دردسر تازه تهیه کننده پلید متهم به هم خوابی با بازیگران زن هالیوود+ عکس

 قربانیان هاروی واینستین از چهره‌های بزرگ تهیه فیلم‌های هالیوودی بر این باور هستند که توافق پیشنهادشده ۴۴ میلیون دلاری در ارتباط با پرونده او باعث می‌شود این فرد متهم به چند مورد سو استفاده جنسی قِسِر در برود.

زویی براک یک مدل سابق که از شاکیان پرونده واینستین است گفت زمانی پرونده قضائی علیه او را به عنوان بهترین راه برای مجازات او می‌دید. اما حالا می‌گوید وقتی فهمیده مذاکره‌کنندگان دارند با یک توافق ۴۴ میلیون دلاری که رقمش هم بسیار پایین‌تر از ۹۰ میلیون دلار مورد انتظار اولیه است این پرونده را می‌بندند، قلبش شکست.

وکلای ودیل دیوید از دیگر شاکیان پرونده هم به همین ترتیب انزجار خود را نسبت به این توافق به نمایش گذاشتند و گفتند موکل‌شان آن را رد خواهد کرد چون غرامت پرداختی برای شاکی‌ها بسیار پایین و برای مدیران شرکت واینستین بیش از حد بالاست.

کادیان نوبل، بازیگری که ادعا کرده واینستین در فستیوال کن از او سو استفاده جنسی کرده است گفت از دریافت هر مقدار غرامت خوشحال خواهد بود، اما هیچ مقدار پول نمی‌تواند باعث از بین رفتن رنجش روانی متحمل شده توسط قربانیان او بشود.

تحت مفاد توافقی که اخیراً پیشنهاد شده، ۳۰ میلیون دلار برای پرداخت غرامت به شاکی‌های پرونده، وکلای آن‌ها، طلبکاران استودیوی سابق واینستین و تعدادی از کارمندان سابق او اختصاص داده می‌شود. ۱۴ میلیون باقی‌مانده نیز صرف کارمزد قانونی دستیاران واینستین که در پرونده به عنوان شاکیان نام برده شده‌اند و شامل اعضای هیأت مدیره شرکت می‌شوند.

پنج نفر که درباره این توافق اطلاع دارند با حفظ شرط ناشناس باقی ماندن گفتند اگر توافق فعلی نهایی بشود کل مبلغ ۴۴ میلیون دلار توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

اما توافق پیشنهادی کاملاً به این بستگی دارد که تمام شاکی‌ها با آن موافقت کنند. حداقل دو نفر تا اینجا با آن مخالفت کرده‌اند.

وکلای یکی از قربانی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «توافق پیشنهادی میلیون‌ها دلار به مدیران ابرثروتمند شرکت واینستین می‌دهد. در عین حال به هاروی واینستین و تمام مردانی که به او اجازه این سو استفاده‌ها را دادند از جمله برادرش رابرت واینستین اجازه می‌دهد از زیر بار هر گونه مسئولیت قانونی فرار کنند و ظاهراً این رقم در حالی پرداخت می‌شود که آنها حتی یک دلار از پول خودشان خرج نخواهند کرد».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟