اعتراف عجیب الهام  زن ملایری / او به خاطر قتل سریالی 4 زن و مرد در فرودگاه مشهد دستگیر شد + عکس

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی خراسان رضوی عصر روز گذشته در تشریح ماجرای قتل های سیانوری گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی از طریق کدهای امنیتی و دورنگار ارسالی از استان همدان به اطلاعاتی رسیدند که نشان می داد زن جوانی به اتهام قتل یک مرد و دو زن (یکی از قربانیان باردار بود) تحت تعقیب قرار دارد و بررسی ها بیانگر آن است که متهم فراری به مشهد گریخته است.

تعقیب عامل قتل های سریالی با سیانور

سردار محمدکاظم تقوی افزود: در پی دریافت این اطلاعات و با هماهنگی قضایی، بلافاصله گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی) و به فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و به رصدهای اطلاعاتی پرداختند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به تبحر و تجربه کارآگاهان اداره جنایی در پیگیری تخصصی پرونده های جنایی تصریح کرد: طی چند دقیقه جلسه تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی به نتیجه رسید و گروه ورزیده کارآگاهان با در دست داشتن تصویر متهم خطرناک که از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ملایر در اختیار آنان قرار گرفته بود، وی را در هسته مرکزی شهر ردزنی کردند.

سردار تقوی با اشاره به تعقیب لحظه به لحظه متهم فراری با استفاده از تجهیزات تخصصی پلیس در خیابان امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بررسی های غیرمحسوس و مقدماتی حاکی از آن بود که متهم به قتل سه زن و مرد در ملایر، با تغییر چهره و هویت در حال تردد است بنابراین شیوه های عملیاتی در حالی تغییر کرد که اطلاعات دریافتی کارآگاهان نشان می داد وی قصد دارد به سمت فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد حرکت کند!

وی تاکید کرد: با به دست آمدن این اطلاعات بلافاصله، شاخه ای از عملیات به سوی فرودگاه مشهد کشیده شد و کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی از قاضی علی اکبر احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد) عازم فرودگاه شدند و همه ورودی های تردد پروازی را زیرنظر گرفتند. وی اضافه کرد: این درحالی بود که بررسی های اطلاعاتی کارآگاهان ویژه اداره جنایی نشان می داد:«الهام» (متهم تحت تعقیب) هیچ گونه سابقه دریافت بلیت پرواز در سیستم فرودگاه ندارد بنابراین مشخص شد که وی با هویت جعلی و استفاده از اسناد جعلی اقدام به تهیه بلیت کرده است.»

سردار محمد کاظم تقوی ادامه داد: خطرناک بودن این متهم، کارآگاهان را بر آن داشت تا با رعایت همه جوانب امنیتی وارد عمل شوند و در پوشش های مختلف اطلاعاتی وی را مجبور کنند تا در محوطه کمین نیروهای ویژه قرار گیرد. وی گفت: با عبور این زن جوان از ورودی های فرودگاه، عملیات دستگیری وی به پای پرواز مشهد- تهران کشیده شد چرا که این زن جوان با اسناد هویتی یکی از دوستانش به تهیه بلیت مشهد – تهران اقدام کرده بود. این مقام انتظامی با اشاره به حضور بانوان پلیس بخش جنایی در این عملیات هماهنگ تصریح کرد: وقتی متهم وارد حلقه محاصره شد ناگهان نیروهای ویژه پلیس را در چهار طرف خود دید و ناباورانه دستانش را کنار هم قرار داد.

سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی افزود: بلافاصله حلقه های قانون در حالی بر دستان این زن خطرناک گره خورد که وی نتوانست از کپسول سیانور همراهش استفاده کند و مات و مبهوت به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی هدایت شد. وی همچنین با اشاره به کشف کپسول سیانور از دست متهم، گفت: بررسی های اولیه کارآگاهان با نظارت سرهنگ جواد شفیع زاده (سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی) بیانگر آن بود که «الهام» متهم 38 ساله، در تاریخ 98.4.30 همسر، زن برادرش که جنینی هشت ماهه را باردار بود و یکی از دوستانش را با خوراندن قرص سیانور در ملایر به قتل رسانده و سپس به مشهد گریخته است که تحقیقات بیشتر در این باره از سوی گروه زبده کارآگاهان اداره جنایی ادامه دارد.

 اعتراف عجیب الهام زن ملایری

در همین حال «الهام-ق» متهم خطرناک این پرونده جنایی که با دستورات ویژه قاضی احمدی نژاد (قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) در چنگ پلیس گرفتار شد گفت: حدود 15 روز قبل از مرگ شوهر، زن برادرم و دوستم که با سیانور کشته شدند، فرزند یک ساله ام به شدت بیمار شد و قصد داشتم او را به بیمارستان ببرم اما مادرشوهرم مدعی بود که برای هر بیماری فرزند را به بیمارستان نمی کشانند! او می گفت: مگر در قدیم بچه های ما مریض نمی شدند! برای هر بیماری ساده که نباید به مرکز درمانی رفت! شوهرم نیز فقط به حرف مادرش گوش می داد تا این که بالاخره فرزندم را به همان بیمارستانی بردم که زن برادرم در آن جا پرستار بود!

بعد از مداوای اولیه او را به خانه بازگرداندم ولی باز هم حالش وخیم شد. وقتی دوباره تلاش کردم فرزندم را به بیمارستان برسانم، او در بین راه و در آغوش خودم جان سپرد! متهم پرونده قتل های سیانوری ادامه داد: از آن روز به بعد من و همسرم و زن برادرم دچار عذاب وجدان شدیم و تصمیم به خودکشی گرفتیم. این زن مدعی شد: من هم با اتوبوس به تهران رفتم و از خیابان ناصرخسرو چهار عدد کپسول حاوی سیانور خریدم و به ملایر بازگشتم. شوهرم و زن برادرم قرص ها را خوردند اما من ترسیدم و جرئت نکردم آن را بخورم! در همین حال دوستم نیز به خانه ما آمد و اشتباهی کپسول حاوی سیانور را از روی اپن آشپزخانه برداشت و خورد!! بعد از آن هم من به مشهد فرار کردم که دستگیر شدم! بررسی های پلیسی و قضایی درباره ادعاهای متهم به قتل سه نفر و یک جنین هشت ماهه همچنان در مشهد ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟