اتفاق شوم در بازار ته لنجی های آبادان+فیلم و عکس
حجم ویدیو: 9.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا، بازار ته لنجیهای آبادان بازاری قدیمی است که سالیانه افراد زیادی برای خرید به این منطقه سفر می کنند و این منطقه پس از جنگ ایران و عراق با حضور دست فروشان به یک بازار Store بزرگ و معروف تبدیل شد.
این منطقه روزهای نخست محلی تاریک و بدون روح بود که با حضور دست فروشان این محل به یکی از معروفت ترین منطقه های شهر آبادان شد و آرام آرام چند مجتمع تجاری در این خیابان ساخته شد.

photo_2017-04-12_00-10-16
دراین بازار نزدیک به 700 دستفروش مشغول به کار هستند اما از چند روز قبل از سوی شهرداری آبادان اخطاریه ای به دست فروشان بازار ته لنجیها ارسال شد که دیگر نمی توانند در این منطقه فعالیت داشته باشند.
در حالیکه این اخطاریه ارسال شده بود دست فروشان که محل دیگری برای بساط وسایل شان نداشتند در بازار ته لنجیها به کارشان ادامه دادند تا اینکه روز چهارشنبه 23 فروردین ماه تعداد زیادی از ماموران شهرداری برای جمع کردن بساط دست فروشان بازار ته لنجیها پای در این منطقه گذاشتند.
در این مرحله تیم های پلیسی نیز برای جلوگیری از هرگونه درگیری در محل حاضر شدند و عملیات پاکسازی بازار ته لنجیها آغاز شد و این در حالی است که این منطقه با حضور همین دست فروش ها به محلی اقتصادی تبدیل شده بود.
رضا یکی از دستفروش های بازار ته لنجیها به رکنا گفت: هر روز بواسطه حضور دست فروش ها افراد زیادی در این خیابان رفت و آمد می کردند و شور و هیجان زیادی وجود داشت اما حالا پس از جمع آوری دست فروش ها این بازار به خیابانی ساکت و بدون روح تبدیل شده است.
وی گفت: به خاطر نبود نظارت بر مغازه داران در آبادان اجناس و لباس ها به قمیت های گرانی فروخته می شود و مردمی که قدرت خرید از مغازه ها را نداشتند به بازار ته لنجیها می آمدند و خیلی ها نیز برای خرید مغازه هایشان نیز به این محل مراجعه می کردند.
عمو مسلم یکی دیگر از دست فروش های بازار ته لنجیها به رکنا گفت: بعضی از دست فروشان بازار ته لنجیها افرادی بودند که روزی خلاف می کردند اما توبه کردند و از دنیای تبهکاری بیرون آمدند و از راه دست فروشی و حلال هزینه های زندگی شان را تامین می کردند.

photo_2017-04-12_23-46-36
وی ادامه داد: از زمانیکه شهردای بازار ته لنجیها را جمع کردند از همان خلافکارانی که در پرونده هایشان سرقت، قتل Murder ، مواد فروشی و زورگیری دیده می شود تهدید کردند که اگر محلی برای کار دست فروشی به آنها داده نشود دوباره به دنیای تبهکاری برمی گردند تا بتوانند هزینه های زندگی شان را تامین کنند.
مسلم ادامه داد: سال گذشته شهرداری بازارچه ای را برای دست فروشان تهیه کرده اما تعداد کمی توانستند به این بازارچه بروند و قیمت کرایه این غرفه ها نیز بسیار گران بود و افراد از پیش تعیین شده ای توانستند در این بازارچه مشغول به کار شوند اما به خاطر قطعی برق و مشکلات دیگر این بازار به صورت نیمه تعطیل تبدیل شد و همه کسانیکه دراین غرفه ها مشغول به کار شده بودند ضرر مالی زیادی دیدند.
یکی دیگر از دست فروش ها به رکنا گفت: آیا فقط مشکل این شهروجود دست فروشان است حدود 29 سال از جنگ تحمیلی میگذرد اما ما هنوز جنگ زده هستیم و وضعیت عمرانی شهر دردناک است به صورتی که فاضل آبهای شهر تا به حال باعث مرگ چند کودک شده است و هنوز باید آب آشامیدنی نداریم.
وی افزود: ریزگردها امان مردم را بریده اند این موارد مهمتراست یا دست فروشی.
این مرد دست فروش ادامه داد:هنوز جای تیر و ترکش ها روی در و دیوارهای این شهرخودنمایی می کنند، مسولان اول این مشکلات را حل کنند بعد به دنبال سرکوب کردن ما دست فروش ها باشند.
وی گفت: بیشتر افرادی که درون پالایشگاه یا ادارات شهر آبادان کار می کنند غیربومی هستند و در خوابگاه زندگی می کنند.
یک مقام آگاه درشهرداری آبادان نیز به رکناگفت : طبق قانون Law سد معبر، تخلف است و همه دست فروشان در آبادان شناسنامه دارهستند.

photo_2017-04-12_23-46-37
وی افزود: حدود 200 درخیابان امام وجود دارد و این افراد نیز میتوانند در بازارشب مشغول به کار شوند اما این دست فروشان به دلایلی حاضربه همکاری با شهرداری نیستند.
یکی دیگر از دست فروش های بازار ته لنجیها صبح امروز نیر در تماس با رکنا گفت: شهرداری آبادان عنوان کرده که غرفه هایی را در بازار شب در اختیار دست فروش ها قرار می دهند اما این بازارچه هنوز برق ندارد و هیچ گونه اقدامی برای اسکان ما صورت نگرفته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

کدخبر: 257290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟