اقدامات پلید 3 مرد در بنگاه لاکچری مسکن آپاما در تهران / پلیس فاش کرد

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: روز 24 اسفند ماه سال گذشته از سوی دادسرای ناحیه 5 شعبه 7 بازپرسی یک فقره پرونده به اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ، ارجاع شد که در آن 16 نفر با شکایت به دادسرا اظهار کرده بودند که از سوی چند کلاهبردار مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی افزود: یکی از شکایت پرونده با حضور در اداره 14 پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت که مدتی پیش در سایت های مجازی خانه خود را برای رهن و اجاره آگهی کرده که مدتی بعد مردی از سوی یک بنگاه معاملات ملکی معروف به "آراد" با وی تماس گرفته و اظهار داشته که برای این ملک مسکونی مستاجر معرفی می کند و در همان روز مالک به بنگاه معاملات ملکی مذکور واقع در خیابان فردوس شرق مراجعه و با بنگاه دار و مستاجری که قصد اجاره محل را داشته دیدار و پس از توافق بر سر قیمت رهن و اجاره و تنظیم سند کلید های خانه را در اختیار مستاجر قرار می دهد. مستاجر کرایه 2 ماه را پیش پرداخت می کند اما پس از 2 ماه کرایه به حساب مالک واریز نمی شود و زمانی که مالک برای دریافت وجه کرایه به خانه مراجعه می کند با فردی دیگر که خانه را اجاره کرده بود روبرو شده و زمانی که به بنگاه مراجعه می کند متوجه می شود که این مساله کلاهبرداری است و بنگاهی به این نام اصولا از ابتدا وجود نداشته است.

سرهنگ تقی پور، بیان داشت: این بیانات از سوی سایر شکات پرونده نیز بیان شد و کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که کلاهبرداران با تاسیس یک بنگاه جعلی از مالکان کلاهبرداری کرده و خانه ای را که اجاره کرده بودند پس از 2 ماه در همان بنگاه جعلی به افرادی دیگر واگذار و در این میان هم از مالک و هم از مستاجر جدید کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده کلاهبرداران تحت عنوان مظنون پرونده تحت تعقیب قرار می گیرند و با ارایه اطلاعاتی که مالباختگان و شکات پرونده ارایه کرده بودند، تحقیقات برای شناسایی متهمان آغاز شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، در ادامه به شیوه کلاهبرداری متهمان اشاره کرد و گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد که کلاهبرداران با همدستی هم با جعل اسناد هویتی و جعل نام و همچنین به تغییر اسامی مختلف گاهی تحت پوشش مستاجر و گاهی تحت پوشش مالک بنگاه معاملات ملکی، ملک هایی را که برای اجاره در سایت های مجازی آگهی می شدند اجاره کرده و با تنظیم قولنامه و اجاره نامه در بنگاه صوری و جعلی خود از مالک اصلی ملک اجاره کرده و متعاقبا با پرداخت چند ماه اجاره خانه اعتماد مالک را جلب کرده و در ادامه با کسب زمان برای کلاهبرداری های خویش، منزل مذکور را به افراد دیگر که به دنبال خانه بودند اجاره داده و در همان بنگاه جعلی مذکور با مبالغ بالا و میلیونی رهن می دادند و پس از مدتی از محل نقل مکان می کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در ادامه مالک ساختمانی که بنگاه در آن واقع شده بود شناسایی شده و پس از حضور در آگاهی مشخص شد که وی این ملک را به فردی به نام پدرام اجاره داده و قرار بوده آنها بنگاه معاملات ملکی دایر کنند اما پس از چند ماه به خاطر پیدا کردن جای بهتر قرارداد را با پرداخت جریمه فسخ کرده اند.

سرهنگ تقی پور ادامه داد: با ارایه چهره به دست آمده از متهمان مالک مذکور یکی از آنها را شناسایی کرد و این در حالی بود که نام این متهم رحیم و یکی از کلاهبرداران سابقه دار است.

وی افزود: در ادامه فردی به نام مهدی که چک های شکات را از بانک وصول کرده بود شناسایی شد و در محدوده کن با هماهنگی های انجام شده از سوی ماموران کلانتری 142 کن دستگیر و به اداره 14 پلیس آگاهی منتقل شد که در تحقیقات انجام شده اظهار داشت که پیک بوده و کارش فقط وصول چک هایی بوده که کارشناسان بنگاه آراد به آنها می داده اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: با بررسی های بعدی یکی دیگر از متهمان پرونده به نام فردوس، نیز شناسایی شد اما در ادامه مشخص شد که این نام نیز جعلی است و متهم در محدوده مارلیک به صورت مخفیانه و با نام جعلی دیگری در این محل مخفی شده است که بلافاصله با هماهنگی های انجام شده در نهایت این فرد در مخفیگاهش دستگیر و پس از حضور در برابر کارآگاهان ضمن اعتراف به جرم خود به همدستی با 2 کلاهبردار دیگر اقرار کرد و عنوان داشت که این 2 تن در حال حاضر با تاسیس یک بنگاه معاملات ملکی دیگر در محدوده هفت حوض نارمک، اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه می کنند.

وی افزود: با هماهنگی از سوی مرجع قضایی و همکاری متهمان دستگیر شده کارآگاهان به محدوده هفت حوض نارمک اعزام و 2 متهم دیگر به نام های پیمان و محمدرضا، در یک بنگاه مسکن جعلی تحت عنوان "آپاما" دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.

سرهنگ تقی پور، گفت: این متهمان نیز در تحقیقات انجام شده به جرایم خود اعتراف و در بازرسی از مخفیگاهشان تعدادی اوراق هویتی جعلی با اسامی مختلف و تصاویر مختلف، مهرهای برجسته دفترخانه و تعدادی اسناد ملکی جعلی کشف شد.

وی اظهار داشت: در تحقیقات بعدی نیز 10 تن دیگر از مالباختگان و شکات پرونده مرتبط با بنگاه جعلی آپاما، شناسایی شده و پس از حضور در پلیس آگاهی از متهمان شکایت کردند.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون جرایم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، در پایان خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهمان و شناسایی شکات پرونده، بنابر هماهنگی از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرا ناحیه پنج تهران، متهمان با صدور قرار وثیقه پنج میلیاردی راهی زندان شدند و تحقیقات پیرامون این متهمان همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟