به گزارش رکنا، متاسفانه امروزه بسیاری از ابزار تمدن چون بدون بسترسازی فکری، فرهنگی و آموزش های اولیه وارد جامعه شده اند باعث بوجود آمدن عوارض مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی هستند.
امروزه کمتر کسی هست که در میهمانی یا در محافل خانوادگی و دوستانه شاهد مشغول بودن بخشی از افراد با تلفن همراه خود باشد. یکی از عوارض رفتاری این گونه حرکات؛ گسست عاطفی و انزوا و کم رنگ شدن روابط خانوادگی است و در بسیاری از مواقع؛ زن یا شوهر به رفتارهای یکدیگر مشکوک شده و مصرف کردن وقت زندگی در این گونه سامانه ها را پایه پیدایش اختلافات کلامی، درگیری های لفظی و حتی فیزیکی قرار می دهند.
با توجه به این که متوسط ارتباط گفتاری در خانواده های ایرانی هفده دقیقه در روز است این زمان ناچیز نیز صرف تماشای سریال های ماهواره ای یا ورود به شبکه های تلفن همراه می شود.
گروه های تشکیل شده در این گونه شبکه ها؛ گاهی اوقات خصوصی ترین اطلاعات افراد را بدست اورده و علیه خود وی استفاده می کنند؛ در حالی که در اماکن مختلف از میهمانی و شادی تا عزا و سوگواری؛ حتی در مجالس دینی مشاهده می شود که فرد به جای حضور در محفل؛ مشغول وقت گذرانی در این گونه شبکه ها هست و حضورش فقط فیزیکی بوده که بسیاری از اختلافات زندگی امروزه ناشی از این گونه رفتارها هست که تا دیرتر از این نشده؛ نهادهای فرهنگی و رسانه ها باید به اصلاح این رفتار دور از اخلاق و ادب و ویرانگر روابط عاطفی اقدام کنند.
متاسفانه برخی از افراد بویژه زوجهای جوان بعد از ورود به این شبکه ها ابتدا آن را سرگرمی Hobby می دانند و کم کم غرق در روابط گذشته و حال شده و همین رفتار ها باعث ایجاد تزلزل در زندگی، خیانت Cheat و حتی جدایی می شود.
تصور می شود که فقط رابطه فضای مجازی است و فقط برای سرگرمی خواهد بود اما رفته رفته خاطات گذشته و روابطشان دوباره زنده شده و باعث لطمه به زندکگی حال و امروز می شود که گاهی با تبادل اطلاعات خصوصی خانوادشان و تبادل عکس معضلاتی را بوجود می اورند.
با بررسی پرونده های درگیری های فیزیکی، خیانت ها و حتی قتل Murder ها و طلاق ها می توان به آمار قابل توجه این گونه روابط پی برد که ناشی از حضور بدون کنترل و خام در این گونه شبکه ها هست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

راز هولناک 2 سال تجاوز به دختر 9 ساله تهرانی توسط راننده سرویس مدرسه

اعدام عروس و داماد عاشق! + عکس

هووی پولدار 97 ساله مرا به دردسر انداخته است / شوهرم می خواهد مرا طلاق دهد! + عکس

راز تلخ دست نوشته خون آلود جوان مشهدی

نقشه سارقان حرفه ای برای ربودن پسر مخترع تهرانی! / اختراع او به درد دزدان می خورد! + عکس

تلاش برای نجات پدرام کودک ۵ ساله بابلی

برادر زنم را کشتم چون به همسرم تجاوز کرده بود! + عکس

حمله آتشین به دفتر یک روزنامه ورزشی در تهران

همسرم با زن بیوه ای رفت و آمد می کرد تا اینکه او را تعقیب کردم و ..! + عکس

قتل نوعروس همدانی با قیچی / این زن در خانه تنها بود

التماس های کامبیز 34 ساله در دادگاه قتل زن جوانش + عکس

5 فیلم از صحنه های سرقت حرفه ای ها در تهران + فیلم

گفتگو با دزدان خیلی حرفه ای کرج و تهران + فیلم و عکس

کدخبر: 332226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟