یادداشت رییس پلیس آگاهی تهران درباره خودکشی دختر 9 ساله

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، سردار علیرضا لطفی ، رئیس پلیس آگاهی تهران در خصوص خبر خودکشی تلخ دختر 9 ساله تحت تاثیر یک فیلم بالیوودی گفت:مصرف مواد مخدر Drugs ، خودکشی Suicide ، قتل Murder ( دگرکشی )، همسرآزاری ، آسیب های فضای سایبری و مهم تر از همه تاثیر و تاثر رسانه ها؛ چه رسانه های گرم و چه رسانه های سرد .

این روزها بی شمار از تاثیرات انواع رسانه های سرد و گرم در اجتماع می شنویم . ازدواج های نافرجام، ارتباطات آسیب زا ، طلاق و ... .

خبر دختر 9 ساله ای که خود را به تاثیر از یک فیلم سینمایی Movie به دار آویخته ، در عین حالیکه بسیار تلخ و تاسف بار است اما تعجب برانگیز نیست چرا که امروز رسانه ها کارایی بی شماری دارند . حتی آنقدر که از فضای تربیتی خانواده ها هم عبور کرده و خود تبدیل به یک پدیده شدند آنهم پدیده ای در تمامی سطوح زندگی شخصی و اجتماعی مان .

ساختار خانوادگی ضعیف ، نبود الگوهای مناسب، اسطوره سازی و قهرمان سازی ، نبود سلسله مراتب در خانواده ، نبود مرزهای مشخص خانوادگی و ... همگی باعث ایجاد بروز مشکلات از این دست شدند .

اینکه می شود بی شمار در مورد ساختار نامناسب فیلم ها ، کتاب ها ، سریال های اشتباه در دنیا و یا در همین ایران خودمان صحبت کنیم اما ترجیح این است که بیشتر عمق فاجعه را در شکل خانواده و نحوه ی تربیت خانواده جستجو کنیم . تاکید دارم " نبود الگوهای مناسب و قهرمان سازی، آسیب های این روزهای جامعه است ".اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟