این زندان برای مخالفان دولت است! + عکس

1777468_871

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، وبسایت سازمان «ADHRB» (آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی در بحرین) در گزارشی به وضعیت بد زندان Prison «جو» در بحرین پرداخته و می‌نویسد شرایط این زندان نقض استاندارد‌های بین‌المللی است.

در این گزارش آمده است: شرایط غیرانسانی در زندان «جو» بحرین که برخی سران سیاسی، مدافعان حقوق بشر و دیگر افراد در آن زندانی Prisoner هستند به وضوح نقض استاندارد‌های بین‌المللی بازداشت است. محیط غیربهداشتی زندان همراه با بدرفتاری فیزیکی و روانی زندانیان و شرایط بد بهداشتی حقوق بشر درباره زندانیان را نقض می‌کند. سوء استفاده نظام‌مند از این زندان از سال ۲۰۱۷ و با منصوب شدن «عبدالسلام یوسف العریفی» به عنوان مسئول جدید سیستم زندان‌های وزارت کشور بحرین که از سوی پادشاهی این کشور انتخاب شده به شدت افزایش یافته است.

1777469_968

بر اساس این گزارش برخی تغییرات و همچنین اجازه دادن به پلیس Police شورش و دیگر سوء استفاده کنندگان امنیتی برای مدیریت بخش‌هایی از این زندان موجب تشدید بدرفتاری روحی و جسمی زندانیان در زندان جو شده است.

وبسایت «ADHRB» می‌نویسد: عدم مراقبت پزشکی کافی نیز یکی از مشکلات زندان جو به شمار می‌رود، زندانیان از حقوق خود برای درمان محروم هستند و کمبود آشکار دارو‌های مورد نیاز موجب شده تا زندانیان باقیمانده دارو‌های خود را با دیگران تقسیم کنند. وضعیت سلامت زندانیان به دلیل فقدان مراقبت‌های پزشکی کافی تا حد بسیار زیادی به خطر افتاده است و بسیاری از مقامات وزارت کشور بحرین در این سوءاستفاده‌ها نقش دارند.

این وبسایت می‌افزاید: به دلیل جمعیت بیش از حد ظرفیت زندان، زندانیان از کمبود امکانات و خدمات اولیه رنج می‌برند و این موضوع به خصوص در گرمای شدید تابستان که در طول آن بخش‌هایی از زندان بدون سیستم تهویه بوده و زندانیان در این گرمای شدید برای مدت زمان‌های طولانی از نوشیدن آب محروم بودند بسیار دردناک است. دسترسی محدود به آب نیز منجر به محیط زندگی بسیار غیربهداشتی در زندان جو شده است. به دلیل جمعیت بیش از ظرفیت زندان و محدودیت‌های اعمال شده از سوی مسئولان، زندانیان با کمبود غذا و تجهیزات بهداشتی مواجه هستند و به دلیل نبود فضای کافی برای اسکان دادن تمامی افراد، برخی از زندانیان مجبور به خوابیدن در روی زمین هستند.

1777472_889

«ADHRB» در پایان گزارش خود می‌نویسد: شرایط بد زندان جو و بدرفتاری با زندانیان نقض حقوق بشر و استاندارد‌های بین‌المللی از سوی بحرین به شمار می‌رود. برای اطمینان حاصل کردن از دسترسی زندانیان به خدمات اساسی و مراقبت‌های بهداشتی کافی و همچنین عدم بدرفتاری و سوء استفاده از آنان تغییرات ملموس باید صورت گیرد. علاوه بر این، مقامات زندان که در این نقض فاحش حقوق بشر دست داشته‌اند باید پاسخگو باشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعدام مادر مقابل چشمان فرزندش+عکس

اقدام شنیع زن جوان با 5 عضو شورای شهر بابل! / امام جمعه چه گفت ؟! + سند

آخرین خبر از اولین اعدامی مفسد اقتصادی معروف!

اقدام شوم تازه داماد با دستور برادرعروس! + عکس و گفتگو

راز جسد تکه تکه شده دخترانه در کیسه زباله+عکس

زیباترین دختر شهر عروس پنهان بود !

حمله عرب ها به لنج ایرانی در خلیج فارس / ملوان بوشهری کشته شد + عکس

همخوابی زن تهرانی با داماد قبل ازدواج اوبا دخترش

خودکشی لیلای 16 ساله در ویلای مجردی متین 37 ساله!

تجاوز به یک دختر  توسط 5 پسر که فیلم غیر اخلاقی دیدند!

زن خائن دوستانش را به اتاق خلوت شوهرش فرستاد! / طلاق می خواهم

اقدام شنیع پسرجوان با دختری خاص در خانه مجردی!

طلاق یک زن که نام شوهرش را در موبایل خون آشام سیو کرده بود!

دختر جوان فقط خانه های مجردی تهرانی ها را می شناخت!

کدخبر: 414581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟