جزییات سرقت وحشتناک از صرافی میدان فردوسی + عکس

به گزارش رکنا، سرقت مسلحانه ساعت ۱۳:۳۰ظهر بیست و هشتم بهمن ماه سال 95 رخ داد که طی آن دو مرد جوان که کلاشینکف در دست داشتند وارد یک صرافی در خیابان فردوسی شدند تا نقشه سرقت Stealing مسلحانه را کلید بزنند.

دزدان با تهدید کارمندان شروع به جمع آوری دلارها کردند ولی با مقاومت صاحب صرافی روبه روشدند. یکی از آنها دست به اسلحه برد و به پای مرد میانسال شلیک کرد.دزدان با سرقت ۶۵ میلیون تومان دلار و یورو از صرافی گریختند اما پلیس Police دو روز بعد رد آنها را درمنطقه کوهدشت استان خرم آباد یافت و دو دزد The Thief جوان که پسرعمه و پسردایی هستند صبح هفتم اسفند ماه همان سال بازداشت شدند.

آنها به مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف کردند و گفتند پرایدی را که سوار بر آن به صرافی رفته و بعد از اجرای نقشه شان با آن گریخته بودند مدتی قبل زورگیری کرده بودند.

دو متهم دیروز در حالی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge محسن زالی بوئینی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند که توانستند رضایت صاحب پراید و یکی از کارمندان صرافی را جلب کنند. ولی صاحب صرافی که از ناحیه پا تیر خورده بود قبلا درخواستش مبنی بر اشد مجازات را برای آنها مطرح کرده بود.

در ابتدای این جلسه فرشاد 26ساله که با قرار وثیقه یک میلیاردی آزاد بود در برابر اتهام مشارکت در سرقت پراید و سرقت مسلحانه به دفاع پرداخت و گفت: آن زمان بی کار بودم. همسرم باردار بود و ما وضع مالی خوبی نداشتیم. یک روز که در خانه عمه ام با امیر در حال تماشای فیلم فرار Escape از زندان Prison بودیم تصمیم گرفتیم تا به یک صرافی دستبرد بزنیم.

وی ادامه داد: به همین خاطر دو روز قبل از سرقت از صرافی در حوالی دهکده المپیک به عنوان مسافر سوار یک پراید شدیم. در حوالی توبان همت بودیم که من به دروغ گفتم حالم شد شده و از راننده خواستم ماشینش را متوقف کند.من از ماشین پیاده شده بودم که امیر از پشت ،گردن راننده را گرفت و او را تهدید کرد. من پشت فرمان نشستم و به این ترتیب پراید را سرقت کردیم. من قبلا در بازجویی ها گفته بودم به روی راننده پراید چاقو کشیدیم و به صورتش گاز اشک آور زدیم .اما این ماجرا دروغ است. من تحت فشار روانی چنین ادعایی را مطرح کرده بودم. ما بعد از سرقت پراید دو ساعتی در خیابان فردوسی پرسه زدیم تا سوژه مناسبی بیاببیم. سپس با هم به داخل صرافی رفتیم. ما قصدمان فقط سرقت بود و نمی خواستیم به کسی آسیبی بزنیم.

وی ادامه داد: در صرافی، مرد صراف دلارها را روی زمین ریخت تا به دردسر بیافتیم. ما مقداری از دلارها را داخل کیف گذاشتیم .مرد صراف به سمتان آمد و من که خیلی ترسیده بودم یک تیر به پای او شلیک کردم.

این متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود و اشک می ریخت گفت: دلارهای سرقتی دست پسر عمه ام بود و قرار بود آنها را با هم تقسیم کنیم اما هرگز فرصت تقسیم پیدا نکردیم. ما حالا توانسته ایم رضایت دو شاکی را جلب کنیم و حالا در تلاش برای جلب رضایت صاحب صرافی هستیم.

وی ادامه داد: باور کنید از این سرقت چیزی نصیبم نشد و به زندان افتادم. من صاحب یک فرزند خردسال هستم و تقاضا دارم به خاطر همسر و فرزندم در مجازاتم تخفیف قائل شوید.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت وگفت: ما برای جلب شکایت شاکیان تلاش کردیم و رضایت دو نفر از آنها را گرفتیم. ولی وقتی برای جلب رضایت سومین شاکی رفته بودیم متوجه شدیم به زندان اوین رفته است. به همین خاطر در جلب رضات ناکام ماندیم.

سپس امیر 25ساله که از زندان به دادگاه منتقل شده بود گفت:می خواستم مقدمات جشن عروسی ام را فراهم کنم ولی چون شغل مناسب نداشتم، این کار ممکن نبود. به همین خاطر با پسر دایی ام تصمیم به سرقت گرفتیم. من اسلحه را به مبلغ 4میلیون تومان خریده بودم و هدف ما از تهیه اسلحه فقط ترساندن صاحب صرافی بود. ما قرار نبود به کسی شلیک کنیم.بعد از سرقت من دلار و یورو ها را داخل ساک گذاشتم و از صرافی خارج شدیم. ما در میان راه پراید سرقتی را رها کردیم و با اتوبوس به خرم آباد رفتم. من توانستم مقداری از دلارها را به ریال تبدیل کنم اما قبل از اینکه بتوانم سهم فرشاد را بدهم بازداشت شدیم.

در پایان جلسه هیت قضایی وارد شور شدند و با توجه به اظهارات متهمان عنوان اتهامی امیر را به مباشرت در سرقت مسلحانه و عنوان اتهامی فرشاد را به معاونت در سرقت مسلحانه تغییر دادند.قرار است هیات قضایی به زودی برای دو متهم حکم صادر کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این 3 زن زیبا تسلیم نیت شوم مردی خاص شدند ! + عکس

جزییات سرقت وحشتناک از صرافی میدان فردوسی + عکس

جزییات تکان‌دهنده از «حرمسرای رجوی» و خارج کردن رحم 20 زن توسط پزشک!

جزییات کتک خوردن زن خائن از آقای بازیگر خوش تیپ +تصاویر

واقعیت وحشتناک / بدن این مرد خورده می شود! + عکس 16+

دستگیری 31 مفسد اقتصادی که بانک‌ها را غارت کردند

قطع برق در بهشت زهرا 200 جنازه را بلاتکلیف کرد!

عروسک های بی حیا جایگزین عروس های واقعی مردان مجرد شدند! + عکس

این جوان را می شناسید؟ او اتوبوس هایBRT و مترو تهران را نا امن کرده بود + عکس چهره باز

انتقام دخترانه از نامزدی که دیگر به مردها شباهتی نداشت !+عکس

تجاوز به دختربچه 6 ساله توسط یک کودک بزرگتر!

تجاوز به این 3 زن زیبا توسط مردی خاص!+عکس

6 مرد مخوف در قهوه خانه سلطان آباد چه عهدی بستند؟! + عکس

عجیب اما واقعی / عمه رئیس ساواک تحت حمایت کمیته امداد بود!

 

کدخبر: 401931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟