ترفند کلاهبرداری تلفنی با اعلام برنده شدن هدیه در یزد چندین قربانی گرفت

دادگستری کل استان یزد، علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: ترفند کلاهبرداری Fraud تلفنی با اعلام برنده شدن هدیه در چند روز اخیر در یزد چندین قربانی گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب یزد افزود: در این شیوه فردی با تماس با برخی افراد با چرب زبانی و اعلام این موضوع که برنده هدیه شده اند، قربانی خود را برای دریافت هدیه نقدی به دستگاه خودپرداز می‌کشاند و در محل عابر بانک با شیوه‌های مختلف مبالغی را از کارت قربانی خود به سرقت Stealing می‌برد.

شمس بیان کرد: این شیوه کلاهبرداری در یزد در روز‌های اخیر با سوء استفاده از احساسات پاک و ارادت قلبی مردم به خاندان عصمت و طهارت دوباره رواج یافته است و عموماً بزه کار با این عنوان که شما برنده سفر به عتبات و و عالیات شده اید و برای باور پذیری بیشتر این مسئله از عنوان یک برنامه رادیویی نیز استفاده می‌کنند و از قربانی خود سرقت می‌کنند.

این مقام قضایی از تحت تعقیب بودن این افراد توسط نهاد‌های قضایی و امنیتی خبر داد و گفت: باید بازهم به خانواده‌ها هشدار داد که هیچگاه برای واریز وجه به حساب شما و دریافت هدیه نیاز به حضور فرد دریافت کننده وجه، نزد خودپرداز نیست و الزام افراد برای دریافت وجه هدیه به حضور نزد دستگاه خودپرداز شگرد کلاهبرداران است.

وی تصریح کرد: به طور معمول سفر به عتبات و عالیات نیز ساز و کار خاص خود را دارد و پرداخت هرگونه وجه بدون وجود فیش‌های رسمی و در مبادی غیر مرتبط، مشکوک به مقاصد کلاهبرداری است.

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: شیوه کلاهبرداری با عنوان برنده شده هدیه و کشاندن افراد نزد دستگاه‌های خودپرداز، شیوه قدیمی است که این بار برای باور پذیر کردن این شیوه و کلاهبرداری از افراد، برنده شدن سفر به عتبات و عالیات در یک برنامه رادیویی چاشنی این شیوه شده است.

شمس ضرورت اطلاع رسانی این ترفند کلاهبرداری و هشدار به آحاد جامعه را از سوی رسانه خواستار شد و بیان داشت: این که پس از سال‌ها هنوز این شیوه کلاهبرداری قربانی می‌گیرد نشان از عدم اطلاع رسانی دقیق این مسئله به مردم دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ابرها و برف های ایران در آسمان دزدیده می شوند!

درگیری خونین آقای خواننده با قهرمان کشتی جهان در آبادان

پسر فرماندار در هواپیما دختری را آزار داد! / این مرد آزاد است

شوک بزرگ به ابراهیم تاتلیس/ این بار پسرش تهدید به قتل شد

این مرد مار زنگی زخمی را به داخل ماشین همسایه انداخت +عکس

ببینید 11 عضو خانواده هندی را چطور کنارهم دار زده اند! + فیلم 16+

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

تجاوزکفتار پیربه نوه ونتیجه اش/ پدربزرگ کثیفم را به طرز فجیعی کشتم!+عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

تجاوز یعنی رابطه بدون موافقت زن و مرد!

کدخبر: 394535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟