سرهنگ "حسن محمدنژاد" در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت زنی مبنی بر سوء استفاده از تصاویر شخصی اش در شبکه های اجتماعی، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان وکارشناسان پلیس Police فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد:ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات از شاکیه دریافتند، گوشی تلفن همراه این زن دو ماه قبل در پی یک درگیری به سرقت Stealing رفته است و مدتی بعد متوجه شد که تصاویر شخصی وی با یکی از اپلیکیشن های شبکه اجتماعی نصب شده روی گوشی در فضای مجازی منتشر شد.

رئیس پلیس فتای مازندران، خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های فنی و اطلاعاتی، متهم به سرقت گوشی و انتشار تصاویر خصوصی افراد رد فضای مجازی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ محمدنژاد، افزود: از متهم دستگیر شده تجهیزات رایانه ای و همچنین تلفن همراه مسروقه کشف شد که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای استان مازندران با هشدار به شهروندان، گفت: تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی های همراه و یا رایانه های که متصل به اینترنت هستند ذخیره نکنید و با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل های خود در تلفن همراه و اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی که بر روی گوشی شما نصب است، مانع از دستیابی افراد سودجو به آن شوید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 233401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟