دستگیری سرکرده باند زمین‌خواران حرفه‌ای در حوزه قضایی شهرستان دماوند پس از گذشت ۱۰ سال

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، حسن ابراهیمی بسابی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال مبارزه بی‌امان با مفسداناقتصادی و زمین خواران بزرگی که در حوزه قضایی شهرستان دماوند جولان می‌دادند و سالیان سال پرونده‌های قضایی متعددی برای آنها تشکیل می‌شد اما به نتیجه نمی‌رسید، طی چند روز اخیر یکی از مفسدان بزرگ و زمین‌خواران معروف در این حوزه شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: این شخص حدود ۱۰ سال تحت تعقیب قضایی از سوی مراجع قانونی بود ولی امکان دسترسی به آن وجود نداشت و محکومیت قطعی غیابی برای این زمین‌خوار صادر شده بود و علاوه بر این فرد مذکور بیش از ۱۰ سال سابقه حبس در پرونده‌های متعدد و میلیاردها جریمه جزای نقدی داشت که خوشبختانه با دستور قضایی قاطع و مساعدت ضابطان دادگستری شناسایی و روانه زندان Prison شد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: این شخص به عنوان سرکرده باند، بالغ‌بر ۵۰ هکتار از اراضی ملی و اراضی متعلق به دیگران را به عنوان فروش مال غیر با همدستی تعدادی دیگر که قطعا به صورت باند فعالیت داشتند به افراد متعدد فروخته بود.
ابراهیمی بسابی در خصوص مجازات فرد دستگیر شده بیان کرد: مجموع مجازات‌های این فرد حدود ۱۰ سال حبس و جزای نقدی بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که البته هم‌اکنون در حال بررسی است تا ببینیم که دفاعیات وی تا چه حد قابل توجیه است و آیا به احکام غیابی اعتراض دارند یا خیر.
وی تصریح کرد: بیشتر این تصرفات مربوط به در مناطق روستایی و حاشیه شهرستان دماوند و مناطق خوش آب و هوا بوده است که این افراد با فرصت طلبی و سوء استفاده، اقدام به تصرف و فروش اراضی ملی و اراضی مربوط به دیگران می‌کردند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند عنوان کرد: تقاضای ما از مردم و شهروندان در هنگام خرید املاک فروشی توجه به اسناد، مدارک و سوابق مالکیت است تا در خرید و فروش زمین‌ها با مشکل مواجه نشوند که این امر موجب مراجعه متعدد آنها به مراجع قضایی، انتظامی و ظابطان دادگستری نیز می‌شود و این امر بیانگر غفلت افراد مال‌باخته می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اینبار خودکشی 2 دوست 23 ساله در تهران

التماس های مادرم را شنیدم و وقتی وارد اتاق شدم او و دزد را در وضعیت بدی دیدم و ..! + عکس

وقتی به خانه زن سابقم رفتم نوید را در اتاق در وضعیت بدی دیدم و ...

پسر پولدار از دخترم درخواست بی شرمانه داشت تا اینکه او را به یک باغ در چناران بردند

لحظه زلزله شدید ایلام از دید دوربین مداربسته یک فروشگاه + فیلم

رفتگر درستکار کرجی دوباره خبر ساز شد + عکس

شقایق راز قفس شکنجه مرد خشن را گفت / آرزو و سهراب هم در این ماجرا بودند! + عکس

مجازات مرد شیطان صفت پس از 36 سال آزار یک پسر! + عکس

ناظران و پیمانکران مسکن مهر سرپل ذهاب را معرفی کنید + فیلم وعکس

ادعای عجیب بی رحم ترین قاتل در دادگاه / او نامزد سابق و 3 تن دیگر را کشته است + عکس

قرار با زن جوان برای آزار شیطانی دختر بچه ساله! + عکس

118 نفر در زلزله سرپل ذهاب دچار معلولیت جسمی شده اند / مهدکودکی برای کودکان زلزله زده + فیلم و عکس

ساعت هفت شب بود که دختر بچه را با پراید یشمی در قم دزدیدند و ..!

 

کدخبر: 329675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟