عکس زن تهرانی که دسیسه قتل خواهرش را چید! / آدمکش 3 میلیون گرفت +جزییات

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، سرهنگ علی ولیپورگودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس Police آگاهی تهران گفت : ساعت 22:40 شامگاه دوشنبه 26 شهریورماه سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک جنایت Crime در یک خانه در محدوده چهارراه ابوسعید به کلانتری 179 خلیج اعلام شد ؛ با حضور مأموران در محل و تأیید خبر اولیه مبنی بر کشته شدن مریم 35 ساله در محل سکونتش ، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل Murder پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

در همان بررسی مقدماتی بعمل آمده توسط تیم بررسی صحنه اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد زن جوان بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده و با وجود بهم ریختگی محل جنایت ، عاملان جنایت با داشتن آشنایی قبلی وارد محل جنایت شدند .

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که مریم همراه خواهر بزرگترش به نام سحر ( 40 ساله ) از حدود 10 سال پیش و پس از فوت پدر و مادرشان ، در خانه پدری خود زندگی می کرده و برادر آنها نیز به فاصله چند خیابان همراه خانواده اش در نزدیکی آنها زندگی می کند .

برادر مقتوله که در تماس تلفنی با 110 موضوع کشف جسد خواهرش را به پلیس اطلاع داده بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "داخل خانه نشسته بودم که حدود ساعت 22 خواهرم سحر با من تماس گرفت و عنوان کرد که خواهر کوچکترم به نام مریم در خانه را برایش باز نمی کند ! ؛ به خانه ی پدری مراجعه کرده و آنجا خواهرم سحر را دیدم که منتظر من ایستاده است ؛ سحر عنوان کرد که حدودا یک ساعت پیش مریم به بهانه داشتن میهمان از او خواسته تا از خانه خارج شود اما زمانیکه به خانه مراجعه کرده ، مریم در خانه را برایش باز نکرده و پاسخگوی تماس های تلفنی او نیز نیست ! . با کلید در حیاط را باز کرده و زمانیکه وارد خانه شدیم با جسد خواهرمان در داخل پذیرایی مواجه شدیم که بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم " .

خواهر مریم نیز در اظهاراتی مشابه عنوان داشت : " حدود ساعت 8 شب بود که خواهرم مریم عنوان کرد که میهمان دارد و به این بهانه از من خواست تا خانه را ترک کنم ؛ پس از گذشت بیش از یک ساعت ، به خانه بازگشتم اما مریم در خانه را باز نکرد و جوابگوی تماس های من نیز نشد تا اینکه تصمیم گرفتم تا با برادرمان تماس گرفته و موضوع را به وی اطلاع دهم " .

در ادامه رسیدگی به این جنایت و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ی محدوده جنایت ، کارآگاهان در تصاویر بدست آمده از چندین دوربین مداربسته موفق به شناسایی تصویر خواهر مقتوله شدند که داخل کوچه با حالتی مضطرب در حال چرخیدن و پرسه زنی است ؛ بررسی دقیق تر تصاویر دوربین های مداربسته نشان داد که حضور خواهر مریم در کوچه ی محل سکونتشان حدود یک ساعت به طول انجامیده و پس از آن ، در حالیکه مردی میانسال به وی مراجعه می کند از داخل کوچه خارج شده و پس از گذشت نزدیک به 15 دقیقه مجددا به داخل کوچه آمده است .

با توجه به دلایل و مستندات بدست آمده از شب جنایت ، کارآگاهان ضمن هماهنگی با بازپرس مدیر روستا از شعبه 6 دادسرای ناحیه 27 تهران اقدام به دستگیری سحر ( خواهر مقتوله ) کرده اما در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با جنایت و قتل خواهرش شده ولی پس از مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته که وی را در حال صحبت کردن با مردی میانسال نشان می داد و ارائه دیگر دلایل و مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به پرداخت مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان به مرد داخل تصاویر برای به قتل رساندن خواهرش اعتراف کرد .

سحر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : از حدود 10 سال پیش و پس از فوت پدر و مادرمان ، من و خواهرم در خانه پدری مان به تنهایی زندگی می کردیم ؛ از آنجائی که من از خواهرم بزرگتر بودم ، به مرور تمامی وظایف و امورات زندگی به گردن من افتاد . از مدتی پیش خواهرم به خاطر افسردگی شدید به سمت مصرف موادمخدر گرایش پیدا کرد و مرا مجبور می کرد تا برایش مواد تهیه و خریداری کنم . این موضوع باعث آغاز اختلافات ما شد ؛ چندین بار از خواهرم خواهش کردم تا مصرف مواد را ترک کند اما او به مرور پرخاشگر شده بود و هر بار به بهانه ای با من درگیر می شد . نهایتا تصمیم به قتل خواهرم گرفته و موضوع را با شخصی به نام شاپور که از فروشندگان موادمخدر است و مواد مصرفی خواهرم را از او خریداری می کردم در میان گذاشتم و او نیز قبول کند تا در ازای گرفتن مبلغی این کار را برایم انجام دهد ؛ شاپور ابتدا درخواست مبلغ 5 میلیون تومان کرد اما نهایتا با گرفتن 3 میلیون و 500 هزار تومان حاضر به این کار شد .

سحر در خصوص نحوه تهیه پول برای شاپور نیز به کارآگاهان گفت : چندی پیش خواهرم (مقتوله ) در یک گردهمایی خانوادگی برنده قرعه کشی شده بود و می دانستم که این پول نیز به زودی صرف مواد می شود . برای همین با پولی که خواهرم از گردهمایی برنده شده بود ، پول [ قاتل The Murderer اجاره ای ] را پرداخت کردم .

سحر در توضیح شب جنایت نیز به کارآگاهان گفت : " شب جنایت پس از هماهنگی با شاپور و در حالیکه خواهرم در آشپزخانه مشغول مصرف مواد بود ، در خانه را باز کردم و شاپور وارد خانه شد ؛ به درخواست شاپور من از خانه خارج شدم و حدود یک ساعت داخل کوچه حضور داشتم تا اینکه شاپور از منزل خارج و عنوان کرد که کار تمام شد ؛ پس از آن دو نفری از کوچه خارج شدیم تا پول را به شاپور پرداخت کنم ؛ پس از دادن پول ، برای صحنه سازی با برادرم تماس گرفته و ... " .

با اعتراف صریح خواهر مقتوله و شناسایی شاپور ( 40 ساله ) به عنوان عامل جنایت ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل تردد شاپور در محدوده خیابان خلیج ، روز 28 شهریور ماه وی را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

شاپور در اظهارات اولیه منکر هر گونه آشنایی با مقتوله و خواهرش و همچنین ارتکاب جنایت ش اما در ادامه و پس از مواجه حضوری با خواهر مقتوله و مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته که وی را در محدوده محل جنایت و در حال صحبت کردن با خواهر مقتوله نشان می داد به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت در ازای دریافت پول اعتراف کرد .

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : زمانیکه وارد خانه شدم مقتوله در حال مصرف مواد بود ؛ با طنابی که از قبل جهت انجام جنایت تهیه کرده بودم ، از پشت سر طناب را به دور گردن مقتول انداخته و او را به قتل رساندم و پس از آن بلافاصله از خانه خارج شدم " .

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمین ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم لحظه حمله تروریستی در اهواز

سخنگوی سپاه پاسداران: جریان الاهوازیه عامل حمله تروریستی در اهواز است

فوری / تیراندازی مجدد در محل حادثه تروریستی اهواز + فیلم

اولین تصاویر از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز + فیلم

اولین فیلم از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + فیلم

فوری / حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+ فیلم

روحانی از پرسه زنی دختران و پسران نذری بگیر در ایام عزاداری انتقاد کرد!

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

حمید و 2 فرزندش قربانی عشوه زنانه ناهید شد!

مرد کلاردشتی زنش را از پشت بام به کوچه پرت کرد / زن بی نوا در دم جان باخت

عروس جوان را در بیمارستان مشهد گرو نگه داشته اند / او از یک حادثه دلخراش نجات یافته است + عکس

قاتلی که خودش را جای مقتول معرفی کرد ! + عکس دادگاه تهران

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

کدخبر: 418370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟