اعتقاد به آزار دادن و آزار دیدن پیدا کردم!

به گفته ی دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، مطالب ،تصاویر و فیلم غیر اخلاقی یا هرزه‌نگاری، تجسم و نمایش بی‌پرده از رفتار جنسی با هدف هیجان، تحریک یا ارضای جنسی است که در قالب‌های مختلف ازجمله کتاب، عکس، مجسمه، فیلم و مجله ارائه می‌شود؛ موضوعی که از نظر فردی، اجتماعی و خانوادگی دارای اهمیت زیاد است و اگر بخوبی با آن برخورد نشود، مشکلات عدیده برای جامعه، خود فرد و خانواده به همراه خواهد داشت.

اعتیاد به مشاهده اینگونه موارد تعاریف مختلف دارد. استفاده بیش از حد از ابزار غیر اخلاقی، طوری که سبب اختلال در زندگی عادی فرد شود، اعتیاد است. به طور کلی، سه دلیل عمده برای استفاده از ابزارهای غیر اخلاقی ذکر شده است؛ به حقیقت پیوستن رویاها، اجتناب از ایجاد رابطه با دیگران و خود ارضایی.

گاهی دلیل استفاده از ابزار غیر اخلاقی این است که فرد در زندگی واقعی به رویاهای خود دست پیدا نکرده و سعی می‌کند با مشاهده اینگونه موارد جای کمبودها را پر کند. البته ریشه این نوع اعتیاد  معمولاً به دوران کودکی بر می‌گردد. بد نیست بدانید مراحل اعتیاد عبارتند از:

مرحله مواجهه با ابزار غیر اخلاقی

بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد جنسی هستند، دیدن مواد غیر اخلاقی را از سنین پایین شروع می‌کنند.

مرحله اعتیاد

فرد مبتلا به ابزار غیراخلاقی رجوع می‌کند و یک حالت اجبار در او وجود دارد که نمی‌تواند عملش را ترک کند.

مرحله افزایش

روز به روز، میزان استفاده از ابزار غیر اخلاقی بیشتر می‌شود و بیمار نمی‌تواند دست از آنها بکشد.

مرحله حساسیت‌زدایی

دیگر ابزار غیر اخلاقی،حساسیت اولیه خود را برای بیمار از دست می‌دهد و بیمار با این ابزار تحریک نمی‌شود. بنابراین سعی می‌کند با استفاده بیشتر و متنوع تر به حساسیت اولیه دست پیدا کند، ولی این اتفاق نمی‌افتد.

مرحله عمل

بیمار از دنیای استفاده از ابزارها غیر اخلاقی خارج و وارد اعمال غیر اخلاقی می‌شود. فراموش نکنید، اعتیاد جنسی اثرات ویرانگری در زندگی فرد مبتلا دارد؛ مثلا این که فرد بیمار مسئولیت‌های کاری و شغلی خود را نمی‌تواند انجام دهد و اقدام به کارهای خطرناک و دیدن و استفاده از ابزار غیر اخلاقی در محل‌های نامناسب مثل محل کار خود می‌کند.

همچنین صرف هزینه زیاد برای ابزار غیر اخلاقی و وارد شدن در روابط جنسی نامتعارف و به دنبال آن ابتلا به بیماری‌های مختلف و خطرناک، دستگیری و زندان Prison و از هم پاشیدن کانون خانواده، از دیگر عوارض این نوع اعتیاد جنسی است.

یک  جوان که اعتیاد به دیدن فیلم های غیر اخلاق داشته می گوید: بعداز چند وقت علاقه شدیدی به آزار دیدن و آزار دادن پیدا کرده بودم که خوشبختانه پس از مراجعه به دکتر روانپزشک توانستم از اعتیاد به این فیلم ها و افکار نادرست رها شوم.

امروزه مشخص شده، استفاده از ابزار غیر اخلاقی اثرات سمی روی مغز دارد که شبیه اثرات مخرب کوکائین روی مغز است و افرادی که از این ابزار استفاده می‌کنند، وارد روابط جنسی بسیار خطرناک مثل روابط جنسی گروهی، سادیسم (لذت در آزار دادن دیگران)، مازوخیسم (لذت در آزار دیدن) و حتی روابط جنسی با حیوانات می‌شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

گلشیفته فراهانی، اصغر فرهادی را مسخره کرد + عکس

پسر عاشق پیشه از حمله خونین به دختر دانشجو در دانشگاه هنر تهران گفت

شش دانش‌آموز در مدرسه دچار حمله و غش ناگهانی ‌شدند/ دلیل؟ جن‌زدگی! + فیلم

فاطمه در خانه تنها بود که 3 مرد با لباس پلیس وارد شدند

نقش 3 زن در قتل پسر تهرانی چه بود؟

دخترجوان بخاطر لباس ناجورش کشته شد+ عکس

خبرنگار زن جلوی دوربین زنده تلویزیون بیهوش شد +فیلم

پیدا شدن گاوصندوق پر از گنج در باغچه حیاط زوج جوان + عکس

این دختر 8 ماهه با گاز اشک آور خفه شد! + عکس وداع تلخ مادر با لیلا

عجیب ترین عکس از شجاعت خانم بازیگر در جشنواره کن + تصویر

صحنه سیلی خوردن مامور قوی هیکل شهرداری از پلیس ارشد تهران + فیلم

این گرگ زخمی در ساوجبلاغ خیلی خوش شانس بود +عکس های جالب

عکس جسد این شهید دنیا را تکان داد +تصاویر

با قهر از شوهرم با محسن دوستی پنهانی برقرار کردم

 

کدخبر: 231270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟