مستندات حادثه مرگبار پس از ۳۹ سال هنوز کامل نشده است

اوایل سال جاری خانواده دو مرد که 39 سال پیش در جریان ریزش ساختمان بیمارستان سینا جان خود را از دست داده بود با حضور در دادسرای امور جنایی تهران از بازپرس شعبه ششم این دادسرا خواستند تا از بیت‌المال دیه دریافت کنند.

فرزند یکی از متوفی‌ها در اظهاراتش به بازپرس گفت: پدرم 4 مرداد سال 57 در بخش جراحی مردان در بیمارستان سینا بستری بود؛ همان زمان نیز در بیمارستان تعمیرات ساختمانی انجام می‌شد که دیواره بیمارستان فروریخت و در پی این حادثه Incident چند نفر جان خود را از دست داده و چندین نفر مجروح شدند؛ پدر من نیز جزو قربانیان این حادثه بود، به تازگی متوجه شدم که می‌توانستیم دیه پدرمان را بگیریم به همین دلیل درخواست رسیدگی به پرونده را دارم.

خانواده دیگر مرد فوت شده در این حادثه نیز اظهارت و درخواست مشابهی را به بازپرس امور جنایی تهران ارائه کردند.

پس از ثبت این شکایت تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد،‌ تصاویر چاپ شده در مطبوعات و جراید در آن زمان نشان داد که آتش‌نشانی در حال جمع‌آوری آوار در بیمارستان سینا است به همین منظور محسن مدیرروستا؛ بازپرس پرونده از آتش‌نشانی خواست تا مستندات و مدارک خود در رابطه با این حادثه را اعلام کند.

از طرفی پزشکی قانونی نیز اعلام کرد بررسی اجساد متوفیان حادثه نشان می‌دهد که علت فوت دو مرد مورد نظر که در یک روز و در بیمارستان سینا جان باخته‌اند، شکستگی و خرد شدگی جمجمه بر اثر اصابت جسم سخت بوده است اما آتش‌نشانی اعلام کرد مستنداتی از این حادثه در آرشیو آتش‌نشانی وجود ندارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، بازپرس امور جنایی تهران دستور داد تا از بیمارستان سینا استعلام گرفته و مشخص شود مدیر این بیمارستان در زمان حادثه چه کسی بوده است و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟