به گزارش رکنا، حدود یک هفته قبل ساعت 9:30 شب بود که مرد طلافروشی از مغازه‌اش در خیابان قیطریه تهران خارج شد تا با خودروی آژانس به خانه‌اش در فرمانیه برود. وقتی مرد میانسال که کامران نام داشت از خودرو پیاده شد تا وارد خانه‌اش شود صدایی از پشت سرش شنید که او را به اسم خواند. وقتی برگشت مردی را با لباس پلیس دید. او برگه‌ای را نشان کامران داد که حکم جلبش بود. مأمور پلیس از وی خواست تا همراهش سوار خودرو شود و برای ادای توضیحاتی به کلانتری بروند. این در حالی بود که دو مرد دیگر نیز داخل خودروی پژو 405 یشمی رنگ نشسته بودند.

گروگانگیری 10 میلیارد تومانی

زمانی که کامران سوار خودرو شد ناگهان یکی از مردان دستمالی را روی دهان و بینی‌اش قرار داد که بلافاصله از هوش رفت. ساعاتی بعد با سر درد بیدار شد اما مردان ناشناس دست، پا، دهان و چشم‌ هایش را بسته بودند.

ساعاتی در بلاتکلیفی بود تا اینکه مردان ناشناس گفتند در قبال آزادی‌اش باید 10 میلیارد تومان بدهد اما زمانی که با مقاومت کامران مواجه شدند شروع به شکنجه او کردند.

ساعتی بعد نیز یکی از آدم ربایان با خانه کامران تماس گرفت و با تهدید گفت: اگر او را زنده می‌خواهید باید معادل 10 میلیارد تومان به ما دلار بدهید. اگر پلیس را در جریان قرار دهید دیگر او را نمی‌بینید.

دستگیری 50 مظنون

با وجود تهدید آدم ربایان خانواده مرد طلافروش با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادند. تحقیقات بلافاصله از سوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

در بررسی‌های اولیه کارآگاهان به تحقیق از 50 مظنون در این پرونده پرداختند. اما در نهایت سه نفر از آنها به‌ عنوان اعضای باند آدم ربایی شناسایی شدند. یکی از آنها زن جوانی بود که به‌ عنوان مشتری طلافروشی با کامران ارتباط داشت و از این طریق اطلاعات رفت و آمدهای او را به‌دست آورده بود و نفر دوم یک وکیل دادگستری و سومین مظنون یک مرد مغازه دار بود. هر چند هر سه مظنون منکر اطلاع از این آدم ربایی و دخالت در آن شدند اما کارآگاهان سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد در این ماجرا دست دارند.

رهایی گروگان

درحالی که تحقیقات برای یافتن گروگان ثروتمند ادامه داشت، مرد جوانی با پلیس اسلامشهر تماس گرفت و از پیدا کردن پیکر نیمه جان مردی میانسال در کنار خیابان خبر داد. او گفت: درحال عبور از خیابانی خلوت بودم که متوجه صدای ناله خفیفی شدم. به‌دنبال صدا که رفتم مردی را دیدم که دست‌ها و پاهایش را با سیم و چشم و دهانش نیز با پارچه بسته شده بود. بدنش هم زخمی و نیمه جان بود. با تماس مرد رهگذر بلافاصله مأموران پلیس اسلامشهر راهی محل شده و مرد میانسال را به بیمارستان منتقل کردند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد وی همان مرد طلافروشی است که گروگان گرفته شده بود. کامران پس از بهبودی به پلیس گفت: چهار شب قبل توسط مردان ناشناسی ربوده شدم. آنها صبح امروز مرا از مخفیگاه‌شان بیرون آورده و در اینجا رها کردند. در 80 ساعتی که گروگان آنها بودم چشم‌هایم بسته بود و چهره کسی را ندیدم آنها در این مدت مرا بسختی شکنجه کردند و حتی غذا و آب هم ندادند. به طوری که از شدت گرسنگی و تشنگی حالم بد شده بود. آنها وقتی فهمیدند که پلیس چند نفر از همدستان‌شان را بازداشت کرده است مرا رها کردند.

تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند آدم ربایی ازسوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟