هادی هاشمیان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران درباره برخی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی اطلاع‌رسانی کرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۳ پرونده مفاسد اقتصادی در استان اطلاع‌رسانی شد که این کار برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده بود و بازخورد خوبی هم داشت.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در حال حاضر هم ۱۷ پرونده مفاسد اقتصادی در استان در دست بررسی است که هر وقت به مرحله قطعیت رسید درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: آرای مربوط به چهار پرونده مفاسد اقتصادی در استان قطعی شده که این پرونده‌ها ۱۹ شاکی داردو در پرونده نخست متهمان یاسر شیخ و سیدحسن شفیعی تنکابنی که به دلیل تصرف مال غیر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان مجرم شناخته شدکه متهم اول به ۱۰ سال حبس، پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان جریمه و رد مال محکوم شد. متهم دوم این پرونده نیز به ۵ سال حبس، پرداخت ۳۰ میلیون تومان جریمه و رد مال محکوم شده است.

هاشمیان ادامه داد: پرونده دوم درباره شکایت پست بانک از شخصی به نام غلام خامسی بود که متهم ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختلاس کرده بود و با حکم دادگاه مجرم شناخته شد. متهم به ۹ سال حبس، انفصال از خدمت و همچنین رد مال محکوم شد.

وی گفت: پرونده سوم که شاکی آن بانک مسکن و تعدادی از مشتریان بوده است، عبدالله هلاکو به جرم اختلاس ۱۳۸ میلیون تومانی محکوم شناخته شد و دادگاه متهم را به تحمل ۵ سال حبس، انفصال از خدمت و پرداخت دوبرابر وجه مأخوذه محکوم کرد.

رئیس کل دادگستری استان درباره پرونده‌ای که بانک سپه شاکی آن بود، بیان داشت: در این پرونده محمدرضا سجادی به جرم جعل امضا، اختلاس ۱۸۰ میلیون تومانی به رد مال، انفصال از خدمت، هفت سال و نیم حبس و پرداخت جریمه محکوم شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟