حواشی حمله به کارمندان و دانشجویان دانشکده خبر توسط لباس شخصی ها+ فیلم
حجم ویدیو: 17.10M | مدت زمان ویدیو: 00:02:56

توئیت

به گزارش رکنا، در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، کارمندان و دانشجویان از نحوه عملکرد نامناسب لباس شخصی ها به دفتر دانشکده خبر توضیحاتی دادند.

یکی از این کارمندان گفت: در حال کار بودیم که ناگهان با فحاشی و زور و اجبار ما را از دفتر کار بیرون انداختند حتی یکی از کارمندان زن را نیز دستش را گرفتند و به بیرون از اتاق انداختند با اینکه این کارمند زن بود حرمت زن بودن وی را نگه نداشتند. تعدادی میز و صندلی و حتی شیشه ها را شکستند و در ابتدای ورودشان به ساختمان دوربین ها را قطع کردند.تهدید و به زبان آوردن کلمات نامناسب این افراد عجیب بود و فضای بدی در این مجموعه فرهنگی برپا بود.

چند روز گذشته پرویزفتاح در حالی با فرستادن چند موتوری به سمت میدان ولیعصر و پلمب دانشکده خبر از اجرای عدالت سخن به میان آورد که گویی سال 84 است و ما هم در همان میدان ولیعصر گوش به سخنان محمود احمدی نژاد سپرده ایم؛ فتاح روز گذشته در توئیترش نوشت عمداً از دانشکدهِ خبر شروع کردم تا خبرش به گوش همه برسد، ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان این دانشکده هم هستم.

توئیت-ایرنا

آن هم درست زمانیکه ماموران لباس شخصی و موتور سوار او در حال ضرب و شتم قرار دادن دانشجویان و پایین آوردن شیشه های این دانشکده بودند.

در حالی که "فتاح" به شیوه محمود احمدی نژاد از ارادتش به دانشجویان و اهالی رسانه سخن می گفت ماموران او به همان دانشجویان و اهالی رسانه می گفتند" می فرستیم تان آنجا که عرب نی انداخت! "

به راستی رئیس جدید بنیاد مستضعفان با کدام گزاره سال 98 را با 84 اشتباه گرفته و فکر می کند در قامت یک پوپولیست جدید می تواند برای خودش رای جمع کند.

بنیاد مستضعفان بر اساس کدام قانون توانسته برای خودش نیروی به اصطلاح امنیتی و چماقدار در اختیار داشته باشد تا هر وقت دلش خواست ساختمانی را خالی و افرادی را به جایی بفرستد که عرب نی انداخت!

این بنیاد که پس از شرکت ملی نفت ایران دومین موسسه اقتصادی بزرگ کشور است و برای نمونه بانک سینا، بنیاد علوی، شرکت نفت بهران و.... را در اختیار دارد چرا برای شروع دانشکده ای را انتخاب کرد که بسیاری از جوانان به امید آینده ای مطلوب در آن شروع به تحصیل کردند.

پرویز فتاح بر اساس کدام قانون؛ نیروی لباس شخصی استخدام کرده و از آنها می خواهد ملکی را با کتک کاری و فحاشی تعطیل کنند. اگر بنیاد مستضعفان حکم تخلیه این ملک را داشته باید از طریق مقامات قضایی و با اخطار قبلی اقدام کند. اینکه مجموعه تحت امر حامی مستضعفان بدون پلیس، ارائه حکم قضایی و با تهدید ارعاب بخواهد ملک مورد نظر را تخلیه و یا اجاره بهای آن را اخذ کند قطعاً اقدامی خلاف قانون و دخالت در امر دستگاه قضا و قانون شکنی محسوب می شود.

دانشکده -خبر

اگر این قانون شکنی رسم و باب شود، تمامی ادارات دولتی، نهادها و حتی صاحبان املاک هم "شر خر " استخدام می کنند و بدین ترتیب اجاره بهای خود را از حلقوم مستاجران می گیرند.

آیا بهتر نیست آقای فتاح به جای فرستادن این افراد برای ضرب و شتم دانشجویان آنها را به چهاراه استانبول فرستاده تا ساختمان پلاسکو را بسازند یا شرکت های ورشکسته بنیاد را احیاء کرده و کار قضایی را به قوه قضاییه و نیروی انتظامی بسپارند !

محمود صادقی در گفتگو با امتدادگفت : بنیاد مستضعفان یک گزارش غیرشفاف به مجلس ارائه کرد.

پس از این اتفاق، سید پرویز فتاح، رئیس جدید بنیاد مستضعفان با انتشار توئیتی، نوشت: "عمدا از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد، عزم جدی است!"

در همین رابطه، محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس، ضمن اشاره به لزوم شفافیت در برنامه‌های مجموعه‌هایی نظیر بنیاد مستضعفان در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: سال گذشته، پیرو سخنان رهبری در جلسه درس خارج فقه، مبنی بر لزوم شفافیت حداکثری نهادها، بنده تذکری در این خصوص در مجلس داشته و عنوان کردم که با توجه به این سخنان، انتظار می‌رود که نهادهای زیر نظر رهبری در اجرای این توصیه‌ها، پیش قدم باشند.

در پی این تذکر نیز، مجموعه بنیاد مستضعفان، گزارشی را برای فراکسیون شفاف‌سازی مجلس ارسال کرد که با توجه به بررسی کارشناسی گزارش واصل شده، اعلام کردیم که این گزارش از نظر تکنیکی و تخصصی، موید شفافیت نیست.

پس از آن هم، سلسه مکاتباتی بین مجلس و بنیاد انجام شده و در نهایت نیز، فراکسیون شفاف‌سازی موضع خود را نسبت به این گزارش‌ها که نوعا، دربرگیرنده گزارش یکسویه عملکرد بود، اعلام کرده و آن را به لحاظ کارشناسی، یک گزارش شفاف تشخیص نداد. چرا که بر اساس این موضع، یک گزارش شفاف، باید سنجش پذیر باشد.

درخصوص ماجرای پلمپ دانشکده خبر تهران نیز در رسانه‌ها دیدم که ظاهرا نیروهای لباس شخصی به محل دانشکده مراجعه کرده و راسا، اقدام به پلمپ آن واحد کرده‌اند، اقدامی که از نظر من، بسیار عجیب و بعید به نظر می‌رسد.

اینکه نهادی، مطالباتی داشته و در راستای اخذ این مطالبات اقدام کند، جزو حقوق قانونی آن خواهد بود، اما اینکه هر نهادی، بخواهد برخلاف ترتیبات قانونی در این خصوص اقدام کند، عملی سنجیده و پذیرفتنی نیست.

البته، بنده به جهت عدم اطلاع از چند و چون ماجرا، بنای قضاوت درباره نفی یا اثبات مسئله را ندارم و حتی روز گذشته نیز، بنا داشتم تا با شخص رئیس بنیاد یا معاون وی درباره صحت و سقم مسئله پرس و جو کنم.

البته، حضور فتاح در بنیاد مستضعفان با توجه به سوابق ایشان، قابل قضاوت نبوده و هنوز برای محک عملکرد وی در این سمت، کمی زمان لازم خواهد بود.

با این حال، انتظار می‌رود که در زمان حضور فتاح در بنیاد مستضعفان، شاهد مدیریت سالم‌تر و منضبط تر باشیم. انتظار و مطالبه بر این است که فتاح، شفافیت و مبارزه با فساد را از درون بنیاد مستضعفان آغاز کند.

بنیاد مستضعفان، یکی از نهادهایی است که نیاز به شفافیت بیشتری داشته و درجه و میزان شفافیت در این نهاد پائین است.

به نظر من، فتاح برای جلب اعتماد عمومی در نهادی که منتسب به رهبری است، باید اهتمام بیشتری داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟