کودکان شکنجه شده  ماهشهری صاحب سرپرست مهربان شدند + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، رضا جعفری در رابطه با آخرین وضعیت کودکان آزاردیده ماهشهری توسط پدر و نامادری‌شان گفت:‌ما سریعاً به این موضوع ورود کرده‌ایم پدر و نامادری این کودکان بازداشت شده‌اند و کودکان نزد عمویشان زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: ما این کودکان را تحت حمایت خود قرار داده، معاینات پزشکی آنان را آغاز کرده‌ایم حتی به صورت حضور معاون آسیب‌های حوزه بهزیستی به ماهشهر سفر کرده تا از نزدیک وضعیت را ببیند و بهزیستی همه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد چرا که وجدان جامعه جریحه‌دار شده است.
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی افزود: بحث حمایت از عموی این کودکان نیز در دست اقدام است سازمان بهزیستی متعهد شده تا از عموی این کودکان حمایت‌های لازم را بکند از طرفی عموی کودکان از مددجویان سازمان بهزیستی هم محسوب می شود ما حضانت کودکان را به عمویشان خواهیم داد چرا که صلاحیت نگهداری این کودکان را دارد.
جعفری تصریح کرد: تا زمانی که این کودکان از شوک آزاردیدن خارج شوند و بازیابی خود را پیدا کنند بهزیستی آنها را رها نخواهد کرد و پیگیر تحصیل آنها هم خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کودک‌آزاری جرم Crime عمومی محسوب می‌شود و نیاز به شاکی خصوص ندارد گفت:‌ دادستان این شهرستان پیگیر این موضوع بوده و بازداشت موقت را برای پدر و نامادری صادر کرده است.
وی گفت: در موضوع خشونت‌های اجتماعی فقط ما به کودکان آزاردیده نگاه نمی‌کنیم بلکه به مرتکبین جرایم هم توجه داریم اگر فرد معتاد Addicted است یا مشکل مالی دارد و این امر باعث کودک‌آزاری‌شان می‌شود ما از آنها حمایت کرده و مشکل‌شان را برطرف می‌کنیم.
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی افزود: از تمام اطرافیان، همسایگان و خانواده‌های این چنین کودکانی می‌خواهیم که گزارش کودک‌آزاری را به اورژانس اجتماعی ارائه دهند تا در جرم آن شریک نباشند چرا که ما همه نسبت به چنین حادثه‌هایی مسئولیت اجتماعی داریم.
فاطمه 12 ساله، ام‌البنین هشت‌ساله و علی‌اکبر پنج‌ساله سه کودک ماهشهری هستند که از سوی والدینشان مورد آزار و اذیت، شکنجه Torture جسمی و روحی قرار گرفته‌اند و حتی به تغذیه و تحصیل این کودکان نیز رسیدگی نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟