اقدام های شیطانی 5 کشیش کلیسای کاتولیک جنجال به پا کرد

به گزارش رکنا ،‌ دادستان کل ایالت میشیگان ۵ کشیش کلیسای کاتولیک را متهم به ارتکاب جرایم جنسی کرد.
«دانا سل» می‌گوید تحقیقات دادستان‌های این ایالت درباره آزار جنسی در کلیسا، اتهام آزار جنسی را علیه ۵ نفر از کشیش‌های کلیسای کاتولیک مطرح کرده است.
وی افزود که این افراد در چند مورد مرتکب جرایم جنسی شده‌اند و ۴ نفر از آن‌ها در «آریزونا»، «کالیفرتیا»، «فلوریدا» و «میشیگان» دستگیر شده‌اند.
درخواست استرداد کشیش پنجم از هند صادر شده و یک کشیش دیگر نیز در این ایالت با چند مورد شکایت درباره آزار جنسی مواجه شده است.
این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که «پاپ فرانسیس» پیش از این وعده اقدامات موثر و جدی کلیسای کاتولیک علیه آزار‌های جنسی کشیش‌ها را اعلام کرد. پاپ در ماه جاری قانون جدیدی در واتیکان به تصویب رساند که از همه کشیش‌ها و راهبه‌ها می‌خواهد تا سوءاستفاده جنسی و پنهان‌کاری متعاقب آن را به مقامات کلیسای کاتولیک گزارش دهند.
با این وجود تمامی شکایات مطرح شده علیه واتیکان تا به امروز با شکست مواجه شده‌اند؛ چرا که واتیکان به عنوان کشوری مستقل دارای مصونیت قضایی در سایر کشور‌ها است.
موضوع رسوایی جنسی کلیسا و مقامات آن تنها محدود به این ماجرا نبوده و تنها در یک مورد ماه آگوست سال ۲۰۱۸ مقامات پنسیلوانیا گزارشی منتشر کردند که شامل لیستی از ۳۰۰ کشیش متهم به سوء استفاده جنسی و تلاش کلیسای کاتولیک برای مخفی کردن این موضوع به مدت چند دهه است.
در حالی که بسیاری از مقام‌های کلیسا تصور می‌کردند بحران آزار جنسی در این نهاد محوری کاتولیک‌ها نزدیک به دو دهه است که پایان یافته، اما افشای رخداد‌های مشابه در کلیسا‌های نقاط مختلف جهان از شیلی گرفته تا استرالیا، موجب شده تا مسئله آزار جنسی به خصوص علیه کودکان در کلیسا بار دیگر در معرض توجهات قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟