سرهنگ علی کریمی رییس پلیس Police فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: دختر جوان کرمانشاهی با اضطراب به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد شخصی تصاویر خصوصی وی را در شبکه‌اجتماعی تلگرام Telegram منتشر نموده که این موضوع سبب ریختن ابرو و سلب آسایش ایشان شده‌است لذا موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: دختر جوان پس از این‌که کمی آرام شد در گفتگو با کارشناسان پلیس فتا یادآور شد مدتی قبل در شبکه‌اجتماعی تلگرام با فردی با نام کاربری فرید آشنا شده که پس مدتی از وی درخواست دوستی دریافت کرده است و، چون این دوستی بصورت مجازی بوده درخواستش را پذیرفته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پذیرفتن درخواست دوستی فرد ناشناس اولین گام در راستای هتک حیثیت این دختر جوان بوده است افزود: شاکیه در ادامه گفت: پس از مدتی فرید از وی درخواست تصاویر خصوصی نموده که به علت اعتماد تصاویر خود را در اختیارش قرار داده است، اما پس از ارسال از کار خود پشیمان شده و قطع رابطه می‌کند و متهم نیز با توجه به قطع شدن رابطه برای تحت فشار قرار دادن شاکیه دست به انتشار تصاویر در فضای مجازی می‌زند.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فراخوانده شد و پس از حضور در این پلیس و مواجهه با ادله موجود به بزه انتسابی اقرار نمود.

سرهنگ کریمی ضمن بیان اینکه یکی از پیامد دوستی‌های اینترنتی، انتشار تصاویر خصوصی است یادآور شد: نوجوانان و جوانان به دنبال تفریح و نشاط هستند و گاهی به پیشنهاد دوستی افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی پاسخ مثبت می‌دهند و بدون آنکه از عواقب آن مطلع باشند به تبادل تصاویر می‌پردازند، اما کاربران باید بدانند این‌کار در بیشتر مواقع به تهدید، اخاذی و هتک‌حیثیت منتهی می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه نمود: در ارتباط با دیگران هویت اصلی خود را اعلام نکرده و اطلاعات شخصی و خصوصی و تصاویر خود در ارسال نکنند؛ همچنین در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی از بارگذاری تصاویری که انتشار عمومی آن ممکن است موجب شرمساری شود خود‌داری نمایند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟