در پى مراجعه مادرى به همراه دختر نوجوان خود به پلیس Police فتا پایگاه شمال خراسان‌رضوی و ابراز نگرانى مادر مبنى بر انتشار تصاویر خصوصى و محرمانه دخترش، رسیدگى به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار‌گرفت.

شاکی درباره شکایتش گفت: «من اصلا چنین عکس‌هایی نداشته‌ام و تا به حال این عکس‌ها را ندیده‌ام. نمی‌دانم این عکس‌ها از کجا آمده‌اند. اما می‌دانم که عکس‌ها چند‌وقت پیش پنهانی در یک مهمانی Party خصوصی از من گرفته شده است. من با کسی مشکلی نداشته‌ام که بخواهد من را اذیت کند. در آن مجلس همه آشنا بودیم و غریبه میان ما نبود.»

کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات اولیه دریافتند فردى ناشناس با انتشار تصاویر خصوصى و محرمانه از دختر شاکی و انتشار آن در شبکه‌هاى اجتماعى قصد هتک حرمت وى را داشته است.

در ادامه کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنى و اقدامات پلیسى توانستند سرنخ‌هایى را از عامل انتشار تصاویر بیابند و هویت متهم را نیز شناسایى کنند. متهم با هماهنگى قضایى به پلیس فتا پایگاه دوم شمال استان فراخوانده شد.

متهم که ١۴‌سال بیشتر نداشت و از دوستان شاکی بود با دیدن شواهد، جرم Crime خود را پذیرفت و اعتراف کرد: «‌این تصاویر خصوصى را در یک محفل دوستانه و در زمانى که دوستم لباس‌هایش را تعویض می‌کرد از سر کنجکاوى و شیطنت به صورت پنهانى گرفتم. بعد از مدتى که بین ما اختلافاتى ایجاد شد با انتشار تصاویر در فضای مجازی سعى در گرفتن انتقام از دوستم داشتم.»

رئیس پایگاه دوم پلیس فتا استان درباره این پرونده گفت: پس از اخذ اعتراف، متهم به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایى به دادسرا اعزام شد.

سرگرد شرکا به کلیه کاربران فضاى سایبرى و شهروندان توصیه کرد: به منظور داشتن فضاى سایبرى پاک از هرگونه غرض‌ورزى در این فضا جدا خوددارى کنند، چرا که با توجه به قوانین جرائم سایبرى در کشور،‌ قانون‌گذار براى هرگونه نقض حقوق شهروندى از جمله انتشار تصاویر خصوصى و محرمانه، بدون رضایت صاحب کرده است. عکس، مجازات حبس و جریمه نقدى پیش‌بینى کرده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز 5 شرور محله به 2 پسر نوجوان تهرانی /  مرگ مرموز حسام بعد از شکایت از اشرار

زنم با آریا برادر کوچکترم ارتباط شیطانی داشت / عروس خانواده کجاست؟

زنده شدن یک پسر مُرده در ماجرای قتل عام خانوادگی فردیس کرج!

رضا خوشگله آبادان را به هم ریخت!

ماجرای گازگرفتن یک عکاس توسط ستاره معروف زن + عکس

فوری / قتل عام مشکوک خانواده کارمند سابق زندان کرج + جزییات

مرد وقتی به هوش آمد خود را بدون لباس در برابر زن جوان دید!

اولین داور زن در جام جهانی2018 روسیه به میدان می رود + عکس

این دزد متخصص بی هوشی بود؟! / چهره این دزد غلط انداز بود! + عکس بدون پوشش

عکس هایی که از جشن خصوصی ستاره های معروف ایرانی در هتل لو رفت

جزییات تازه از ربودن و آزار 41 دختر ایرانشهری / پشت پرده فاجعه بزرگ چیست؟!

انتشار عکس های ناجور دختر جوان هنگام تعویض لباس در میهمانی

 

کدخبر: 389429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟