ویدیوی انگیزشی رکنا از یک ابرقهرمان / افسانه 7 ساندوی یک مرد! + فیلم
حجم ویدیو: 42.51M | مدت زمان ویدیو: 00:04:34

به گزارش گروه ورزش رکنا، دنیای بدنسازی نام های بزرگی را در تاریخ خود به چشم دیده است؛ در این میان اما فیل هیث به عنوان یکی از بزرگترین نام های دهه اخیر مطرح شده است.

او را دیگر همه با عنوان The Gift می‌شناسند. فیل هیث کسی است که توانست از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، هفت عنوان متوالی مستر المپیا را به دست آورد. در طول این هفت سال او علاوه بر عنوان مستر المپیا موفق شد تا در پنجاهمین سال مسابقات مستر المپیا تاج‌گذاری کند. قبل از اینکه فیل هیث هفتمین عنوان مستر المپیا را کسب کند در تعداد جام‌ها و عنوان‌های کسب کرده هم‌رده با دورین یتس که صاحب ۶ عنوان مستر المپیا بود، قرار داشت.

بعد از کسب هفتمین مقام مستر المپیا توسط فیل هیث او اکنون در کنار ورزشکار حرفه‌ای آرنولد شواتزنگر قرار گرفته است. بعد از این دو نفر، عنوان بعدی متعلق به رونی کلمن و همچنین لی هنی است که هر دو مشترکا هشت عنوان مستر المپیا در کارنامه خود دارند.

فیل هیث با همه ورزشکارانی که می‌شناسید شباهت ها و همچنین تفاوت‌هایی دارد. او نیز به مانند ورزشکارانی که کار خود را از صفر شروع کردند، از یک خانواده کاملاً متوسط و امکانات اندک وارد ورزش حرفه‌ای و بدنسازی شده است.

همین عوامل باعث شد تا فیل هیث سخت کوشی و همچنین استقامت در برابر مشکلات را بیاموزد و در ورزش حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کند. شاید این زندگی پر از مشکلات در موفقیت او و کسب عنوان یکی از بهترین بدنسازان تاریخ نقش مهمی ایفا کرده است.

در مورد مشخصات بدنی فیل هیث باید گفت که:

نام کامل: فیلیپ هیث

وزن: ۱۱۱.۱ کیلوگرم – ۱۱۵.۷ کیلوگرم

قد: ۱۷۵ سانتیمتر

دور بازو: ۵۸.۵ سانتیمتر

دور سینه: ۱۳۷ سانتیمتر

دور کمر: ۷۳.۵ سانتیمتر

دور ران: ۸۱ سانتیمتر

دور ساق پا: ۵۰.۸ سانتیمتر

تاریخ تولد: ۱۹۷۹

ملیت: آمریکایی

حرفه: بدن ساز

اما دستاوردهای فیل هیث تنها به چند عنوان مستر المپیا خلاصه نمی‌شود و در ادامه شاهد دیگر موفقیت‌های او هستید.

فیل هیث : با قهرمان چندین دوره مسترالمپیا و برنامه تمرینی او آشنا شوید [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

موفقیت‌های فیل هیث

در کارنامه کاری فیل هیث به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای بدنسازی عناوین بسیار درخشانی مشاهده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

۲۰۰۴ ان پی‌ سی‌ کلرادو دسته سنگین وزن: اول

۲۰۰۵ ان پی‌ سی‌ جونیور نشنال دسته سنگین وزن: اول

۲۰۰۵ ان پی‌ سی‌ قهرمانی ایالات متحده دسته سنگین وزن: اول

۲۰۰۶ کلرادو پرو چمپیونشیپ: اول

۲۰۰۷ آرنولد کلاسیک: پنجم

۲۰۰۸ آیرون من: اول

۲۰۰۸ آرنولد کلاسیک: دوم

۲۰۰۸ مستر المپیا: سوم

۲۰۰۹ مستر المپیا: پنجم

۲۰۱۰ آرنولد کلاسیک: دوم

۲۰۱۰ مستر المپیا: دوم

۲۰۱۱ مستر المپیا: اول

۲۰۱۱ شرو کلاسیک: اول

۲۰۱۲ مستر المپیا: اول

۲۰۱۲ شرو کلاسیک: اول

۲۰۱۳ مستر المپیا: اول

۲۰۱۳ آرنولد کلاسیک اروپا: اول

۲۰۱۴ مستر المپیا: اول

۲۰۱۵ مستر المپیا: اول

۲۰۱۶ مستر المپیا: اول

۲۰۱۷ مستر المپیا: اول

اما هیچ موفقیتی در یک شب به دست نمی‌آید و هیچ ورزشکاری در یک روز نمی‌تواند بدنساز موفقی شود. برای شناخت فیل هیث و درک درست از زندگی و تلاش او در رسیدن به جایگاه کنونی لازم است که خلاصه‌ای از زندگی شخصی او را با هم مرور کنیم.

تولد یک اسطوره، فیل هیث

فیل هیث یا به عنوان لاتین phil heath در دسامبر سال ۱۹۷۹ و شهر سیاتل واشنگتن چشم به جهان گشوده است. کودکی فیل هیث همراه با شیطنت‌های کودکانه در کنار علاقه زیادش به ورزش همراه بود. این روند علاوه بر کودکی در دوران نوجوانی و جوانی نیز ادامه داشت.

با وجود اینکه فیل هیث علاقه زیادی به ورزش داشت اما عموماً از سوی خانواده خود به واسطه مشغله زیادی که داشتند نادیده گرفته می‌شد. از این رو بود که فیل هیث به آرامی سعی کرد که خود سکان زندگی را بر عهده بگیرد و به تنهایی بتواند از پس مشکلاتی که پیش رویش وجود خواهند داشت، بربیاید.

مادر فیل هیث از او می‌گوید که حتی فیل دست به آشپزی کردن هم می‌شد. دوران کودکی و نوجوانی او با علاقه زیاد به ورزش بسکتبال همراه بود. این ورزش به قدری مورد پسند او واقع شده بود که ترجیح می‌داد کل روز به بازی کردن با توپ و پرتاب به سمت حلقه بگذراند.

فیل هیث بسکتبالیست

علاقه زیاد او به بسکتبال باعث شد تا در دوران مدرسه به عضویت تیم بسکتبال مدرسه در بیاید. تلاش‌های فیل هیث در نهایت منجر به کسب بورسیه کاملاً ورزشی در دوران مدرسه برای تحصیل در دانشگاه دنور کلرودا بیانجامد. هم زمان که بسکتبال را به صورت حرفه‌ای ادامه می‌داد در رشته‌های ای تی و مدیریت کسب و کارها نیز تحصیل می‌کرد.

ورزش بسکتبال شروع آشنایی او با وزنه و باشگاه بود. زمانی که هنوز نوجوان بود با دوستان خود هر از چند گاهی با وزنه‌های سنگین دست و پنجه نرم می‌کرد و کم کم عاشق این جنگ همیشگی با وزنه‌های سنگین و شوق پیروزی بر آن‌ها شد.

اما همچنان او در کنار بدنسازی مبتدی که داشت بسکتبال را نیز فراموش نکرد و از وزنه برداری برای رسیدن به ارتفاع بیشتر در پرش‌های خود استفاده کرد. این بود که فیل هیث اولین گام‌های پیشرفت به سمت رتبه‌های عالی در بدنسازی را برداشت.

فیل هیث و رشد در بدنسازی

برای هر ستاره‌ای روزی می‌رسد که دیگر درخشیدن در یک سطح برایش کافی نیست و شروع به درخشش بیشتر می‌کند. برای فیل هیث این زمان، با شروع حس خستگی نسبت به بسکتبال بود. هیث دوست داشت به جایگاه‌های بالاتری از آنچه که با بسکتبال قرار بود به ان برسد، دست پیدا کند. از این رو بود دست از بسکتبال کشید و به سمت بدنسازی حرفه‌ای قدم برداشت.

شروع برای بدنسازی توسط هیث هم‌زمان با مشغله‌های فکری متعدد بود که همین باعث می‌شد او بیش از پیش به برقراری تعادل میان زندگی و علاقه خود فکر کند. بنابراین فیل تصمیم گرفت زمان‌های اضافی و اوقات فراغت خود را به علاقه خود یعنی بدنسازی اختصاص دهد. اما پس از مدتی علاقه اصلی او از کار و زندگی به بدنسازی حرفه‌ای و رسیدن به یک اندام خاص تغییر کرد. این بود که شعله‌های فیل هیث کنونی شعله‌ور شد.

انگیزه بدنسازی فیل هیث

شروع سال‌های بدنسازی فیل هیث را می‌توان به سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ نسبت داد. از این سال به بعد شما می‌توانستید هیث را در باشگاه نزدیک به محل زندگی او پیدا کنید. هم‌زمان که بدنسازی را به صورت حرفه‌ای تر شروع کرد، رژیم‌های غذایی و همچنین مکمل بدنسازی مناسب و استراتژی‌های کارآمد برای رسیدن به اندام دلخواهش را نیز پی گرفت.

خود فیل هیث در مورد این دوران می‌گوید که بیشتر تأثیر و مهم‌ترین قدمی که او در رسیدن به اندام کنونی خود برداشته است، مربوط به این دوران بوده که در ان سعی می‌کرد بیشتر مجلات بدنسازی را مطالعه کند، از اطلاعات روز دنیا استفاده کنید و بکوشد که برای خود اندامی به دلخواه خود بسازد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که هیث توانست در مدت دوره سه ساله با انجام دادن تمرین‌های بدنسازی و رعایت کردن رژیم غذایی وزن خود را از ۱۸۵ پوند به ۲۱۵ پوند برساند در حالی که تنها میزان چربی بدن او ۶ درصد گزارش شده بود.

به این ترتیب هر کسی فیل هیث را در باشگاه می‌دید متوجه می‌شد که او هدف بزرگی در سر دارد و ساختن بدن مناسب تصوراتش برای رسیدن به ان هدف بزرگ، تنها یک ابزار مهم و اساسی است. در ادامه مطالعه خواهید کرد که چگونه فیل هیث توانست پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری برای رسیدن به عناوینی که قبلاً به آن‌ها اشاره کردیم، طی کنید.

شکوفایی قهرمان فیل هیث

کمتر بدنسازی وجود دارد که بتواند در اولین حضور رسمی خود طی یک مسابقه، نشان قهرمانی را به دست آورد. در سال ۲۰۰۳ و تنها زمانی که یک سال از فعالیت جدی هیث در بدنسازی می‌گذشت او اولین مسابقه بدنسازی خود را تجربه کرد. با وزن ۱۹۲ پوند به صورت خشک، در این مسابقه حضور پیدا کرد. قهرمانی در این مسابقه همراه با عنوان The Gift برای او بود.

قهرمانی فیل هیث در این مسابقات متأسفانه با اختلاف اندکی که با نفر اول در دومین حضور خودش داشت، تکرار نشد و او به مقام دوم رسید. همین شکست به او نشان داد که باید برای پیروز شدن تلاش خودش را چند برابر کند چرا که حریفان از او بیشتر تلاش می‌کردند.

اراده قوی فیل هیث

همین شکست و تلاش مجدد او برای روی پا ایستادن دوباره باعث شد بتواند در سال ۲۰۰۳ با شرکت در مسابقات بدنسازی کلرادو، با وزن ۲۰۰ پوند نخستین عنوان مستر کلرادو را کسب کند. برای فیل هیث این اولین تجربه و اولین موفقیت در سطح کلرادو بود.

پیروزی در هر مسابقه‌ای برای ورزشکاران همراه با حمایت‌های مالی و اسپانسرهای زیاد است. این اتفاق برای فیل هیث هم تکرار شد و او توانست به عنوان یک ورزشکار موفق در مسابقات بعدی حضور داشته باشد. موفقیت‌های ریز و درشت هیث در نهایت به سال ۲۰۰۵ ختم شد.

در این سال فیل هیث با وزن ۲۱۵ پوند برای پیروزی در مسابقات IFBB وارد میدان شد. دو سال بعد شما می‌توانستید هیث را در دو مسابقه کاملاً حرفه‌ای پرو چمپیونشیپ کلرادو و پرو چمپیونشیپ نیویورک مشاهده کنید که در هر دو مسابقه توانست در رتبه اول بایستد و نشان قهرمانی را به گردن بیاویزد.

برده‌ای پی در پی به او این اعتماد به نفس را داد که می‌تواند در مسابقه آرنولد کلاسیک شرکت کند. حضور او در این مسابقات ارمغانی به جز پنجمی در پی نداشت. هر چند کسب این مقام برای هیث همچنان با ارزش بود.

مربی این قهرمان مشهور کیست؟

هنی (هانی) رامبد

این قهرمان به چه چیزهایی علاقه دارد؟

غذای مورد او استیک است.

او عاشق غذاهای ایتالیایی است.

عضله مورد علاقه او بازوست.

تمرین‌های مورد علاقه هیث: هاگ پا، جلو بازو دمبل، سرشانه ماشین است.

فیلم‌های مورد علاقه او اژدها وارد می‌شود و گلادیاتور هستند.

ورزش‌های مورد علاقه فیل هیث: فوتبال و بسکتبال است.

آل پاچینو، دنزل واشنگتن و تام هنکس بازیگران مورد علاقه هیث است.

بازی های رایانه ای و کتاب خواندن دو کاری است که او در اوقات فراغت انجام می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟