این میمون ها انسان بودند/واقعیتی که هنوز در ابهام است+تصاویر

باستان شناسان موفق به کشف فسیل آرواره نسل میمون های انسان نما شدند که به ادعای محققان قدیمی ترین بقایای شناخته شده پیش از انسان بوده اند.

با کشف این فسیل گمان می رود که آفریقا «گهواره بشریت » نیست و اروپا زادگاه نخستین انسان های اولیه بوده است.
پژوهشگران دانشگاه «توبینگن » در آلمان معتقدند این کشف می تواند تاریخ پیدایش بشر را تغییر دهد به عبارتی این فسیل ها متعلق به جد مشترکی بین شامپانزه و انسان هستند که جزو انسان های اولیه به شمار می رفته اند. دو فسیل کشف شده در بلغارستان و یونان این فرضیه را به طور کامل تائید می کند.
با این کشف زادگاه نژآد بشر از آفریقا به اروپای مدیترانه تغییر خواهد کرد. به عبارتی سن فسیل های یافت شده در یونان و بلغارستان با سن حیواناتی چون زرافه و کرگدن در دشت های آفریقا برابری می کند.

فسیل های قدیمی
«دیوید فرست » پروفسور دانشگاه تورنتو کانادا در این باره گفت:« قدمت فسیل به ما این اجازه را می دهد که انسان های نخست را مختص منطقه مدیترانه بدانیم برخلاف آنکه همواره دشت های آفریقا زادگاه انسان های اولیه به شمار می رفت .این مطالعات زمان و مکان اولین گام های نوع بشر را با آنچه که تاکنون تصور می کردیم تغییر خواهد داد . این موجودات با نام علمی « گرائکوپیتئوس» شناخته شده اند که جد مستقیم انسان های اولیه به شمار می روند. مواد غذایی آنها اغلب پوشش های گیاهی دشتها بوده و به همین مینای دندان آنها بسیار ضخیم و پر قدرت بوده است تا بتوانند گیاهان سخت را به خوبی بجوند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 266653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟