ماجرای این پرونده جنایی از شب بیست و یکم دی گذشته زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که کادر درمانی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد از مرگ جوان 22 ساله ای بر اثر اصابت گلوله خبر دادند. به دنبال دریافت این خبر و درحالی که عقربه های ساعت به نیمه شب بیست و یکم دی نزدیک می شد، قاضی علی اکبر احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد) به همراه گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم مرکز درمانی شد و بدین ترتیب تحقیقات درباره ماجرای این جنایت هولناک ادامه یافت.

بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که مقتول «سجاد-ص» نام دارد و در حالی بر اثر اصابت گلوله شلیک شده از سلاح وینچستر به قتل رسیده است که آثار ضربه ای با شیء نوک تیز هم روی سرش نمایان بود. ادامه تحقیقات نشان داد: سجاد مقابل منزل مسکونی خودش در جاده سیمان هدف اصابت گلوله قرار گرفته است و افرادی که با یک دستگاه خودرو به در منزل وی رفته بودند به دنبال فحاشی و نزاع او را به قتل رسانده و گریخته اند. در پی کسب این اخبار و با صدور دستوری از سوی قاضی ویژه قتل عمد، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) تلاش گسترده ای را برای شناسایی عاملان نزاع دسته جمعی و دستگیری قاتل آغاز کردند. با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، عملیات کارآگاهان شبانه ادامه یافت تا این که سرنخی از چند متهم شرکت در نزاع دسته جمعی مسلحانه به دست آمد. بررسی های کارآگاهان که با نظارت مستقیم «سرهنگ بیات مختاری» رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همراه بود، نشان می داد حدود شش یا هفت نفر که با یکدیگر ارتباط دوستانه داشتند در یک شب نشینی در منزل یکی از متهمان، به مصرف مشروبات الکلی می پردازند و پس از آن بنا به دلایل نامعلومی، این افراد سوار بر خودرو به در منزل سجاد (مقتول) می روند و او را به قتل می رسانند.

این گونه بود که قاضی احمدی نژاد دستور ورود به مخفیگاه متهمان را صادر کرد و گروه ویژه کارآگاهان در چند شاخه از عملیات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند چند تن از افراد مرتبط با این پرونده را دستگیر کنند. با اعترافات این افراد مشخص شد که فردی به نام «احسان» در قتل جوان 22 ساله نقش اصلی را دارد بنابراین، ردیابی متهم به قتل مسلحانه در دستور کار سرهنگ علی بهرامزاده (افسر پرونده) قرار گرفت اما او به مکان نامعلومی گریخته بود. به همین دلیل کارآگاهان با راهنمایی های قضایی تدابیر ویژه ای را برای دستگیری متهم فراری به کار گرفتند و با استفاده از شگردهای تخصصی، درحالی که حلقه محاصره پلیس هر روز تنگ تر می شد، او را مجبور کردند خود را تسلیم قانون کند. بدین ترتیب متهم فراری 20 ساله که همه راه های گریز را بسته می دید به ناچار خود را به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی تسلیم کرد و پرده از راز این جنایت برداشت. او در اعترافات خود گفت: آن شب در منزل یکی از دوستان دور هم نشسته بودیم و در حال صرف مشروبات الکلی بودیم. در همین حال نیز وارد «لایو اینستاگرام» شده بودیم که برادرم فیلمی را روی صفحه اینستاگرام گذاشت ولی چند لحظه بعد فردی یک کامنت توهین آمیز زیر آن فیلم نوشت که ما را عصبانی کرد. در این هنگام برادرم گفت که کامنت مذکور را فردی به نام «ج» معروف به «تیمپوزن» گذاشته است. به همین دلیل ما در پی یافتن شماره تلفن او برآمدیم که فهمیدم سجاد با او آشناست اما وقتی با سجاد تماس گرفتیم تا نشانی و شماره تلفن او را بگیریم و ادبش کنیم به خاطر مصرف مشروبات الکلی و این که حالت طبیعی نداشتیم درگیری لفظی بین ما به وجود آمد چرا که سجاد(مقتول) معتقد بود «ج» هنوز بچه است و گفت خودش با او صحبت می کند تا مشکل را حل کند اما من نپذیرفتم و سوار بر خودرو به سمت منزل سجاد حرکت کردیم. وقتی سجاد در منزل شان را گشود کار به فحاشی کشید و من یک ضربه با چاقو به سر او زدم و بعد از آن هم از داخل خودرو اسلحه وینچستر را برداشتم و به سوی او شلیک کردم که نقش بر زمین شد و ما هم سوار بر خودرو از آن جا گریختیم.

شایان ذکر است: متهم این پرونده جنایی با صدور قرار بازداشت موقت از سوی قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد روانه زندان شد تا بررسی های بیشتری درباره ادعاهای وی صورت گیرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سیدخلیل سجادپور

کدخبر: 456735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟