زبیدی نیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان گفت: سال گذشته بیش از ۴۵ نفر از محکومان به قصاص با تلاش و کوشش اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان از چوبه دار رهایی یافتند.

وی افزود: با تلاش و کوشش اعضاء زحمتکش شورا‌های حل اختلاف این استان بیش از ۲۲۲ نفر از محکومین به قصاص در ۶ سال گذشته از چوبه دار رهایی یافتند که از این مجموع امسال ۴۵ نفر از این محکومین از قصاص آنان توسط خانواده‌های مقتولین صرف نظر نمودند و این نشان از علاقه مردم خوزستان به عفو و گذشت است.

این مقام قضایی بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در پیشگیری از جرائم تاکید کرد و اظهار داشت: شورای حل اختلاف با حضور خود و ظرفیت عظیم انسانی در همه امور با ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌تواند برای پیشگیری و جلوگیری از جرائم خشن و ایجاد آرامش در جامعه مؤثر باشد و این تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه مورد توجه مقامات عالی اجرایی و قضایی قرار بگیرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در ادامه تصریح کرد: باید برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه از ظرفیت نخبگان و افرادی که توانایی ایجاد مصالحه دارند بهره گرفت تا اینکه شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم باشیم و در آموزه‌های دینی و حقوقی صلح را بر حکم ترجیح داد می‌شود که در واقعا صلح برتر از حکم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 368127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟