جزئیات سلاخی کردن پزشک مشهدی توسط همراه بیمار + تصاویر

بیمار عصبی یک پزشک را در مشهد چاقو چاقو کرد+عکس

به گزارش رکنا،  علی بیرجندی نژاد رئیس نظام پزشکی مشهد گفت: به مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی مشهد ماموریت داده ایم موضوع را با جدیت تمام برای احقاق حقوق پزشک Doctor مجروح و همچنین جامعه پزشکی پیگیری کند.

وی ادامه داد: امنیت جامعه پزشکی برای ارائه خدمات درمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما اکنون خدشه دار شده و سازمان نظام پزشکی بطور حتم این مسئله را از طریق قانونی دنبال خواهد کرد تا شاهد تکرار چنین وقایع ناگواری نباشیم.

مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد نیز گفت: حمله یکی از همراهان بیمار به یک پزشک شامگاه چهارشنبه گذشته در درمانگاه 'سلامت' واقع در بلوار هدایت مشهد رخ داد.

سروش احمدی افزود: در این حادثه Incident دکتر 'محسن امیرآبادی 'بر اثر ضربه چاقوی جوان همراه بیمار به سرش به شدت مجروح شد.

در این حادثه پزشک از مرگ نجات یافت، اما ضارب متواری شده است.

وی همچنین بر نقش موثر رسانه در آگاهی بخشی جامعه تاکید و بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی صحیح و آگاه کردن جامعه نقش موثری در امنیت جامعه پزشکی به منظور ارائه خدمات درمانی داشته باشند.

پزشکی که مورد حمله قرار گرفت گفت: شامگاه چهارشنبه گذشته در حالی که مشغول ویزیت یک بیمار قلبی بودم، به من اطلاع دادند کودکی که نیاز به بخیه دارد به درمانگاه مراجعه کرده است.

دکتر محسن امیرآبادی افزود: برای معاینه کودک به اتاق دیگر رفتم و پس از معاینه وی و مشاهده شرایط غیرحاد، به والدینش گفتم پس از اتمام ویزیت بیمار قبلی و اطمینان از غیرقلبی بودن علائم آن، پیشانی کودک را بخیه خواهم زد.

وی ادامه داد: در این فاصله پدر کودک به اتاق مراجعه کرد و با فحش و ناسزا درمانگاه را ترک کرد. من پس از اتمام معاینه بیمار علت پرخاشگری و توهین پدر کودک را جویا شده و خواستار رسیدگی مسئولان درمانگاه به این مسئله شدم که از سوی بیماران جهت ادامه ویزیت به شدت با الفاظ نامناسب در چند مرحله تحت فشار قرار گرفتم لذا برای تمدد اعصاب برای لحظاتی کوتاهی به خارج از محل کارم رفتم.

پزشک مضروب گفت: در این هنگام با تهدید فردی ناشناس مبنی بر بازگشت فوری به درمانگاه جهت ادامه معاینات مواجه شدم و در حالی که تصمیم به برگشت داشتم هنگام عبور از کنار وی ضربه شدیدی به سرم زد و گریخت. پس از ورود به کلینک متوجه خونریزی شدید در ناحیه سر که گویا بر اثر کشیده شدن چندین نوبت چاقو بود.

وی افزود: با این حال شکایتی از این فرد نکردم، اما پیگیری جدی موضوع را از طریق نظام پزشکی و مسئولان ذیربط جهت پیشگیری از تکرار چنین حوادث Accidents ناگواری برای سایر همکارانم در بخش بهداشت و درمان دارم.

هفت هزار و ۵۰۰ پزشک در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند. دو هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد پزشکان متخصص و بقیه پزشک عمومی هستند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟