اعدام نشدن پسری که یک شیطان را کشت ! / او به هیچ بچه ای رحم نمی کرد! + عکس

 پسر جوان از جنبه عمومیجرم به سه سال زندان ،شلاق و پرداخت دیه محکوم شده است. آرش از عصر نهم خرداد سال ۹۷ وقتی پسر 24 ساله ای به نام کیوان ناپدید شد با اعتراف به قتل او پرده از سرنوشت شوم خود برداشت.

آرش گفت :من کیوان را کشتم وجسدش را آتش زدم. سپس جنازه را داخل یک چاله در حاشیه فرودگاه امام خمینی(ره) دفن کردم . آرش که 25ساله شده است درباره انگیزه قتل گفت: من و کیوان با هم همکلاسی بودیم و همیشه به خانه هم رفت و آمد داشتیم. سال ها پیش یک بار مجبور شدم در خانه آن ها به حمام بروم اما آن روز کیوان از من عکس گرفت و درخواست رابطه نامشروع را مطرح کرد.

او می‌خواست مرا آزار بدهد که قبول نکردم اما تهدیدم کرد اگر به خواسته اش تن ندهم تصاویر برهنه مرا پخش می کند و آبرویم را می برد مجبور شدم تن به خواسته اش بدهم از آن به بعد او من را تحت سلطه داشت ودست از سرم بر نمی داشت احساس تنفر خاصی داشتم از خودم بدم آمده بود به همین دلیل تصمیم به قتل کیوان گرفتم. این ادعاها در حالی مطرح شد که پسر دیگری به نام فریدون نیز در دادگاه حاضر شد و ادعا کرد بارها کیوان او را آزار داده است.

فریدون فاش کرد کیوان همیشه با پسرهای کم سن و سال رفاقت داشت و حتما هدفش از این دوستی ها برقراری رابطه کثیف بود. آرش در آخرین دفاع از خودش گفت: من چاره ای غیر از تن دادن به آزارهای کیوان نداشتم من آخرین بار تصمیم گرفتم با او صحبت کنم اما او کوتاه نیامد و من چاره ای جز قتل نداشتم از ترسم جنازه را در حاشیه فرودگاه امام خمینی(ره) از ماشین بیرون انداختم. 

ازباک ماشین بنزین کشیدم و او را آتش زدم. سپس جنازه سوخته را داخل یک گودال دفن کردم . بنابر این گزارش؛ بعد از مهدورالدم شناخته شدن کیوان، دیروز با توجه به مدارک موجود در پرونده و همچنین اظهارات مطلع ،طبق بند الف ماده 303 قانون مجازات اسلامی آرش از قصاص و پرداخت دیه معاف شد و قضات دادگاه کیفری تهران وی را به سه سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند.آرش به خاطر جنایت بر میت به پرداخت یک دهم دیه کامل و 31ضربه شلاق محکوم شد.

تحلیل کارشناس
نقش مادر در سرنوشت تلخ کودکان
دکتر امان ا... قرائی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی
مادر در تربیت فرزندان در خانواده تاثیرگذار است و حتی می توان گفت تاثیر مادر نسبت به پدر در مدیریت رفتارهای فرزندان پررنگ تر و موثرتر به شمار می رود. در خانواده مادر در آموزش ، پرورش و تربیت فرزندان به قدری اثرگذار است که می توان گفت فرزندانی که در محیط خانواده رابطه صمیمی با مادر خود دارند و مادرشان از سطح سواد بالایی برخوردار و شاغل است در مقایسه با دیگر فرزندانی که مادر آن ها خانه دار است در محیط اجتماعی به راحتی می توانند از خود دفاع و در مقابل آسیب های اجتماعی خود را واکسینه کنند.

تحقیقات نشان می دهد مادران تحصیل کرده به دلیل بالا بودن آگاهی و دانشی که دارند فرزندان خود را در مقابل آسیب های اجتماعی مانند تجاوز و... هوشیار می کنند و این فرزندان کمتر دچار معضلات اجتماعی می شوند زیرا آن ها شخصیت شان در خانواده ای شکل گرفته است که نسبت به حوادث این چنینی آگاه هستند و توانایی تفکیک خوب و بد را دارند. شخصیت این کودکان از سن هفت سالگی طوری شکل گرفته که می توانند از خود دفاع کنند و اجازه دست درازی به افراد غریبه را نمی دهند. البته علاوه بر نقش مادر و خانواده نوع فرهنگ و محله ای که در آن زندگی می کنند نیز مهم است معمولا کودک آزاری از سوی همسالان و دیگران در خانواده هایی صورت می گیرد که نابه سامان هستند کودکان در خانواده های نابه سامان چون شاهد درگیری های زیادی هستند بیشتر در معرض این آسیب های شوم قرار دارند.

در حالی که کودکانی که در خانواده های منسجم رشد یافته اند راحت تر در مقابل این اتفاقات از خود دفاع می کنند. در محله هایی که فحشا و فساد شیوع دارد قطعا بدآموزی از طریق یادگیری صورت می گیرد و محل زندگی آن ها در تربیت شان تاثیرگذار است. مجموعه این عوامل درون زا به شمار می رود که در بروز این حوادث نقش دارند و البته عوامل برون زا مانند رسانه ها، فضای مجازی، تاثیر مدرسه و... نیز در شکل گیری این اتفاقات موثر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 498395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟