او سرگرم زندگی‌اش بود اما پیام‌های مزاحمت هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شد تا جایی که دیگر رنگ و بوی خشونت و تهدیدهای ترسناک جانی به خود گرفت، اینجا بود که زن جوان از جانش ترسید و دیگر نتوانست تحمل کند و به پلیس فتا پناه آورد.

با شکایت خانمی جوان در پی مزاحمت‌های سریالی و تهدیدهای خشونت‌آمیز در فضای مجازی، رسیدگی به پرونده بر عهده پلیس فتای خراسان‌رضوی قرار گرفت. با توجه به محدوده زندگی زن جوان که شهرستان تربت‌ حیدریه بود، سرهنگ على‌اکبر کیانى فرمانده انتظامى شهرستان تربت‌حیدریه، گروهی از کارشناسان پلیس تخصصی فتای این شهرستان را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.

کارشناسان با دعوت از شاکی خواستند تا جزئیات این مزاحمت‌ها را تشریح کند که زن جوان با اشاره به طلاقی که چندین ماه از آن می‌گذرد اعلام کرد که از چند وقت پیش این مزاحمت‌ ها آغاز شده و چون به این پیام‌ ها جواب نداده، فرد مزاحم اقدام به تهدید او کرده است. با ثبت اظهارات شاکی تحقیقاتی همه‌جانبه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات تخصصی و ادله دیجیتالی برجامانده از متهم ، توانستند رد متهم را در کمتر از ٣ساعت در فضای سایبری بزنند.

متهم که به خیال خام خود هیچ اثری برجای نگذاشته و هویت خود را مخفی نگه داشته بود، در کمند کارشناسان پلیس فتا گرفتار شد و با دستور مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

متهم که مردی جوان بود، مدعی بود که اشتباهی رخ داده و او جرمی مرتکب نشده است، اما ادله موجود و سرنخ‌های به دست آمده همه گواهی می‌داد که او عامل تهدید زن جوان در فضای مجازی است.

می‌خواستم دوباره به خانه برگردد

مرد جوان که در برابر شواهد موجود دیگر نمی‌توانست به انکارهایش ادامه بدهد، ضمن اعتراف به این مزاحمت‌ها اعلام کرد که شاکی همسر سابق اوست که به تازگی از یکدیگر جدا شده‌اند.

متهم در پاسخ به اینکه چرا برای همسر سابقش آن هم پس از طلاق ایجاد مزاحمت کرده است؟ بیان کرد: بعد از طلاق پشیمان شده و قصد داشتم به نوعی او را وادار سازم که دوباره به من رجوع کند، برای همین این نقشه را کشیدم و فکر می‌کردم که می‌توانم با تهدید و تحت فشار قرار دادن او را به زندگی سابقش برگردانم. پس از تشکیل پرونده متهم به همراه مستندات به دست آمده به دادسرا تحویل و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ابوعطا

کدخبر: 468871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟