اغفال معتادان برای دریافت کارت هدیه از بانک/ برداشت پول از حساب شهروندان با ترفند جایزه مسابقه

سرهنگ علی کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره اظهار کرد: شب گذشته ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی موفق به دستگیری ۶ نفر از اعضای یک باند کلاهبردار شدند.

وی افزود: این افراد ابتدا اقدام به شناسایی معتادان می‌کردند و با دادن مبلغی آن‌ها را وادار می‌کردند که برای تهیه کارت هدیه عابر بانک، از شعب بانک‌ها اقدام کنند که در نهایت کارت‌های هدیه بانکی در اختیار سرکرده باند (حاجی) قرار می‌گرفت.

سرهنگ کارخانه تصریح کرد: متهم با کمک اعضای دیگر باند با افراد مختلف در شهر تماس می‌گرفت و با اعلام اینکه شما برنده مسابقه شدید، شهروندان را به پای دستگاه‌های عابر بانک می‌کشاند و در اقدامی حساب‌های آن‌ها را تخلیه می‌کرد.

وی افزود: متهمان کارت‌های هدیه بانکی را به یک پیک موتوری می‌دادند و با استفاده از دو زن که همدستشان بودند اقدام به نقد کردن کارت‌های هدیه بانکی می‌کردند.

سرکلانتر سوم‌پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: در بازرسی بدنی از متهمان ۱۸ میلیون تومان وجه نقد، ۵۲ سیم‌کارت خام، ۱۲ عدد تلفن همراه، یک‌دستگاه پز بانکی و ۴۴ کارت بانکی کشف شد.

سرهنگ کارخانه در توصیه‌ای به شهروندان خاطرنشان کرد: متاسفانه بار‌ها در خصوص عدم مراجعه شهروندان به پای دستگاه عابر بانک و اعلام شماره حساب بانکی، تذکر دادیم و گوشزد کردیم که برخی افراد با شهروندان تماس تلفنی می‌گیرند و اعلام می‌کنند که شما برنده شدید، این‌ها واقعی نیستند و مردم به این موارد اعتماد و توجه نکنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 456172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟