ایران شده است. با توجه به ماهیت همگانی بودن این مجموعه که در فدراسیون بودنش نیز تردیدها و ابهاماتی جدی وجود دارد اما سالهاست به شکل فدراسیون اداره می شود، ردیف بودجه می گیرد و البته فعالیت های آن بیشتر در حوزه آموزش و ورزش همگانی انجام می شود.

حاشیه های رنگارنگ این فدراسیون، به دلیل ماهیت آن کمتر رسانه ای شده و مورد توجه قرار می گیرد اما این فدراسیون، غرق در حاشیه های فراوانیست که شاید کمتر شبیه آن را در جای دیگری و فدراسیونی شاهد باشیم.

در این بین، مهمترین حاشیه فدراسیون به صندلی ریاست آن باز می گردد؛ جایی که یک آمریکایی به یک باره به ریاست رسید و با وجود نداشتن شرایط قانونی، مدتهاست این سمت را در اختیار دارد. در این بین، پرسش این است که این فدراسیون و ریاست بر آن چه چیزی در خود دارد که ایلخان نوری برخلاف قانونی عمل کرده و بر مسند ریاست تکیه زده و آن را رها نمی کند که البته، در فرصت مقتضی به این موضوع خواهیم پرداخت.

علیخان نوری

بعد از جدایی میرسلیم از فدراسیون نجات غریق و غواصی به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، ایلخان نوری توانست با اکثریت آرا پیروز انتخابات شده و رئیس جدید شود. اما حضور این شخص به دلیل داشتن تابعیت آمریکا در این انتخابات، برخلاف مصرح قانون بوده و مشخص نیست چگونه و با مجوز چه کسی توانست در این انتخابات حضور پیدا کرده و صندلی ریاست را تا کنون در اختیار بگیرد.

در این میان و با توجه به محرز بودن دوتابعیتی بودن نوری که سند آن برای نخستین بار در فارس منتشر می شود، وزارت ورزش و جوانان در این زمینه سکوت کرده و با بی تفاوتی نسبت به بی قانونی آشکار در این فدراسیون، تا کنون مماشات داشته است. اکنون که سند آمریکایی بودن این شخص منتشر شده، منتظر واکنش وزارت ورزش و نهادهای ذیربط هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟