شیطنت سمیرا و 2 پسر جوان دیوار تهران را به هم ریخت + عکس و فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 73.13M | مدت زمان ویدیو: 00:11:25

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رییس پایگاه 6 پلیس آگاهی تهران گفت : روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه امسال پرونده‌ای با موضوع دستگیری مظنون گوشی قاپ به همراه موتورسیکلت سرقتی از طریق کلانتری 158 کیانشهر به همراه دو نفر متهم به نام ‌های نوید و سعید 33 ساله برای رسیدگی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمان در گام نخست ابتدا خود را بیگناه می دانستند که ماموران در بررسی سابقه 2 مرد جوان پی‌بردند که آنها سابقه زیادی در زمینه کلاهبرداری دارند و در بررسی از مخفیگاه متهمان یک گوشی موبایل، 9 جفت کفش، 2 تفنگ بادی، 3 تفنگ بادی کمری و یک کوادکوپتر به دست آوردند.

شیطنت یک زن و دو مرد در سایت دیوار

در ادامه تحقیقات، هر دو متهم به کلاهبرداری به شیوه خرید کالا از سایت های فروش اینترنتی معترف شدند و در تشریح شگرد خود در استفاده از این سایتها اظهار داشتند : با بررسی کالاهای با ارزش در سایت های فروش و انتخاب کالای مورد نظر با پیشنهاد قیمت مناسب با فروشندگان تماس گرفته و برای اعتماد بیشتر فروشندگان با همکاری خانمی بنام سمیرا 30 ساله آنان را به مکانی خلوت می کشاندیم و ی در ساعات پایانی شب با نرم افزار موبایل بانک اقدام به تراکنش بصورت ناموفق کرده و فروشنده نیز ناگزیر کالا را به ما تحویل می داد.

با معرفی سمیرا از سوی متهمان به عنوان همدست ، با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه سمیرا شناسایی گردید و زن جوان در همان لحظات نخست دستگیری به همدستی با نوید و سعید اعتراف کرد.

با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی 20 مالباخته شدند که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است. در تحقیقات صورت گرفته از یکی مالباختگان وی اظهار داشت : قصد داشتم یک دستگاه تلفن همراه را از طریق انتشار آگهی در اینترنت به فروش رسانم . در همان روز اول نشر آگهی ، 1مرد و 1 خانم جوان با ظاهر متشخص و آراسته پس از هماهنگی تلفنی ، در ساعات پایانی شب به در خانه‌مان مراجعه کرد و با پیشنهاد قیمت مناسب برای خرید گوشی اظهار کرد که پول را که به 4 میلیون و 500 هزار تومان بود از طریق نرم افزار موبایل بانک پرداخت خواهدکرد.

وی افزود: در ادامه متهم با گرفتن شمار کارت بانکی‌ام و نمایش رسید انتقال وجه جعلی، در صفحه نمایشگر تلفن همراهش بگونه ای وانمود کرد که پول به حساب بنده واریز شده است . در پی عدم ارسال پیامک واریز وجه برای بنده ، این شخص مدعی شد که به علت تعطیلی بانک ها و ساعات پایانی شب بعضی اوقات انتقال وجه تا دو ساعت زمان می برد . در ادامه ی همین مانور متقلبانه این شخص با اپراتور بانک تماس گرفت که مرد جوانی به عنوان اپراتور بانک ضمن تأیید کسر وجه از حساب این شخص اظهار کرد که به علت قطعی سیستم ها ممکن است واریز وجه به حساب مقصد حداکثر با دو ساعت تاخیر انجام شود . نهایتا با توجه به ظاهر موجه آنان اعتماد کرده و گوشی تلفن همراهم را در اختیار وی قرار دادم که با توجه به عدم وایز پول در زمان مقرر ، در اول وقت اداری به بانک مراجعه کرده و متوجه شدم افراد یاد شده کلاهبردار بوده اند .

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبرگفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به کلاهبرداری بیش از 100 میلیون تومان بدین شیوه از شهروندان ، به منظور کشف دیگر جرایم ارتکابی، متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

شیطنت یک زن و دو مرد در سایت دیوار

گفتگو با سمیرا

سمیرا 30 ساله که در برابر طعمه ‌هایش قرار گرفته اصرار دارد که اشتباه کرده و قصد داشته گوشی های سرقتی را بازگرداند.

سابقه داری؟

نه.

به پول نیاز داشتی؟

نه، خودم یک سالن آرایشگاه دارم و تنها یک اشتباه باعث شد که دست به این کار بزم.

این شیوه کلاهبرداری و سرقت را از چه کسی یاد گرفتی؟

یکی از دوستانم این کار را کرد و من یاد گرفتم و به خاطر یک کار بچه‌گانه سرقت کردم.

گوشی های موبایل را فروختی؟

نه، عذاب وجدان داشتم و همه گوشی ها را نگه داشتم، حتی تصمیم گرفتم گوشی های موبایل را به صاحبشان برگردانم اما آدرس و شماره ای نداشتم.

اگر از شما دزدی می کردند چه حسی داشتی؟

حالم بد می شد.

الان در بازداشت هستی؟

بازداشت بودم ولی با یک فیش حقوقی آزاد شدم.

شیطنت یک زن و دو مرد در سایت دیوار

گفتگو با رییس باند

نوید 33 که یکی از مجرمان سابقه دار این شیوه کلاهبرداری و سرقت را از یکی از دوستانش که در خارج از کشور است یاد گرفته است.

سابقه داری؟

بله.

این شیوه کلاهبرداری و سرقت را چطور یاد گرفتی؟

یکی از دوستانم که در خارج از کشور است به صورت اینترنتی به من یاد داد و من نیز انجام دادم.

فکر نمی کردی دستگیر شوی؟

اصلا، چون وقتی آدم یک اشتباه می کند متوجه نیست که چه کاری می کند.

چند فقره سرقت کردی؟

20 سرقت انجام دادم.

در چه مدت؟

20 روز.

چقدر پول به دست آوردی؟

نزدیک به 30 میلیون تومان که یکسری از وسایل سرقتی را هنوز نفروختم.

گوشی های سرقتی را راحت می فروختی؟

بله، چون همه آنها جعبه داشتند به راحتی می فروختم.

در کدام مناطق سرقت می کردی؟

خیابان پیروزی ونیروی هوایی.

رسید بانکی را چطور تهیه می کردی؟

به راحتی، همه مراحل انتقال پول را انجام می دادیم و چون حسابمان کافی نبود از بانک پیامک می آمد که بخاطر نبود موجودی عملیات ناموفق بود که در قسمت ویرایش ناموفق را موفق می کردیم و همان را به فروشندگان نشان می دادیم و آنها نیز با اعتماد به این پیامک جنس‌هایشان را در اختیارمان قرار می دادند.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 477233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟