فاش شدن راز  ۶۰ تن طلا برباد رفته از زبان معاون قوه قضاییه

به گزارش رکنا، معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ارز ‌در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است، گفت: ۶۰ تن طلا در بازارها ریخته می‌شود و عده‌ای خاص تعداد زیادی را خریداری می‌کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای دقایقی پیش در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جمع چهره‌های شاخص خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار داشت: گام دوم انقلاب منشوری است که رهبر انقلاب نقشه راه ما را در این گام مشخص کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که داشتند و مطالبی که به مردم فرمودند در زمینه بینش سیاسی جمهوری اسلامی است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: بینش سیاسی مردم ما در طول چهل سال حقیقتاً شگفت آور بود اما رهبر انقلاب فرموند این بینش را باید ارتقا ببخشیم.

وی بیان کرد: خداوند مخلوقات و نعمات زیادی دارد و نمی‌توانیم نعمت‌های پرودگار را بشماریم اما در بین همه این نعمات و مخلوقات مخلوقی که قابل تحسین در بین همه است انسان است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: این موجود تنها مخلوقی است که می‌تواند هم به اعلی علیین یعنی بالاترین بالاها سعود و هم به اسفل سافلین سقوط پیدا کند و پست‌تر از حیوان شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: این موجود با این ظرفیت و با این قوه عقلی و فکری که دارد و جزو ممیزهای انسانی با سایر موجودات است اگر از آن درست استفاده کند می‌تواند به بالاترین بالاها برسد و سایر موجودات را در اختیار خود بگیرد و اگر از این قدرت فکری استفاده درست نکرد می‌تواند به اسفلی سافلین برسد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اما با تمام این اوصاف خداوند هیچگاه انسان را رها نکرد چون ضعیف است و خدا کمک می‌کند تا این موجود به درجه نهایی برسد.

محسنی اژه‌ای گفت: خداوند هزاران رسل و پیامبر را برای هدایت ما فرستاد از آدم تا خاتم و از ادیان مختلف با کتاب‌های مختلف را برای هدایت بشر فرستاد که آخرین آنها پیامبر و آخرین دینی که برای ما مقرر داشت اسلام بود.

وی تصریح کرد: خداوند از این امت می‌خواهد امتی باشد که قسط و عدل برقرار کند و به عنوان الگو برای تمام موجودات در پیشگاه خدا معرفی شوند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی امروز در این مقطع سرفرازتر از همیشه است و به همه دنیا فخر می‌فروشد و دشمن با تمام توطئه‌هایی که علیه ما به کار گرفت اما امروز جمهوری اسلامی از همیشه مقتدرتر است که این مهم مرهون بینش سیاسی جامعه ما بود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دین باوری با بینش دین ناب و انتخاب نعمت کارساز می‌شود افزود: انسان باید به تاریخ ملت‌ها مراجعه کند تا ببیند کجا انحراف کرده و نتیجه انحراف‌ها چه نتیجه‌ای داده است.

وی تاکید کرد: کسانی که معنای ولایت را گرفتند، دنیا و آخرت نصیبشان شد و هرکس غیر این راه را پیش گرفت زبون شد.

وی تصریح کرد: دشمنان فکر می‌کردند با رفتن پیامبر کار اسلام تمام می‌شود اما نمی‌دانستند خداوند جوری برنامه‌ریزی کرده که اسلام تمام شدنی نیست.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: اگر امروز عزت، عدالت و ایستادگی می‌خواهیم باید حول محور ولایت قدم برداریم و از همین ولایت دستور بپذیریم.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز رهبر فرزانه انقلاب نه تنها مسئله ایران را به دوش دارد، بلکه تمام جهان اسلام به رهبری تکیه دارند افزود: امروز باید به ندای رهبری گوش دهیم که این مقام فرزانه می‌گوید به طاغوت و شیطان بزرگ اعتماد نکنید و تمام وجود را در خدمت مردم به کار بگیرید.

وی با بیان اینکه در سند گام دوم انقلاب باید در مرحله اول بینش خود را نسبت به ولایت و ولی فقیه کامل کنیم افزود: باید کفه عدالت را در تقسیم امکانات ارتقاء ببخشیم و همه به ویژه قوه قضائیه باید به این سو بروند که امکانات نظام جمهوری اسلامی در توزیع و بهره‌مندی آحاد مردم به عدالت توزیع شود.

معاون اول قوه قضائیه از برنامه‌ریزی این قوه برای گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: اگر دزدی گرفته می‌شود نه تنها با او برخورد می‌شود بلکه تمام دستگاه‌ها به خط می‌شوند که چرا کاری کردید که ارز ما در اختیار عده‌ای خاص قرار گیرد؟ چرا امکانات در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است؟

وی تاکید کرد: باید فرصت و بستری فراهم شود که تمام مردم از امکانات در حد تلاش و استعداد خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نباید اجازه دهیم شکاف طبقاتی ایجاد شود ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضائیه نباید اجازه دهد ثروت‌ها در اختیار عده‌ای قرار گیرد و یکی نان شب نداشته باشد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در گام دوم انقلاب نباید اجازه دهیم عده‌ای چندین پست داشته باشد و دیگری به دلیل نداشتن درآمد و شغل در مقابل خانواده شرمنده باشد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی که دشمن شکست خورده محاصره را تنگ‌تر می‌کند و فروش نفت را مشکل می‌کند، اگر ذخیره ارزی و طلا داریم باید به شدت از آن محافظت کنیم و در اولویت از آن استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: 60 تن طلا در بازارها ریخته می‌شود و عده‌ای خاص تعداد زیادی را خریداری می‌کنند و این افراد میلیاردها تومان تسهیلات که باید از طریق بانک‌ها در اختیار تولید کننده قرار گیرد، اخذ کرده و طلا می‌خرند که در گام دوم انقلاب باید به طور جد از آن جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زمین‌‌های کشاورزی در حد امکان نباید تغییر کاربری داده شود و ویلا ساخته شود گفت: منابع طبیعی از سویی شکایت می‌کند اما از سویی دیگر جواز احداث ویلا در اراضی کاربری کشاورزی داده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در زمان غیبت، ولی امر نایب امام زمان و ادامه دهنده راه علی است و اگر عزت دنیا و آخرت می‌خواهیم، اگر ایستادگی در برابر تمام استکبار جهانی می‌خواهیم باید حول همین محور قدم برداریم باید از همین ولایت اطاعت کنیم.

وی خطاب به مسئولان گفت: امروز باید همه وجودتان را در خدمت به مردم بگیرید و به وعده‌های الهی ایمان داشته باشید اگر شما با خدا بودید خدا مدافع شما می‌شود و وقتی خدا مدافع شما شود شما دیگر از چه می‌ترسید؟

وی با بیان اینکه امروز مردم از فشارهای دشمن در رنج هستند اما رنج روحی آنها از تبعیض است خاطرنشان کرد: به خاطر استحقاقی که این مردم و نظام دارند باید از وقت خصوصی خود بگذریم و کارها را به روزتر و دقیق‌تر انجام دهیم که اگر مردم این را ببیند قطعا امیدوارتر شده و فشار دشمن برایشان سبک‌تر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟