به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اعضای خانواده سرباز پلیس از مردی که هشت‌سال قبل فرزند آنها را به قتل Murder رسانده برای جلب رضای خدا اعلام گذشت کردند. دو قاتل The Murderer دیگر هم که در جریان پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند برای اجرای حکم پای چوبه دار حاضر شدند، اما با تلاش تیم صلح و سازش موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شدند.

نخستین متهم که اولیای‌دم بدون قید و شرط پای چوبه دار او را بخشیدند مرد خلافکاری بود که سال 88 در ایست بازرسی مأموران پلیس سرباز وظیفه‌ای را با شلیک تیر به قتل رسانده و از محل گریخته بود. روز حادثه Incident بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران باتماس تلفنی مأموران پلیس از قتل سرباز وظیفه‌ای در اتوبان تهران - کرج حوالی پارک چیتگر با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. بررسی‌ها نشان داد دقایقی قبل مأموران گشت پلیس به خودروی پرایدی مشکوک می‌شوند و دستور ایست می‌دهند. راننده خودروی پراید وقتی با مأموران روبه‌رو می‌شود اقدام به فرار Escape می‌کند، اما سرباز وظیفه‌ای که همراه مأموران بوده مانع فرار او می‌شود که در نهایت راننده پراید با کلت کمری سرباز وظیفه را هدف قرار داده و به قتل می‌رساند و از محل می‌گریزد.

پس از این مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری آغاز کردند تا اینکه مدتی بعد وی را شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی به قتل سرباز وظیفه اعتراف کرد و گفت برای فرار از دام مأموران اقدام به تیر‌اندازی به سوی سرباز وظیفه کرده است. قاتل پس از صدور کیفرخواست در شعبه 113 دادگاه کیفری با درخواست اولیای‌دم از سوی هیئت قضایی به قصاص محکوم شد. پس از تأیید حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور متهم چند بار برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار حاضر شد و هر بار موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شد. در نهایت متهم چند روز قبل دوباره برای اجرای حکم در زندان Prison رجایی شهر پای چوبه دار رفت. در حالی که طناب دار بر گردن متهم آویزان بود پدر و مادر مقتول بدون هیچ قید و شرطی وی را بخشیدند. بدین ترتیب متهم به زودی از جنبه عمومی جرم Crime در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود.

قاتل پدر خوانده پای چوبه دار مهلت گرفت

سال 89 بود که مأموران پلیس تهران از قتل مرد میانسالی در یکی از محلات جنوبی تهران با خبر و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه با جسد مردی روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله تفنگ شکاری به قتل رسیده بود. بررسی‌ها نشان داد مقتول به دست پسر خوانده‌اش به قتل رسیده است.

مأموران در تحقیقات بعدی دریافتند قاتل چند سال قبل در سن 15‌سالگی هنگامی که همراه تعدادی از دوستانش برای تفریح به یکی از شهرهای شمالی رفته بود کنار دریا با پسر جوانی چشم در چشم می‌شود و در درگیری خونینی او را به قتل می‌رساند. متهم پس از قتل تحویل کانون اصلاح تربیت می‌شود تا اینکه خانواده‌اش از اولیای‌دم رضایت می‌گیرند و چند سال قبل قاتل از زندان آزاد می‌شود. تحقیقات میدانی نشان داد قاتل مدتی است با پدر خوانده‌اش اختلاف داشته و قصد داشته اموال او را به زور تصاحب کند که به همین سبب روز حادثه با پدر خوانده‌اش درگیر می‌شود و او را با تفنگ شکاری به قتل می‌رساند.

قاتل پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد. اولیای‌دم در جلسه دادگاه برای متهم درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم قاتل را به قصاص محکوم کرد. در حالی که متهم هفت‌ماه قبل از اولیای‌دم پای چوبه دار مهلت هفت‌ماهه گرفته بود‌، چند روز قبل برای دومین بار برای اجرای حکم پای چوبه دار حاضر شد. پسر مقتول به عنوان تنها اولیای‌دم این بار هم به قاتل مهلت سه ماهه داد. وی گفت: قاتل اظهار پشیمانی می‌کند و به گفته مسئولان زندان در این مدت رفتار شایسته‌ای داشته به همین خاطر ‌ با گذاشتن شرطی به قاتل سه‌ماه‌ مهلت می‌دهم تا در این مدت بتواند رضایت مرا جلب کند.

قاتل حادثه سمند و صمد مهلت گرفت

دومین قاتل که پای چوبه دار از اولیای‌دم مهلت پنج‌ماهه گرفت مرد 32 ساله‌ای به نام مهدی است که 11 مرداد‌ماه سال 92 به خاطر سوءتفاهم دو واژه «‌سمند‌» و «صمد» پسر 22‌ساله‌ای به نام محمد‌مهدی را در درگیری در خیابان بنفشه حوالی جنت‌آباد به قتل رساند. پدر مقتول گفت: پسرم که دانشجو بود تازه خودروی سمندی خریده بود و جلو خانه ما پارک کرده بود. لحظاتی قبل از حادثه پسرم زنگ خانه را زد و گفت پسر جوانی قصد سرقت Stealing خودروی سمند‌مان را دارد و از من خواست با پلیس تماس بگیرم. وقتی به جلو در رفتم با پیکر خونین پسرم روبه‌رو شدم. پسرم به من گفت: مرد جوانی در اطراف ماشین سمند ما پرسه می‌زد و با تلفن همراهش درباره سمند صحبت می‌کرد. به او گفتم که از ماشین دور شود که با چاقو به گردنم زد و با خودروی سوزکی ویتارا فرار کرد.

مأموران پلیس در ادامه تحقیقات راننده خودروی سوزکی ویتارا را به نام مهدی شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد. وی گفت: برای انجام پاره‌ای از کارهایم از اصفهان به تهران آمده بودم. شب حادثه برای تفریح و گردش به برج میلاد رفتم، اما به علت عدم آشنایی با خیابان‌های منطقه، به صورت ناخواسته سر از محله جنت‌آباد در آوردم. برای پرسیدن نشانی و خرید سیگار و آبمیوه، ماشین خود را در کنار خیابان پارک کردم که پس از خرید سیگار و آبمیوه، زمانی که با تلفن همراه در حال صحبت کردن بودم با مقتول درگیر شدم. درگیری از آنجا شروع شد که من در حال مکالمه با یکی از دوستانم به نام «صمد» بودم که او را با لهجه محلی «سمند» صدا می‌کردم. مقتول به تصور اینکه دارم در خصوص سرقت خودروی سمند حرف می‌زنم با هم درگیر شدیم و این اتفاق رخ داد. متهم در دادگاه به قصاص محکوم شد و چندی قبل پای چوبه دار حاضر شد و موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد. قاتل چند روز قبل برای دومین بار در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت. قاتل از اولیای دم درخواست بخشش کرد و گفت او را به خاطر دو فرزند خردسالش ببخشند. در ادامه اولیای‌دم دوباره به قاتل مهلت پنج‌ماهه دادند تا بعداً درباره بخشش یا قصاص او تصمیم بگیرند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سیمین زن مطلقه ای بود که در هتل تن به بی شرمی مردمسافر داد و..!

دختر 8 ساله مادرش را با مردان کثیف می دید تا اینکه..!

چرا یک دزد حرفه ای شدم!درد دل های شنیدنی یک دزد!

شوهرم بخاطر تن ماهی من را کتک زد و حالا..!

مینا وقتی در 17 سالگی باردار شد با نقشه کثیف داماد را به قزوین کشاند و ..!+ عکس

مردی در چالوس زنش را کشت و 6 سال به دخترش دروغ گفت تا ..!+عکس

ماجرای ساخت امامزاده جدید در کنار تخت جمشید !؟

دختر 8 ساله پاکدشتی را 20 میلیون تومان فروختند / سمیرا بزودی عروس می شود + عکس

اولین گفت‌وگو با مهدی قائدی پس از هوشیاری کامل+فیلم

این زن قبل از حضور در برنامه زنده تلویزیونی از خائن بودن شوهر خبردار شد! + فیلم و عکس

زن خائن دستور داد شوهرش را به قتل برسانند!/ قاتل دوستی کثیفی با لیلا داشت+ عکس

دستگیری یکی از دختران خیابان انقلاب

صاحب این جسد را می شناسید؟ / پلیس از مردم کمک خواست + عکس

خودکشی بازیگر معروف مرد پس از حکم دادگاه و رسوایی اخلاقی اش +عکس

ارتباط شیطانی 2 ایرانی با مرد همجنسگرای معروف تورنتو + عکس

وحید در برابر چشم همسایه ها زن جوانش را سلاخی کرد + عکس

پدری دختر 3 ساله اش را در اجاق گاز پخت +عکس

پدرم مرا برای پسر همسلولی اش در زندان خواستگاری کرد و من ..!

زن صیغه ای نقشه وقیحانه ای داشت/سیمین همه را جذب خود کرد اما..!

سیروس شوهرم تا فهمید زن همسایه بیوه است، پنهانی به خانه اش می رفت و ..!

دستگیری دو پسر شرور به خاطر قتل نیم میلیون زنبور عسل

 

کدخبر: 353041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟