تبرئه رسول  از قتل عمد میلاد در خاک ژاپن / او دیه می دهد! + عکس و سند

به گزارش گروه حوادث رکنا، روز 28 آذر سال 94 به‌دنبال درگیری خونین در شهر ناگویای ژاپن ومرگ یک پسر 28 ساله به نام میلاد شروع پرونده ای تشکیل شد و برادر مقتول که در ژاپن حضور داشت خیلی زود ماجرا را به خانواده‌اش در ایران اطلاع داد و آنها نیز شکایت کردند.

کارآگاهان جنایی در تحقیقات دریافتند مقتول 6 سال پیش برای کار به کشور ژاپن رفته و در آنجا با دختری ژاپنی ازدواج کرده و اقامت آن کشور را گرفته بود. میلاد دارای پسری 3 ساله بود و در درگیری با 6 مرد با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

خیلی زود پلیس ژاپن با بازسازی صحنه جرمی که اتفاق افتاده بود و پیگیری‌‌های گسترده 4 عامل این جنایت را در ژاپن دستگیرکرد و در ادامه مشخص شد دو نفر از متهمان به ایتالیا و ایران گریخته‌اند. بدین ترتیب هماهنگی‌های لازم با پلیس بین‌الملل انجام و متهمی که در کشور ایتالیا مخفی شده بود دستگیر و تحویل پلیس ژاپن شد. متهم دیگر نیز جوانی به‌نام رسول بود که در نهایت در مخفیگاهی در رامسر دستگیر شد.

رسول مدعی شد که درگیری به‌خاطر اختلاف حساب میلیاردی آنها با مقتول رخ داده است. در حالی که تصاویر دوربین مداربسته ارتکاب قتل به دست رسول را ثابت می‌کرد، اما متهم همچنان منکر جنایت بود. این متهم به اتهام قتل عمد درشعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستاد. البته متهمان دیگر این پرونده مدتی قبل در دادگاه ژاپن محاکمه و به 3تا 7سال زندان محکوم شده‌اند.

در این جلسه با توجه به محتوای پرونده، دادگاه رسول را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس - اعدام – محکوم کرد.

رسول یاکوزا

تبرئه از حکم اعدام

رسول که اصرار داشت در ماجرای جنایت از  قتل عمد رخ نداده و اصرار داشت در صحنه اتفاقی ناخواسته رخ داده و میلاد کشته شده است و او   بیگناه است به حکم صادره از دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کرد و پرونده بار دیگر در شعبه دیگری به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

پرونده بار دیگر در شعبه 2 دادگاه کیفری یک استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و در حالیکه خانواده مقتول در خواست قصاص برای قاتل فرزندشان داشتند دادگاه با توجه به مدارک موجود در پرونده اتهام قتل عمد را برای رسول، قتل شبه عمد تشخیص دادند و رسول  از سوی دادگاه به پرداخت دیه محکوم شد.

بنا بر این گزارش، حکم قتل شبه عمد برای رسول  در شعبه 16 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟